[WN] Birth alarm!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Re: Birth alarm!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 07:10

Geslapen als een blok en ga nu gauw weer even kijken!
Met alle cameraploegen en flitslichten die er gisteravond tijdens de geboorte waren zou je zeggen dat de naam:

A Star Is Born

Wel goed bij hem zou passen. Hij liep ook rond of het de normaalste zaak van de wereld was

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 07:57

Gefeliciteerd Mariska! Ben vanochtend meteen mn mail gaan checken om te kijken of er al nieuws was. Leuk beestje hoor! Kom hem vanmiddag even bewonderen, maar eh waar heb je zn vlekken nou gelaten??

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 07:57

Nogmaals gefeliciteerd....en hier krijgt Dave een hele kluif aan...wat een knoeperd (hihi)
Dus Dave ook gefeliciteerd met je broer(tje)....
Bold heeft nu die wortels wel verdiend...

Groetjes Charita

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:20

hij is gaaaaf, vind 'm errug leuk man. jeetjemina. ik (we) kom gauw een keertje kijken, wie weet vandaag al.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:22

Nou eindelijk is ie er dan en een mooierd om te zien.
Gefeliciteerd !!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:30

HEEEEE Van Harte Gefeliciteerd hoor!!!!
Hij ziet er geweldig uit! Wat een koppie!

We komen zeker op kraambezoek!!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:34

WAUW! Hij heeft zo te zien die mooie donkere kleur van zijn papa!! En wedden dat ie straks nog wat Rabicano kenmerken gaat vertonen?! Hij ziet er inderdaad uit als een stevige bink! Blij dat je erbij was en naturlijk dat alles zo goed gegaan is!

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 08:46

Hier Boldly...

Bedankt voor de felicitaties!! Hij is echt geweldig! Net dat we kwamen lag hij heerlijk te slapen! Ook is hij erg goed in het vinden van de melkbar! Slurpieslurp!!

@Jeddah, wat is Rabicano

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:51

Gefeliciteerd ziet er goed uit, lijkt net zo'n knoepert als die bij ons

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:53

Rabicano is wat Tommy Time was, die witte haartjes bij de staart en in de liezen en onder de oksels. Gezien hij best wat wit heeft en ook een typische hoofd aftekening denk ik dat ie dat wel gaat worden! Maar kan heel prima zijn dat ik dat helemaal mis heb hoor! Ik ben nu echt aan het gokken en ga puur af op wat ik geobserveerd heb bij paarden. Beetje een testje voor mezelf dus.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 08:55

Vera heeft het gezien zegt ze... Maar dan zou het dus een Regular kunnen zijn??

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:55

Heb even bij google gekeken en dan bij afbeeldingen..krijg je er een beter beeld van....

voorbeeld RABICANO....

groetjes Charita

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:00

Niet perze, als ie geoeg witte haren heeft (met onderliggend roze huid)dat ie echt een vlek heeft wel, maar meestal hebben ze daar niet voldoende voor. Als ie dat wel heeft zal het waarschijnlijk in de liesstreek of echt onder de buik zijn, maar dat zie je op een Vos heel slecht wanneer ze pasgeboren zijn omdat ze een geheel creme kleurige/wittige buik hebben en nog overal roze huid hebben.
Das dus echt afwachten.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 09:00

Ik zei al steeds dat het net lijkt alsof hij sproetjes tussen zijn achterbenen heeft.....Mariska durft nergens meer op te hopen dus die zegt "mmmmmmm"

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:01

Ja, alsof ze allemaal witte kleine mini vlekjes hebben, das typisch voor Rabicano! Maar ik zou er beslist niet van uit gaan dat ie voldoende heeft om regular te zijn hoor. Tis gewoon een leuke bijkomstigheid. De merrie van Mac en de merrie van Ods zijn het ook overigens! Zij weten er ook alles van!

Waar blijven de droog foto's??????

vrolijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:02

nou charita jou topic kan geopent worden hoor

wanneer zijn de kraam tijden boldly ?
kan ook wel even wachten tot alle drukte over is hoor.
neem aan dat je wel toe bent aan rust

vrolijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:03

jeddah schreef:
Ja, alsof ze allemaal witte kleine mini vlekjes hebben, das typisch voor Rabicano! Maar ik zou er beslist niet van uit gaan dat ie voldoende heeft om regular te zijn hoor. Tis gewoon een leuke bijkomstigheid. De merrie van Mac en de merrie van Ods zijn het ook overigens! Zij weten er ook alles van!

Waar blijven de droog foto's??????

als het veulen dat heeft wat jij zegt
blijft het dan een BS of word ie dan als paint ingeschreven
of is dat weer een hele vraag

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:06

Hij blijft gewoon BS, of hij moet zoveeeeel opeengehoopte witte haren op roze huid hebebn dat ie voldoende heeft voor een echte "vlek" maar die kans is zeer, zeer klein.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:33

Lee is idd ook héél rabicano. Ze heeft overal "stekelhaartjes"; vooral in haar lies. Rond haar uier en aan de binnenkant van haar dijen heeft ze ook rose huidspikkels. En ze heeft de kenmerkende "skunk tail": die witte haren in haar staartaanzet. Lee heeft zelfs een vlekje onder haar buik; ik weet niet of je je dat nog kunt herinneren (Boldly kent Lee heel goed van vroegah). Harstikke bont dus, maar toch een breeding stock

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:45

Rina haar 'Drop' had ook hele duidelijke rabicano kenmerken en werd als veulen al erg wit! Misschien dat je je deze foto's nog kunt herinneren, Mariska? Tommy had ook een hele duidelijke 'skunk tail' met witte haren bovenaan de staart.
Ik had trouwens verwacht dat sabino x sabino sowieso sabino zou geven... of heb ik dat helemaal fout? Is het sabino-gen recessief of dominant?

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:22

Alle bonte genen vererven dominant, maar als ouders niet homozygoot zijn kan't kind dus van beide ouders het niet-bonte gen mee krijgen. Daarnaast kan het bonte gen ook nog geerfd worden zonder tot uitingt te komen (zoals dus de OLWS dragende breedingstocks, die dus éigenlijk frame overo's zijn waarbij het 'bont' niet tot uiting kwam).

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:25

mijn QH merrie, vos, blonde manen en staart, heeft veel witte haren door de vacht heen zitten en ook sproetjes aan de binnenkant van haar achterbenen, schijnt ze van haar moederskant meegekregen te hebben. heeft dat ook met rabicano te maken ofzo??

Heza_Yankee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:42

Owwwwww, ik lees nu pas dat het veulen er is

Maris, VAN HARTE GEFELICITEERD!!! Hij was het wachten dubbel en dwars waard zo te zien Wat een knapperd

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 07:17

Bedankt!! Ja, het is er, gelukkig wel zeg!! Het is echt zo'n geweldig veulen, heel brutaal, maar ook erg lief!