Tis maar goed dat niemand je een mening probeerd op te dringen

Ik hoop dat je iets er iets uit kunt halen waar JIJ iets aan hebt.
Zodat je kunt doen wat JIJ wil

Succes!!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
superpony schreef:Nu kan iedereen roepen dat het niet uitmaakt
superpony schreef:Niet iedereen kan of wil veel geld uitgeven. Dat lijkt me prima, doen en kunnen wij ook niet. Duur is ook zeker niet altijd een garantie, dat weten we allemaal.
Maar............iemand die eigenlijk geen paard kan betalen, kan opeens wel een paardje van 500 euro onderhouden?
We roepen allemaal zo hard op bokt dat goede huisvesting belangrijk is, goed voer, goed lessen etc.
Er zijn niet genoeg goede stallingsplekken voor al die paarden die te koop staan. En heel veel mensen met een paardje kunnen helemaal geen goede stalling betalen of lessen etc etc.
dat vinden we allemaal niet erg opeens? Laat maar raak fokken, want dat moet iedereen zelf weten? het is een hele grote oorzaak van de slechte toestanden van veel paarden en pony's. Ik gaf de shet en mini's al als voorbeeld.
superpony schreef:Maar goed, dan gaan we flatgebouwen bouwen voor paarden, hoeven ze niet meer allemaal elke dag naar buiten en als de eigenaar problemen heeft vanwege gedrag of gezondheid, zoekt ie het maar uit, dat wilde je zelf zo.
superpony schreef:Dit is even heel grof gezegd, maar zo komt het op mij over. Je moet meekletsen en mag geen andere mening hebben als dat mensen niet past.
Wranglerbutt schreef:@Superpony: dan kan je je overal wel druk om gaan maken![]()
Alle ongesteriliseerde stalkatten die maar 'aanjongen', alle nestjes puppies 'voor het leuk' en niet te vergeten; alle kindertjes uit instabiele relaties en/of gemankeerde/onopgeleidde/niet gecertificeerde ouders
Het is maar waar je wakker van ligt
@TS: Ik hoop dat je een leuke hengst voor je merrie vindthou je ons op de hoogte?
superpony schreef:Nee, dat zeg ik nergens! Maar ze begint al met zoeken op kleur bijvoorbeeld. Wat Authentic zegt kan allemaal waar zijn, maar dan maakt de kleur totaal niet uit en is alleen gezondheid en karakter belangrijk.
Gleyla schreef:hollywood86 schreef:Ik snap dat je perse kleur wilt, want dat is uiteraard veel belangrijker dan een goed karakter of talent
Wat is dat nu voor een opmerking...
hollywood86 schreef:Iedereen kan een reingcrack betalen, het is maar waar je je prioriteiten stelt
hollywood86 schreef:Een paard kost toch al snel 4 a 5 k per jaar aan stalling, onderhoud, benzinekosten (voor naar stal rijden) , wedstrijdkosten, dierenarts, hoefsmid etc etc. Zelfs met paarden aan huis ben je een berg centen per maand kwijt, onderschat dat niet! Men kan er altijd voor kiezen om een of meerdere jaren zonder paard te zijn en ondertussen te sparen voor een goed paard. Gaat best hard als je alle kosten die je uitspaart gaat opsparen. Een goed paard kost maandelijks evenveel als een slecht paard!!!
Dus ja, je hebt zeker een keuze. Wil jij zsm een paard, dan zal je concessies moeten doen. Wil jij dat ene reiningkanon, dan kan je er altijd voor kiezen om een tijd geen paard te hebben. Ofwel, het is maar waar je je prioriteit legt.
sliding schreef:hollywood86 schreef:Een paard kost toch al snel 4 a 5 k per jaar aan stalling, onderhoud, benzinekosten (voor naar stal rijden) , wedstrijdkosten, dierenarts, hoefsmid etc etc. Zelfs met paarden aan huis ben je een berg centen per maand kwijt, onderschat dat niet! Men kan er altijd voor kiezen om een of meerdere jaren zonder paard te zijn en ondertussen te sparen voor een goed paard. Gaat best hard als je alle kosten die je uitspaart gaat opsparen. Een goed paard kost maandelijks evenveel als een slecht paard!!!
Dus ja, je hebt zeker een keuze. Wil jij zsm een paard, dan zal je concessies moeten doen. Wil jij dat ene reiningkanon, dan kan je er altijd voor kiezen om een tijd geen paard te hebben. Ofwel, het is maar waar je je prioriteit legt.
@hollywood86, wij hebben zowat heel ons leven al paarden en rijd ook altijd al wedstrijden, dus ik weet echt wel dat een paard geld kost.
Ik denk dat jij niet begrijpt wat het is om een gezin te hebben met alle kosten daarvan, want daar heb jij weinig ervaring in zover ik weet.
Als je zou willen is het in theorie best mogelijk, maar de praktijk leert dat het anders is.
Maar ik denk dat wij in twee verschillende (denk)werelden leven, maar misschien kom je er ooit nog wel achter hoe het zit.