[WN] 3 Maart Hengstenpromotie Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 3 Maart Hengstenpromotie Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:07

Ik wil wel komen kijken. Lijkt me erg leuk. Lachen

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:55

jeddah schreef:
Maar Boldly, wil jij weer een veulen fokken dan?

Tuurlijk wil ik het wel! Maar ik doe het niet........
Maar als er wat zaadjes naar NL komen van David Frost, dan moet ik nog een keer nadenken.... Nee... niet doen! Haha!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:57

David Frost...........mmmmmmmmmmmm..................ik heb wel interesse hoor!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:16

Mooie man voor Straw Miss! Nog meer gegadigden? Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:20

Meldt zich...Wat moet die kosten eigenlijk Lachen

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:36

Haha... Geen idee eigenlijk... Misschien wel van essentieel belang... Wie gooit zijn beste Zweeds er even tegenaan... Vraag of ze hem even mee willen nemen naar de hengstenpromotie in Kootwijkerbroek... En even een bezoekje bij Holstud Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:39

Ik stop gewoon mijn merrie in mijn broekzak en als er niemand kijkt..... Clown

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:55

Goeie! Heb je ook een broek met zulke broekzakken voor mij Clown oh oh dat wordt nog vechten daar... Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:00

Dat kan die hengst helemaal niet aan.
Moet ie echt een paar nachtjes overblijven Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:19

Ik heb meerdere keren contact gehad met haar i.v.m. mijn OLWS.nl website, daar staat'ie uiteraard ook op, maar ze begrijpt en leest prima Engels hoor.

Idd willen ze geen ijslollies van'em óf koelsperma, hij dekt alleen natuurlijk, slechts een beperkt aantal merries van buiten en alleen Quarters en Paints.
Kan me er ook wel wat bij voorstellen, d'r zitten ook best wat 'opstart' kosten aan versturen buiten de grenzen en een hengst moet er toch ook een aantal weken voor op een erkend KI station staan en dat moet je ook maar willen als eigenaar... en voor hoeveel dekkingen? 5? 10?
Want vantevoren is iedereen altijd geïnteresseerd maar als't er uiteindelijk op aan komt blijven er vaak maar heel weinig over die ook daadwerkelijk een dekking kopen.
Ik heb David Frost al twee jaar op m'n hengstenlijst staan en de eerste keer dat ik hem noemde was ook iedereen hotel de botel van em maar 'k heb nog nooit een veulen van hem gezien in Nederland...
Ik bedoel maar te zeggen... als je'm wat vind, gewoon mailen...

Overigens misschien nog even grappig om te vermelden... omdat ik op zoek was naar een alternatief voor als 'de Italiaan' niet door zou gaan heb ik wat amerikaanse vriendinnen die al ééuwen in de Paintfokkerij zitten (o.a. Joan, eigenaar van Hot Scotch Man, een wandelende enceclopedy wat Paintbloedlijnen en hun eigenschappen betreft) gevraagd welke hengst hun voorkeur zou hebben qua bloedlijnen e.d. en ze gingen nagenoeg allemaal voor Danny...

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:04

Tja, dat er geen David Frosts hier lopen maar alleen in Amerika en Zweden is omdat ze dus niet aan versturen doen... Niet dat ik er anders al een gehad had... Of misschien ook wel ipv Tommy toentertijd. Maar ik vind het echt nog steeds een ontzettend gaaf paard. Maar om daarvoor nou mijn paard ik weet niet hoe lang op een trailer te zetten, lijkt me een beetje te gek en ook gewoon niet te doen... Ik zou niet weten hoe ik dat in zou moeten plannen en ik ga haar toch ook echt niet met een ander meegeven... En ik denk dat meer met dat 'probleem' zitten...

Tja, en wat Sporty Danny betreft... Ik vind het een heel gaaf paard, maar niet voor overo-merries Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:09

Als de dekking twee jaar terug met Danny door was gegaan was Dot daar waarschijnlijk ook naar toe gegaan..
Voor een show rijden mensen veel verder.. ben zelf voor 2 x 3 minuten al es tot bijna in Denemarken gereden (doe'k trouwens nooit meer voor alleen maar Halteren hoor... )
Om maar even een vergelijkje te geven... Kreuth is verder rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 07:46

Begin nu toch wel benieuwd te worden...heb gezocht naar een foto van die David Frost, kan echter geen foto vinden... Iemand een linkje? Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 08:37

Maar Francis, je moet je paard daar wel laten staan. Dat is dus de nr 1 reden dat ik het niet zou doen. Hoe aardig die mensen vast ook zijn, ik ga niet mijn paard bij vreemden achterlaten. Das wel even heeeel wat anders dan op show. Overigens zijn er ook zat die Kreuth veels te ver vinden.

Daarbij komt ook nog dat we allemaal hengsten op ons "lijstje" hebben, maar dat wil niet altijd zeggen dat alles maar gewoon gebeuren gaat. We dromen allemaal denk ik meer dan we irl kunnen doen. Jij hebt tenslotte ook nog geen David Frost gefokt ondanks dat ie op je lijstje staat. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 08:52

Heb m gevonden...leuk dier zeg!!!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:04

Idd Jeddah... Het is gewoon jammer dat ze niet aan KI doen...

Interesse Skippy Haha!

Voor degene die David Frost nog niet gevonden hebben:
http://www.bravesta.com/page.php
en hij is hier gefokt alleen zijn vader is volgens mij verkocht
http://www.maggiejohnston-showhorses.com

Ook daar zitten hele gave veulens aan te komen. Ook een aantal uit dochters van David Frost en Scenic Frosted Jet

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:09

Skippy, hij staat in de hengstenlijst op www.olws.nl met een link naar z'n website.

Nee, Jeddah, ik heb geen David Frost gefokt omdat hij niet bovenaan op m'n lijstje staat maar ergens op de 3e of 4e plek ofzo en ik fok nu helemaal niet omdat me 't geld ontbreekt... maar da's dus precies wat ik bedoelde... er zijn zoveel omstandigheden waardoor je uiteindelijk toch van fokken of van een bepaalde hengst af kunt zien, dat afgaan op anderen en of zij ook geïnteresseerd zijn geen zin heeft. Als je geïnteresseerd bent in een hengst moet je gewoon zelf actie ondernemen en kun je uiteindelijk iets combineren dan is dat meegenomen, maar daar moet je vantevoren niet van uit gaan.. dat bedoelde ik dus te zeggen. Welke hengst iedereen gebruikt moet je natuurlijk helemaal zelf weten en ik vind het niet meer dan logisch dat je er van af ziet als de omstandigheden het niet toelaten..

En je paard daar laten staan.. idd, houd ik ook niet van. Maar hoeveel mensen hebben daar geen problemen mee.. Hoeveel veulens staan er niet in de opfok (is mij érg slecht bevallen) en hoeveel merries gaan niet uit logeren bij een hengst. En al die paarden die in pension staan...
Dan moet ik zeggen dat ik mijn merrie liever bij iemand als Annika neer zet dan bij heel wat stallen hier in Nederland.. Die afstand maakt me dan niet uit, 't gaat mij om wie er voor m'n paard zorgt. Als ze om de hoek in pension staan kan er ook vanalles gebeuren zonder dat ik dat weet.. kijk maar wat er met Dot gebeurt is toen ze 3 maanden niet thuis stond. En ze gaat nu ook in pension.. ook niet naast de deur...
Maar dat zijn dus ook keuzes die ieder voor zich moet maken. En ja, als je iets wilt (een veulen van David Frost bijvoorbeeld) dan moet je er dus soms iets voor over hebben (je paard daar een tijdje neer zetten). De één heeft er heel veel geld voor over om sperma uit Amerika te halen, de ander zet z'n paard een paar weken in Duitsland, Zweden of de andere kant van Nederland...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:13

Ik wandel het liefst gewoon even met de merrie naar de hengst toe. Makkelijk met schouwen en met dekken.
Maar ja de meeste staan niet op wandel-afstand Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:16

Hmmm heb dubbele dingen die dag. Bij slecht weer ga ik hier heen en bij mooi weer naar het andere (ligt het iig niet aan mezelf haha).

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:17

Nee, dat zou helemaal lekker zijn.. Ik had met Mister wat dat betreft al mazzel... een dorp verder bij m'n vriendin thuis... Maar goed, 't is al mooit dat met gekoeld en diepvriessperma nu zoveel mogelijk is. We kunnen nu hengsten overwegen die eerder gewoon niet aan de orde waren. Da's al heel mooi vind ik!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:25

Ik wil wel met je meewandelen naar Zweden hoor DubbelDun Clown Bold en Beany vinden elkaar vast aardig Haha! Hoe lang zal het lopen zijn Lachen Hoeft Bold in ieder geval niet op de trailer, heeft ze toch een hekel aan...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:50

Je zou't natuurlijk ook met Annika op een dealtje kunnen gooien.. die moet leeg terug naar Zweden (hoewel de kans groot is dat er wel weer 'handel' mee terug gaat, manlief rijdt minstens 1 keer per maand deze kant op) en die heeft een héle mooi luxe vrachtwagen...

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:04

Waar woont Annika? Zweden is best een lang land... Al zit Bravesta wel ergens in het zuiden geloof ik..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:13

Vlak aan de kust vlak boven Kopenhagen:

Afbeelding

en hier woont Mia:

Afbeelding

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:22

Ohw, die wonen aardig vlak bij elkaar... Maar ja, wat hebben we er aan..,. Ik zou zeggen, zet David even naast Danny op de trailer Haha!