[WN] Ons Overo lethal white veulen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GermanDutchy

Re: Ons Overo lethal white veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 07:39

man, heel veel sterkte met dit verlies..... zo erg het ook is - maar tegenwoordig kun je niemand meer gewoon vertrouwen.... Verdrietig

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:22

lisa_pluisje schreef:
Pigino schreef:
als ik me niet vergis heb je rb go ma chu chu gebruikt toch? dat had je me een tijdje geleden aan de telefoon verteld, tja die is echt heel erg frame overo en dat is gerelateerd aan olws, ook toen heb ik je gezegd dat deze hengst positief was en volgens mij kon je dit zelf ook weten!
geef niet de alleen de schuld aan de hengstenhouder ook jij bent verantwoordelijk voor wat je zelf voor hengst gebruikt op een merrie waarvan je zelf als zegt dat deze olws positief is!(ER IS INFO GENOEG TE VERKIJGEN) en als je klaas cozijnse geloofd nou dan geloof ik in sinterklaas Cool
er is een olws site gemaakt door francis waar een waslijst aan mooie overo hengsten op staan welke olws vrij zijn.(hoezo breedingstock of gewoon moeten gebruiken)

het verdriet voor je merrie is er niet minder om maar je bent zelf net zo verantwoordelijk voor deze gebeurtenis en waaorom moet je dit op deze wijze op bokt plaatsen?
je hebt met je keuze 11 maanden verspild

Fok jij overigens niet met Hypp N/H paarden en wilde jij me niet een N/H merrie verkopen?
Zo ja, laat de onvriendelijke toon dan uit je berichten, dat is wel zo correct. Bloos
En het was overigens niet Go man chuchu.
Er is mij verteld dat de bewuste hengst negatief getest was, ik heb te goeder trouw gehandeld.
En hoezo 11 maanden verspild, dat heb jij toch ook met de geboorte van muis die Hypp N/H is?
En of ik het op Bokt zet is mijn eigen beslissing, wat ik niet vind kunnen is dat jij persoonlijke gesprekken
die ik met je gehad heb op Bokt zet, zoiets noemen ze discretie.
Groetjes

Afgod
lisa-pluisje, heel veel sterkte....

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:38

Als dat waar is vind ik Pigino wel een schijnheil eerste klas (want ja, ik vind een N/H veulen erger dan een OLWS dragend veulen). Het is imo niet onwaarschijnlijk dat de TS echt niet wist dat de hengst OLWS zou kunnen dragen, veel mensen weten niet alles over OLWS en het is al iets dat de TS haar eigen merrie heeft laten testen en de hengstenhouder heeft gevraagd of de hengst is getest. Op dit moment is het niet aan bokt om haar af te zeiken om haar keuze.

Heel veel sterkte, het is nooit leuk zo'n klein hummeltje te verliezen... Ach gut

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:07

Het enige waar TS schuldig aan is is het vertrouwen van iemands woord. Zij heeft in wezen alles gedaan wat je moet doen wanneer je met een frame merrie wilt fokken. Testen en de hengst van je keus checken of'ie getest is. Dat er hier in Nederland gewetensloze vermeerderaars (fokkers mogen deze mensen zich in mijn ogen niet noemen) zijn die het geen probleem vinden een ander op deze manier voor te liegen, met alle dramatische gevolgen van dien, heeft zij niet geweten... Laat het dus een les zijn voor iedereen, dat je gewoon nóóit iemand op z'n woord moet vertrouwen en áltijd om bewijs moet vragen.
Hoewel TS haar veulen er niet mee terug heeft, zou ik dus ook zéker stappen ondernemen tegen de hengsteigenaar. Van mij mag de naam van de hengst dus ook gewoon in dit topic genoemd worden, dan weten anderen tenminste ook dat ze met hun frame merrie niet naar deze hengst moeten. Deze hengsteigenaar heeft valse informatie verstrekt en is daarmee in wezen gewoon strafbaar. Je koopt een 'product' (een dekking) en bent fout geinformeerd over dit product, waardoor je schade lijdt. Deze schade kun je gewoon verhalen, de leverancier is verantwoordelijk voor het product wat hij levert.

(En mejuffrouw P. doet er misschien verstandig aan zich buiten deze discussie te houden, iedereen kan op haar site zien dat zij standaard frame x frame fokt, dus een ander aanspreken op iets dergelijks - terwijl deze persoon ter goeder trouw heeft gehandeld - is wel het toppunt van hypocrisie.
Mejuffrouw P, kunt u me zeggen wat de testuitslagen van deze twee paarden waren? Elke OLWS-vrije hengst die in Nederland beschikbaar is heb ik nl. graag op mijn website http://www.olws.nl
http://www.pretty-paints.nl schreef:
14.06.08 | barbies impression drachtig!voor2009
vandaag hebben we barbies impression laten scannen en ze is dragend bevonden !!! in 2009 krijgen we de eerste nakomeling van bull touch kid!! spannend!!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:17

dank je francis, dat wist ik niet.

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:30

fijn dat jullie het nodig vinden mij persoonlijk aan te vallen geen probleem
blijkbaar hebben jullie de klok horen luiden maar de klepel niet gevonden

ik fok geen n/h paarden want deze heb ik niet!!!! een waar is het bewijs dat ik dit zou doen?? a touch of daisies is overleden en ik heb daar trouwens nooit mee gefokt!!!(waar hebben we het over) ruiken jullie weer iets negatiefs??????? willen jullie test resultaten??? vraag ze lekker op bij van haeringen! zou ik zeggen

mevrouw schotkamp mijn hengst bull touch kid is olws vrij!!!!! dus barbies impression maal bull touch kid is een ok kruizing!!!!!!! niks niets olws positief!!!!! ik heb alleen geen behoefte mijn hengst op jou lijstje te zetten!!! (mocht je het willen weten) en zowel bull touch kid als barbies impression zijn geen frame overo`s!!!!

ik dacht dit topic over een owls veulen ging maar nee het moest weer eens een anti p.p worden!! Haha!
ik zal me ook verder niet in de discussie mengen want dat is de moeite niet waard

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:40

Hee dat is dik balen Boos!
Denk je dat je het goed doet, gebeurt er zoiets.
Heel veel sterke.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:45

Pardon, wie begint hier met persoonlijk worden. Volgens mij viel je iemand persoonlijk aan, terwijl die persoon ter goeder trouw heeft gehandelt en misleid is door de hengsteigenaar.
Ik val niemand persoonlijk aan, maar het op de vingers tikken van iemand die ter goeder trouw handelt, terwijl je zelf heel BEWUST met regelmaat van de klok frame x frame gefokt hebt.. dat schiet bij mij toch echt even in het verkeerde keelgat.
Dat Bull Touch Kid vrij is is heel mooi, gefeliciteerd, maar ik wil de combinaties uit het verleden en keren dat die herhaald zijn hier wel even opsommen hoor... Maar dat kan een ieder ook zelf via APHA opzoeken... Niet heiliger proberen te zijn dan de Paus alsjeblieft en zéker de pot niet verwijten dat 'ie zwart ziet als je zelf nog zwarter dan de ketel bent.
En dat heeft helemaal niks met de persoon of stal te maken, wie je bent of wat voor stal je hebt zal me werkelijk aan m'n achterwerk oxideren, ik zou elke persoon die hier zo hypocriet op zou reageren op dezelfde manier aanspreken.
Laat TS gewoon lekker met rust, ze heeft al ellende genoeg door het stel fijne vermeerderaars dat Nederland rijk is.

Oh, en als je reageert, zorg dan dat je je feiten op orde hebt. Ik ben al 5 jaar geleden gescheiden en heet al 5 jaar geen Schotkamp meer. Rolleyes

Zo, en nu fijn terug on topic want het ging niet om PP en mevrouw P, het ging om Lisa_Pluisje en d'r LW veulentje... Heb je de foto's en't filmpje al meis. Laat maar zien wat voor risico mensen nemen die denken dat het 'maar 25% kans is'...

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:55

excuses mevr dalebout!!
ik heb 3 JAAR geleden mijn laatste positieve kruizing gemaakt dus waar hebben we het over !!! deze kruizingen maak dus al lang niet meer!!(tevens heb ik nooit een olws veulen gehad laat ik dit vooropstellen)
ik val niemand persoonlijk aan JE LEEST IETS ZOALS JE HET LEZEN WILT TOCH??!!
mijn excuses dat je mevrouw lisa pluisje bedoelt ipv mij (verkeerd gelezen.)

ze moet alleen niet over n/h beginnen terwijl zij mij zelf verteld heeft een n/h merrie te hebben en er meerdere veulens mee gefokt heeft .(wie verwijt nu wat??)
ik heb geen n/h paarden en daar is bewijs van Haha!
zoals ik eerder al schreef ik zal me niet meer in de discussie mengen , dit was alleen een reactiee op jou terug

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:08

Als je tot 3 jaar terug blijkbaar regelmatig deze kruising hebt gemaakt vind ik 't pure mazzel dat je nog nooit een OLWS veulen hebt gehad. Dus ik snap niet waarom je dat voorop moet stellen, als steek naar de TS ofzo?

Overigens vind ik je eerste reactie in dit topic echt een klothe reactie met je 11 maanden verspilt, dat is volgens mij wel het laatste waar je je zorgen om maakt na het verlies van een klein veulentje. Daarnaast: als jij niet zoveel mazzel had gehad en zelf dus een OLWS veulen had gehad; zou jij het leuk vinden als je zoiets kreeg te horen? Tuurlijk had het voorkomen kunnen worden, maar je hoort een hengsteneigenaar toch ook gewoon te kunnen vertrouwen?

Je komt erg overheersend en aanvallend over in dit topic, dit topic is geopend door iemand die net een veulentje heeft verloren, die hoeft niet te horen dat ze er wat aan had kunnen doen, dat ze 11 maanden heeft verspilt. Ze heeft wel wat anders aan d'r hoofd.

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:24

ik snap het verdriet heus wel!!
ik heb ook massel gehad! dat ik nooit een olws veulen heb gehad~
daarom dat ik deze kruizingen ook niet meer maak (ook al wordt dat nog steeds gedacht)zie reactie hierboven.
ik heb inmiddels geleerd dat het risico te groot is en daarmee 11 maanden verspild plus het verdriet van je merrie.
misschien had ik beter op een ander manier kunnen reageren maar ach ik had het al geplaatst Bloos
en ja als je niet eerlijk wordt voorgelicht dan kun je er ook niet veel mee.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:43

Ik heb geen vrijwillige keuze gemaakt om twee positieve paarden met elkaar te kruisen.
Laat mijn merrie niet voor niets testen natuurlijk.
Het is een rot gezicht om een mooi veulentje zo erg koliek te zien krijgen dat ze haar hoofdje
kapotslaat tegen de grond.
En Pigino, het paard dat je me aanbood was wel N/H maar symptoomloos, ik heb het hier over muis en die heb je toch wel gefokt dacht ik? of vergis ik me?
De merrie van mij waar jij op doelt is al meer dan een jaar dood en niet aan Hypp maar zij had haar been gebroken en ik heb haar laten inslapen.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:19

Ik vind dit zo erg om te lezen! Potverdorie!

Wij vragen als hengsten eigenaar altijd het test resultaat van de merries die wij dekken omdat we dat verlicht zijn vind ik zelf om in de boeken te hebben zodat je nooit maar dan ook nooit problemen krijgt. Verantwoord fokken.. Als merrie eigenaar blijkt dat je ook moet vragen naar een test resultaat van de hengst. Echt met verbazing heb ik dit gelezen.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:39

Pigino schreef:
ik fok geen n/h paarden want deze heb ik niet!!!! een waar is het bewijs dat ik dit zou doen?? a touch of daisies is overleden en ik heb daar trouwens nooit mee gefokt!!!(waar hebben we het over) ruiken jullie weer iets negatiefs??????? willen jullie test resultaten??? vraag ze lekker op bij van haeringen! zou ik zeggen

Pigino, ik wil me eigenlijk helemaal niet mengen in deze, nogal onaardige, discussie. Maar als je de waarheid verdraait kan ik niet anders dan mijn mond open doen. Jouw merrie Time Of Daisies HYPP N/H heb je drachtig gekocht en heeft 'A Touch Of Daisies' Hypp N/H gegeven. Time of Daisies is daarna door jou gedekt. Deze keer kreeg het veulen niet het Hyppgen mee van haar moeder. Maar was wel degelijk door jou gefokt met een 50 % kans op Hypp. Helaas is 'A Touch Of Daisies' overleden maar je had haar wel laten dekken en dat zou betekenen dat ook dat veulen 50% kans had gehad op Hypp. Bewijs? Je hebt het me zelf verteld Knipoog

Dat je tot nu toe nog geen Lethal White veulen hebt gefokt maakt het niet minder erg dat je wel de keuze hebt gemaakt twee Frame paarden met elkaar te kruizen. Ik ben blij voor de veulens en voor de merries dat je geluk hebt gehad.

Ik vind je een aardige meid maar vind wel dat als je iets doet je daar achter moet staan en nu niet de boel gaat verdraaien omdat het je nu zo (beter?) uitkomt.

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:53

ik sta achter mijn keuzes daar schuil ik me heus niet achter Knipoog
er is geen veulen geboren uit a touch of daisies los van het feit of ik deze merrie wel of niet gedekt zou hebben, en ja al zo ik haar drachtig hebben gehad dan was het mijn keuze en mijn veulentje maar helaas mocht het niet zo zijn.
iedereen maakt keuzes en iedereen heeft zijn of haar verdriet!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:01

Pigino schreef:

Wil me als N/H fokster niet echt mengen hier Knipoog Buiten het feit om dat ik er wel degelijk spijt van heb en het niet weer zou doen, maar Pigino, hier schreef je nanelijk dat je er NIET mee fokte, terwijl je natuurlijk uit die mooie Daisy toch twee prachtige veulentjes gefokt hebt. 1 dan wel negatief, maar je hebt er dus wél mee gefokt, en je had de keuze al gemaakt er uit die lieve Muis ook eentje te fokken. Daar gaat het Ods om... Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:42

het topic krijgt een heel andere wending zo, veel komt boven tafel maar toch is het een groot onnodig verlies voor de TS EN haar merrie...

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 22:56

Hoi,

Tis geen pretje om een diertje zo te zien wegglijden, onze dierenarts was dan ook
snel ter plaatse om haar korte leventje te beeindigen.
Inmiddels is er vannacht een veulentje geboren, ook uit een frame merrie maar
dit keer een solid palomino hengstje.
Heb hem wel al vanavond een klysma moeten geven en harde drolletjes uit zijn anusje gepeuterd
maar ik zie liever poep dan dat ze een gebrek aan de darmen hebben zoals het OLWS veulen.
Bij OLWS heb je een kans van 1 op 4 dat je een OLWS veulen krijgt en dat is hartstikke veel.
Ik neem dit ongevraagde risico dus NOOIT meer, ik wil voortaan alles zwart op wit.
Mijn merrie staat nu bij de merrie die het veulen vannacht heeft gekregen en snuffelt en likt hem
da,s wel ontzettend lief.
En Pigino................no hard feelings Clown

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:01

is die van dezelfde hengst dan Lisa Pluisje?
ben toch wel benieuwd welke hengst voor olws negatief wordt uitgegeven, onterecht.
Heb ook een frame merrie namelijk..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:03

IK zei al eerder dat het in verler belang zou zijn als de naam hier gewoon genoemd wordt. Zou niet weten waarom dat niet mag, eigenaar adverteert een dekhengst, info daarvan is openbaar mag ik aannemen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:08

Sterkte Verdrietig

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:25

Jammer dat de TS in een droevige periode als deze, die ze met een hele andere stemming tegemoet heeft gezien als die waarin ze momenteel verkeert, ook van menigeen nog even een trap na moet krijgen. Ik kan me voorstellen dat je in goeder trouw handelt wanneer je wordt verteld dat een hengst OLWS negatief is, maar uit dit topic wordt keihard duidelijk dat je beter ook om bewijs kunt vragen, zwart op wit. Het kan enorm veel ellende voorkomen voor de merrie, het kansloze veulen en natuurlijk de fokkker. Enorm triest dit, vooral omdat de TS wel degelijk op de hoogte is van een kruising met twee OLWS-dragers.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:08

Sterkte Ach gut

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 11:57

Hier komt ie dan, De hengst is Rb expressive too.
En ik had nota bene een bont veulen van hem vorig jaar.
Uiteraard zullen zijn zoons in de dekdienst ook wel positief zijn.
Vanmorgen werd ik gebeld, een moederloos veulentje dat naar
ons zou komen is vanmorgen overleden.
Het zit niet mee dus.
Het palomino hengstje doet het echter heel goed.
Liefs Lisa

truusjetrix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:27

Wat ben ik blij dat ik niet met deze hengst heb gedekt.

Ik had die meneer ook nog gebeld over een olws test en inderdaad hij vertelt dat deze hengst getest is en het gen niet draagt...............

Lisa heel veel sterkte met het verlies van je veulentje, het verdriet van je merrie en het gevoel van flink bedrogen te zijn door de hengstenhouder...