Jos schreef:makol2 schreef:haar bouw vind ik goed
alleen mag ze iest ruimere gangen krijgen
dan zou ik geen quarter hengst nemen
Er zijn anders ook zat Quarter hengsten die enorm ruim kunnen draven!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jos schreef:makol2 schreef:haar bouw vind ik goed
alleen mag ze iest ruimere gangen krijgen
dan zou ik geen quarter hengst nemen

RGERRITS schreef:ik vindt dr beetje new forest welscob achtig ik zou dan echter gaan kijken naar een huntertype westernpaard daar zit gangwerk in.
noisy schreef:dan zou ik gaan kijken welke van de over gebleven hengsten het beste bij je merrie past
noisy schreef:Nee hoor, waarom ??ik las trouwens dat ze een aalstreep en wildstrepen op de benen heeft en zilveren manen...
dan zit er waarschijnlijk een Dun-gen in? Jeddah???? moet je dan niet opletten met bepaalde hengsten?
makol2 schreef:we hebben haar
zwager gekocht
storrum schreef:makol2 schreef:we hebben haar
zwager gekocht
Oh dus de man van haar zus heb je ook!!
DubbelDun schreef:noisy schreef:Nee hoor, waarom ??ik las trouwens dat ze een aalstreep en wildstrepen op de benen heeft en zilveren manen...
dan zit er waarschijnlijk een Dun-gen in? Jeddah???? moet je dan niet opletten met bepaalde hengsten?
Homozygoot dun kan geen kwaad.
noisy schreef:btw, een erg leuk paardje heb je daar.
DubbelDun schreef:Je bent ergens een 'n' vergeten
Maar om dat zeker te weten zou je moeten testen. Indien ze dat niet is, is ze een mooie vos.

DubbelDun schreef:Buckskin x buckskin kan een perlino/cremello geven. Misschien ben je in de war met een roan, die kun je beter niet met een roan kruisen. Vruchtjes van een homozygoot roanveulen komen vaak voortijdig af en veulens worden vaak doodgeboren.Dun x Dun is geen enkel probleem.
Helemaal overheen gelezen!! Roan x Roan geeft inderdaad 25% kans op absorberen van het vruchtje binnen 3 maanden. Maar niet op doodgeboren veulens. jeddah schreef:Ik gok Silver op Bay.Maar om dat zeker te weten zou je moeten testen. Indien ze dat niet is, is ze een mooie vos.
jeddah schreef:Ikke...