Jolande schreef:@stalmiracle: ik dacht gebaseerd op de laatste foto dat het een chestnut (koffie vos) was omdat ik niet duidelijk zwarte manen, staart en benen zie die lijken me de zelfde kleur als zijn vacht. Zijn vader is als ik zo google een bay, geen donkerbruine evenals de moeder van de vader. Een brown kan nooit zwart doorgeven. Maar je krijgt dan dus bay x palomino. Volgens de kleuren calculator heb je het meeste kans op een bucks en een bay, maar dat is ze geen van beide. Hierna komen palo en chestnut gevolgd door een kans van 4% op een smoky black en black.
Weet je misschien of je veulen de eerste weken lichter gekleurde ogen had, een beetje cremekleurig? Want dan draagt ze het creme gen en kan het wel degelijk een smoky black zijn.
Ook las ik op de grullablue site dit, typische karakteristieken voor een black:
- Brown of gray/charcoal bij geboorte met of zonder countershading (valse aalstreep)
- kan verharen naar leverkleurige chestnut of bay tijdens de zomer van het eerste jaar
- Ziet er vaak niet uit als een echte black tot de wintervacht er in groeid.
Aan deze punten voldoet ze tot nu toe ook geloof ik.
Het veulen had aan het begin grijze ogen en nu bij bepaald lichtval nogsteeds een beetje.
Ik hoorde ook dat het een zomer zwarte kan zijn? En ik hoorde dat koffievossen worden geboren met een wortel kleur.
Het veulen heeft inderdaad bruine manen en staart.
Die leverachtige kleur heeft ze inderdaad ook.
Dus jij denkt smokey black of koffievos?
Bedankt voor je reactie in ieder geval