Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Adrienne schreef:Misschien is dit een leuk artikel om eens te lezen. Het is in het engels maar niet super ingewikkeld. Dan kom je er achter dat er behoorlijk veel verschil is tussen een Quarter en een Volbloed ook al zijn het beide renpaarden.
http://www.tufts.edu/vet/sports/quarter.html

) op feiten gebaseerd is. Want een quarter (ren paard) blijkt nu beter in balans te lopen dan een warmbloed "rijpaard".Mac schreef:Interessant artikel Adrienne! Maar ook hier geldt weer: het ene QH is het andere niet. De ouderwetse types bezitten precies die spierbundels als in het artikel worden omschreven, maar de moderne Hunters en Pleasure paarden niet. En dat komt omdat er veel TB doorheen is gemixed, daar kom je niet onderuit. En dan heb ik het over het lichte type TB dat ze daar voor kiezen en niet het zwaardere oude type waar met in den beginne QH mee kruiste.
Interessant artikel Adrienne! Maar ook hier geldt weer: het ene QH is het andere niet. De ouderwetse types bezitten precies die spierbundels als in het artikel worden omschreven, maar de moderne Hunters en Pleasure paarden niet. En dat komt omdat er veel TB doorheen is gemixed, daar kom je niet onderuit. En dan heb ik het over het lichte type TB dat ze daar voor kiezen en niet het zwaardere oude type waar met in den beginne QH mee kruiste.
" in de KWPNers moeten fokken...
Mac schreef:Lijkt me leuk: Jazz x Jazz Mighty Mouse
, die warmbloed lui noemen alles beneden de 1.60 een pony
.
. Mac schreef:Hier in de buurt zitten ook voornamelijk KWPN liefhebbers. Voor hen heb ik "ponnies" en als ik geluk heb "westernponnies".
! Oeps, ik bedoel leuke westernponnies. 

.Citaat:Een ander argument van deze persoon was dat er nog nooit een Quarterhorse iets heeft gewonnen met de Olympische spelen
Adrienne schreef:@Himyar op welk forum zitten van dit soort dozen?
discussie partner vindt dat het toppunt van een onevenwichtig paard. Met dezelfde persoon heb ik hier op Bokt in het verleden al flink zitten te bekvechten, maar hier komt hij nu niet meer. 
Himyar schreef:Op www.fokt.nl
Ik had daar juist die opmerking neer gezet over de Quarterhorse die in Utrecht was "gewogen" waarbij de uitkomst van de gewichtsverdeling over voor en achterbenen vrijwel 1 : 1 en deze "blonde"discussie partner vindt dat het toppunt van een onevenwichtig paard. Met dezelfde persoon heb ik hier op Bokt in het verleden al flink zitten te bekvechten, maar hier komt hij nu niet meer.
. Adrienne schreef:Maar goed ze zal binnen nu en een paar jaar die opmerking moeten inslikken want zo dra (in elk geval al vast) de reining Olymisch wordt (hopelijk volgen er meer western onderdelen hoe wel de kans klein is) gaat deze ,niet al te bijster slimme, opmerking niet meer op!

Mac schreef:Overigens wel jammer dat alleen reining is uitverkoren tot de OS, maar da's weer een heel andere discussie.
Mac schreef:Ze moesten een gigantisch geldbedrag hangen aan die Versatility Awards die je nu alleen nog maar aan de muur kunt hangen, ter promotie van de veelzijdigheid van hun ras.
. Himyar schreef:En laten we niet vergeten dat de ruiter/rijderij ook heel bepalend is:
http://www.ridingart.com/balance.htm