@Callisto04 Ik denk dat jij terug naar school moet. De manier waarop jij met kansberekening om gaat, gaat onder het motto "de kans de 27,5 miljoen van de staatsloterij te winnen is 50% je hebt het of je hebt het niet!
Maar zo werkt dat niet. De kans dat je achter elkaar 18 keer kop gooit is 1/262144 Dat lijkt me dus wel heeeeeeeeeeel erg toevallig als dat gebeurd. 2 keer is de kans nog 1/4 dus dan kun je het nog over toeval hebben. Maar bij 1/262144 is de rol van toeval wel uitgespeeld!
@DD Ik schrijf nergens dat ze hun werk niet goed doen daar in de VS (misschien moet je even in mijn profiel kijken en een blik op mijn beroep werpen

)
Zou niet durven om zo'n goede mede wetenschapper te zeggen dat ze haar werk niet goed doet. Ze is juist goed bezig door niet alleen op Poco Bueno te focussen. Dat wil zeggen dat ook zij gewoon ziet dat het niet een sluitend verhaal is en ze zich dus sterk maakt het wel sluitend te krijgen.
Omdat Herda hoofdzakelijk via twee kinderen van Poco Bueno lopen en je Poco Bueno zelf niet kunt testen, kun je het je niet veroorloven de lijnen die dicht bij hem staan zo maar naast je neer te leggen.
@MidnightPSan: Precies! Je hebt helemaal gelijk. Als het Poco Bueno is die de start is van Herda verwacht je bij een Ranch die dit dier in bezit hebben gehad en enorm veel aan lijnteelt hebben gedaan een explosief hoger aantal Herda gevallen. Als dat niet zo is dan speelt er een andere faktor mee. Misschien is het een bepaalde combinatie van bloedlijnen. Dat is waarschijnlijk ook een van de redenen dat ze nog steeds kijken naar andere bronnen.
Dit alles wil niet zeggen dat ik vindt dat je moet nergeren dat Poco Bueno afstammelingen een grote vinger in de Herda pap hebben maar dat je niet je ogen mag sluiten voor eventueel andere oorsprongen van Herda naast Poco Bueno.