[WN] Hulp bij naam quarter!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Hulp bij naam quarter!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:23

Ik las dat ze bij de AQHA ook een name-checker hebben, dus als je lid bent kun je kijken wat zoal de mogelijkheden zijn en of die naam al vergeven is. Iets als Jon Wane zijn vast al meer mensen op dat idee gekomen. Probeer dan ook eens Djon Ween ;) Die manier kennen de amerikanen vast niet en dan met stalnaam Weenie of Weener... 8-)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:27

DubbelDun schreef:
Het mag uit max. 21 letters en/of cijfers bestaan, geen leestekens, geen namen die niet in de voorouders voorkomen, geen aanstootgevende teksten, geen bekenden (artiesten of criminelen oid).

Klopt niet helemaal DD. Of ik snap je uitleg niet helemaal. Geen namen die niet in de voorouders voorkomen??? Als je bedoeld geen skippy als er geen skipper in de lijn voorkomt?? Is het niet waar. Die regel bestaat dus ook niet. Als jij dat dier Skippy wilt noemen mag dat gewoon.

De regels zoals beschreven op de site van de AQHA.
Citaat:
Naming Your AQHA Foal:

The horse can be named anything you like. Although many people prefer to, you are not required to name your AQHA foal according to pedigree.

The name cannot be longer than 20 characters (this includes blank spaces and numbers and is simply because AQHA computer systems are not programmed to allow more).

Arabic numerals (1234…and so on) are permitted at the end of a name, so long as there is a space between the name and number placed on the end.

Punctuation marks are not permitted (so if you are looking at DASHS DIGIT, there is no apostrophe in the word ‘dashs’ because it is not allowed per AQHA rules).

Keep the name clean. (We do attempt to red flag anything that seems inappropriate.)

You have to have written permission from John Wayne to name your horse John Wayne. (The same goes for every celebrity.)

Voor de rest mag je doen wat je wilt. Zolang de naam maar niet al gebruikt is.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:30

Hmm ff proberen. Ik heb wel een pasje maar ben volgens mij geen lid meer.... Het gaat overigens niet om de naam John Wayne :-)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:36

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:44

@rina: skippy hoeft geen afgeleide van skipper te zijn. Het is ook een bekende kangaroo :D
Ik doelde meer op namen als High Brow Kitty terwijl er geen High Brow Cat in de pedigree voorkomt, dát wordt volgens mij niet geaccepteerd.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:14

DubbelDun schreef:
@rina: skippy hoeft geen afgeleide van skipper te zijn. Het is ook een bekende kangaroo :D
Ik doelde meer op namen als High Brow Kitty terwijl er geen High Brow Cat in de pedigree voorkomt, dát wordt volgens mij niet geaccepteerd.

Jawel hoor. Kunnen ze ook niet weigeren, staat nergens in de regels dat dat niet mag.
Zo is mijn Clips ook niet benoemd. Tenminste niet naar haar eigen ouders, maar wel (eigenlijk) naar een andere quarter.
Eclipse of the moon bestond nl al. En de mijne is nergens familie van dat paard. Dan zou ook dat nl niet mogen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:25

Het kan zijn dat die regel veranderd is, ik weet zeker dat het er vroeger wel in stond. Maar toen hadden we nog geen wijdverspreid internet zodat iedereen kan nagaan wat de werkelijke afstemming is.