Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

CherokeeChum schreef:Is het bloedlijn gerelateerd?M.a.w moet je elk potentieel fokdier laten onderzoeken of is het net als Hypp&Herda?
_Vanes_ schreef:Ik denk dat je de ernst van deze aandoening niet helemaal in ziet... tenminste, persoonlijk vind ik het wel ernstig als toekomstig fokker van 1 enkel veulen uit 1 merrie. Ik wil mijn merrie graag het leed van een niet levensvatbaar veulen besparen eigenlijk...Ach,je hebt er een leuke bezigheid aan!![]()
Maaruh,..nu is het dus GBED?
Ik heb inmiddels pb's over in totaal zes GBED gevallen.... in Nederland
Dus ja, het gebeurt... 

MiekeB schreef:Sugar laat ik niet testen, daar wordt toch niet meer mee gefokt.
Die kans is toch net zo groot als dat ze het van moeder heeft? Vader heeft net als Sugar 2x Poco Bueno in zijn pedigree staan.
MiekeB schreef:Zie net dat het woordje "niet" ontbreekt. Natuurlijk is het mogelijk dat het ook via de vader is doorgegeven. Als de vader al dood is, zou er nog ingevroren sperma van kunnen zijn. Je kunt iig - als het van de vader komt - andere fokkers helpen.Hoezo lijkt het je onwaarschijnlijk dat het van de vader komtDie kans is toch net zo groot als dat ze het van moeder heeft? Vader heeft net als Sugar 2x Poco Bueno in zijn pedigree staan.