[WN] quarter veulen van 9 maanden zeer rustig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:30

Fijn dat er niets ernstigs is. Ik heb een Paint veulen, hengstje ook 9 maanden. Toen ik hem net een paar weken had maakt ik mijn ook zorgen. Vroeger reed ik op een springstal en daar werden springpaarden gefokt. Veel paarden die daar gefokt werden stonden hoog in het bloed. Meestal Engels volbloed x Selle Francais. Mijn paint veulen is niet te vergelijk met de veulens waar ik vroeger mee werkte. Hij heeft een heel ander temperament. Mijn dierenarts moest mij ook geruststellen dat Dylan niets onder de leden had.
Nu weet ik dat hij een ander karakter heeft en geniet ik van hem. We doen een paar keer per week wat oefeningen. Ik leg een laken in de wei. Hij ruikt er aan, gaat met zijn hoef op staan klauwen en bijt erin en vervolgens stapt hij er gewoon over heen. We hebben wat oude wagen banden (die zijn wijd maar niet zo hoog als een trekker band) en hij loopt gewoon al door de banden.
Hij is een zelfverzekerd rustig veulen, eerder een beetje dominant dan schrikkerig. Heel anders dan de veulens waar ik vroeger mee werkte. Maar ik ben nu super blij met hem.

Mijn veulen eet wel goed, hij is net een bouwvakker, altijd honger. Het is toch wel jammer dat jou veulen niet zo goed eet. Wordt je veulen ook al mager? Kan het zijn dat hij/zij het voer gewoon niet lekker vindt? Mijn veulen heeft erg moeten wennen aan de smaak van wortels en appel. Die vond hij in het begin echt smerig. En bakje slobber werd ook niet gewaardeerd.

superpony

Re: quarter veulen van 9 maanden zeer rustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:00

Nogmaals, ik zou hem lekker in een goede opfok van quarters zetten. Heeft hij gelijken om mee te spelen. En meer keus in maatje. Bij de goede lopen ook oudere opvoeders. Krijg je echt gezonde,brave en vrolijke paarden van.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:26

Ik denk dat je gewoon een cool paardje hebt. Ik zou daar blij mee zijn als ik jou was ;)
De Fries zal wat uitbundiger zijn. Het contrast of verschil is wat groot. Ik heb er zelf ook 2 die bijvoorbeeld bescheiden achteraan in de kudde staan als er mensen in de wei komen. Ik heb ze graag zo

keona

Re: quarter veulen van 9 maanden zeer rustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:47

Cool in het hoofd ,heeft wel niks met het slechte eten te maken.want daar zou ik me wel zorgen om maken