fokkerij paints in westerlo-België

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:01

Dat is mijn redenering ook, dat als je een paard aanprijst voor verkoop, kan je het niet aanprijzen als "zuiver raspaard". Ook al is het een super mooi paard en heeft het misschien zelfs super kwaliteiten voor de betreffende tak van de sport. Dan zijn het de kwaliteit en die je moet aanprijzen en niet het ras/afkomst.

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:32

Ach als ik zie wat er hier op EA al staat als 'quarter' terwijl het mixjes zijn of zonder papier....

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:44

zelfs bonte pony's worden verkocht als Quarter

Dana82

Berichten: 1658
Geregistreerd: 01-07-08
Woonplaats: De Klinge - Oost-Vlaanderen: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:11

Een "paint" zonder papieren is in mijn ogen altijd een pinto. Men zou dan ook niet zoveel mogen vragen als voor een paint met papieren, terwijl men dat wel doet.
Je zou eens moeten weten hoeveel dravers worden verkocht zijnde quarter zonder papieren. Een draver kan ook een serieuse kont hebben en mooi compact gebouwd, leken trappen daar makkelijk in.

Veel mensen kennen het verschil ook niet tussen paint en pinto. Dikwijls zegt men dan ook een paint te koop te hebben terwijl je het van ver ziet dat het een trekpaard is (bij wijze van spreke).

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:16

't zal wel overal gebeuren.
Het ergst is dat zulke verkopers weinig "verstand" hebben en mensen met nog minder ervaring en kennis misleiden of dit zelfs opzettelijk doen.
Ik vond alleen de commentaar over die pecheron echt grappig: "is niet moeilijk dat die z'n kont als jaarling al 3x breder is, 't is een half boerenpaard"

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:54

spatter schreef:
zelfs bonte pony's worden verkocht als Quarter

En tegenwoordig is dat zelfs mét papier mogelijk :D
Overigens vinden we het wel heel normaal dat 'iets met stippels' een Appaloosa genoemd wordt en ook dát klopt dus niet.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:18

Als je Appaloosa als ras bedoelt klopt dat idd niet. Als je het over de aftekening hebt, klopt het wel.
Ik kan roepen dat ik een Tobiano, Overo of Sabino heb, en dan klopt het altijd...:D

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:22

petitparis schreef:
't zal wel overal gebeuren.
Het ergst is dat zulke verkopers weinig "verstand" hebben en mensen met nog minder ervaring en kennis misleiden of dit zelfs opzettelijk doen.
Ik vond alleen de commentaar over die pecheron echt grappig: "is niet moeilijk dat die z'n kont als jaarling al 3x breder is, 't is een half boerenpaard"


Joe Hancock, een van de foundation hengsten van het Quarterras, was uit een half Percheron merrie...

http://www.cnrquarterhorses.com/joe-hancock.htm

Dus ja, ook Quarters zijn soms half boerenpaarden...

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:44

En dat geldt voor de Paints ook, ik heb het bewijs thuis staan. Zowel qua voorkomen als qua karakter 8-)
@cassidy: het zou leuk zijn om te achterhalen wanneer het woord Appaloosa in zwang gekomen is; vóórdat hier de Amerikaantjes bekend werden ??
Een Pinto is tenslotte van origine in NL ooit gewoon een 'bonte' geweest.

PoucyWouce

Berichten: 588
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Kingswood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:47

Ik heb gereden bij Ben Segers die vroeger in Herstelt bij Westerlo zat. Hij heeft sinds een jaar of 4-5 een "Paint" hengst in bezit (Roper) die hij daar in de buurt op de kop getikt heeft en volgens hem had Roper veel gedekt. Ik vond hem geen typische Paint bouw hebben (veel te ronde hals gelijk een Welsch Cob). Ik snapte nooit waarom hij er zelf niet mee fokte (hij heeft een Paint BS merrie en een Quarter merrie), maar nu blijkt dat hij geen papieren heeft en dus een Pinto is. Roper zelf is ook een sorrel tobiano. Probeer bij Ben eens meer info te krijgen (kan wel even duren want hij laat niet zo makkelijk veel los). www.bensegers.com
Succes.

Moondancer

Berichten: 805
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:55

Cassidy schreef:
Als je Appaloosa als ras bedoelt klopt dat idd niet. Als je het over de aftekening hebt, klopt het wel.
Ik kan roepen dat ik een Tobiano, Overo of Sabino heb, en dan klopt het altijd...:D


Hihi , ik zeg altijd dat ik een Amerikaanse Appaloosa heb , is ook duidelijk genoeg toch?
Maar je hebt gelijk , dat verschilt ook nogal.
Ts je hebt wel een vreselijk mooi paardje hoor , Paint of geen Paint!
Hoop voor je dat de foto's positief uitpakken.

AmazCowg

Berichten: 126
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:39

Heej,
alsjeblieft antwoord hierop.

Mijn paardje komt ook uit westerlo , en heeft papieren van de golden paint ranch maar is nergens te bespeuren op de site van die ranch , zowel niet bij de moeder en de vader. Zijn volzusje dan weer wel zogezegd?

Heb je een naam van wie je je paard gekocht hebt? Of de stal waar die stond?

groetjes! mag ook in pb!!!

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:08

Ik dacht al...waar komt deze diskussie ineens vandaan, maar hij is 'pas' dik 2 jaar oud :D

@AmazCowg : de golden paint ranch geeft geen papieren uit, dat doet het stamboek !! (weliswaar via de verkoper, maar toch :D ) Als er geen 2 ingeschreven ouders bij het stamboek bekend zijn kan er dus ook nooit een stamboekpapier bijkomen.

AmazCowg

Berichten: 126
Geregistreerd: 01-04-13

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:37

maar hij heeft 2 bekende ouders
Golden sarah velvet en GP dancing playboy

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:39

Beide mét stamboekpapier ??

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:42

Ik zie dat er in Golden sarah velvet al 2x Impressive in de voorouders voorkomt. Veulen zóu dus HYP N/H kúnnen zijn en daarom zonder papier verkocht zijn.

AmazCowg

Berichten: 126
Geregistreerd: 01-04-13

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:53

maar hij heeft papieren hé :)

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:14

Als je een APHA papier hebt wat is het probleem dan ??

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:47

zit ik mij heel de tijd af te vragen wie er achter de GPR zit, gezien het zo dichtbij is. Ga ik even googlen en dan blijkt dat die eigenaars bij mij op stal gestaan hebben :o

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:08

DubbelDun schreef:
En dat geldt voor de Paints ook, ik heb het bewijs thuis staan. Zowel qua voorkomen als qua karakter 8-)
@cassidy: het zou leuk zijn om te achterhalen wanneer het woord Appaloosa in zwang gekomen is; vóórdat hier de Amerikaantjes bekend werden ??
Een Pinto is tenslotte van origine in NL ooit gewoon een 'bonte' geweest.


Ik ga er van uit dat de naam Appaloosa overgenomen is nadat het Amerikaanse ras hier bekend is geworden omdat de naam Appaloosa ook een verbastering is! Waarschijnlijk van "a palouse horse" .
Citaat:
the "Palouse horse", possibly after the Palouse River, which ran through the heart of Nez Perce country. Gradually, the name evolved into "Appaloosa".
http://en.wikipedia.org/wiki/Appaloosa

In Nederland werden ( en worden) paarden met een dergelijke tekening "tijger" of "panter" bont genoemd. Die benaming hoor je overigens nauwelijks meer. Dus een Nederlandse Appaloosa was vroeger een tijgerbont paard ;) en toen was er waarschijnlijk nog geen stamboek voor!?

AmazCowg

Berichten: 126
Geregistreerd: 01-04-13

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 07:57

Het probleem is dat alle andere nakomelingen van Golden sarah Velvet op de site staan. Ook die van dancing playboy. Maar hij staat er nergens bij vermeld.

Mijn ouders denken dat er een heel gedoe rond zit

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:08

ben je zeker dat echt alle nakomelingen op de site staan. Misschien zijn het alleen de recentste en/of diegene die nog in hun bezit of ter hunne beschikking zijn of uit gebracht worden op wedstrijd...

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:35

@AmazCowg: De eigenaren van die site (ook zijnde de fokkers van je paard) zullen er wel hun reden voor hebben. Dat is hun goed recht, lijkt me.
Als je het wilt weten kun je hun er altijd zelf naar vragen. In hoeverre je een eerlijk antwoord krijgt blijft natuurlijk de vraag ;)

AmazCowg

Berichten: 126
Geregistreerd: 01-04-13

Re: fokkerij paints in westerlo-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:16

@petitparis : Er staan ook wel veulens bij die al verkocht zijn hoor. Maarja ik zal het nooit weten :)