Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:Ze worden vaak al met 2 jaar ingereden,en de nogal aparte bewegingen die gevraagd worden zoals het spinnen zouden ook tot vroegtijdige slijtage en blessures kunnen leiden. Volgens een DA die ik vroeger had. Misschien denkt ts erover om er een aan te schaffen,dat voel ik uit haar berichten.Het is natuurlijk ook mogelijk om ze op een niet zo belastende manier te rijden lijkt me. Als hun karakter je aanspreekt!
pien_2010 schreef:Ik denk dat als je met een twee jarige begint op de manier zoals popstra omschrijft, dat het ook geen kwaad kan. Misschien zelfs wel integendeel.
pien_2010 schreef:Ik heb nog een paardje waar ik zo op weg kan rijden. Maar ze is zo gelukkig in de kudde. Ze heeft zo afgezien na een val. Het is goed zo. We wonen op een geweldige plek waar geen plek meer is voor paarden. Ons vorige huis daar hadden we weilanden etc. Hier niet meer. Ik wil me niet weer gaan hechten aan een paard, dat koliek krijgt en de dierenarts me 5 uur laat wachten. Ik heb dan nl weer diezelfde vrouw die al het vertrouwen verspeeld heeft. Hier is het niet zoals in Nederland als het gaat om grote keuzes dierenartsen dat te maken heeft met afstanden etc. Ik vond het te traumatisch de dood van Chico.
pien_2010 schreef:Ik zit niet proffesioneel in de paarden. Het zijn echt mijn vrienden en ik hou zoveel van ze. Ik vind het echt goed geweest, want Chico had niet dood gehoeven als ze sneller was geweest. Ik kan nooit meer op die vrouw vertrouwen want heb zo vaak gebeld.
Maar zoals nu als ik dan een leuk ras tegen kom, die mij dezelfde vibes geeft als de merens, dat vind ik dan wel heel leuk om meer van te weten. Ik weet nu een beetje, maar voor onze vakantie niets. De interesse is echt gekomen vanuit het leuke contact met de beestjes en dan die nuchtere koppies zien, is gewoon gaaf.
misami schreef:Nu heb ik oprecht een vraag over de leeftijd van inrijden?
Waarom worden quarters met twee ingereden, veel studies geven aan dat dit belastend is voor de groeischijven en ontwikkeling.
De sport werkt hieraan mee door eisen te stellen aan shows voor driejarige. De profs hebben een voorbeeld functie. Ook lijkt men dit normaal te vinden , terwijl als dit met een kwpn paard gebeurd er erg veel negativiteit is.
Ik ben oprecht benieuwd naar onderbouwde meningen.
misami schreef:Nu heb ik oprecht een vraag over de leeftijd van inrijden?
Waarom worden quarters met twee ingereden, veel studies geven aan dat dit belastend is voor de groeischijven en ontwikkeling.
De sport werkt hieraan mee door eisen te stellen aan shows voor driejarige. De profs hebben een voorbeeld functie. Ook lijkt men dit normaal te vinden , terwijl als dit met een kwpn paard gebeurd er erg veel negativiteit is.
Ik ben oprecht benieuwd naar onderbouwde meningen.