[WN] Paspoort Paint APHA ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: Paspoort Paint APHA ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:37

Staat er op het transferpapier wel een handtekening of is het blanco?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:43

Shar_Angel schreef:
Da is opeens niet meer te bereiken... maar die papieren en vellen heb ik hier. Zover ik begrijp heeft het geen consuquenties binnen de sport? Anders kan ik altijd nog een ander paspoort aanvragen.

Tenzij je APHA wedstrijden zou willen rijden. Al weet ik niet hoeveel dat er hier zijn.

Ik heb een oudere pony overgenomen met vol papier, zonder paspoort of chip. Chip in laten duwen en paspoort aangevraagd. Ik had geen zin om de papieren erbij te pakken, dus ze heeft nu 'ouders onbekend' of iets dergelijks in het paspoort staan. Voor mij maakt het niet uit en die pony gaat hier toch nooit meer weg. Qua wedstrijden zou dat verder niet uit moeten maken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:49

Ik snap niet zo goed hoe een DA ineens niet meer te bereiken is eigenlijk. Is zijn parktijk falliet of is de beste vrouw/man met pensioen zo ineens? Anders kan je toch simpelweg de praktijk bellen, desnoods een paar keer proberen?

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 07:16

troi schreef:
Ik snap niet zo goed hoe een DA ineens niet meer te bereiken is eigenlijk. Is zijn parktijk falliet of is de beste vrouw/man met pensioen zo ineens? Anders kan je toch simpelweg de praktijk bellen, desnoods een paar keer proberen?

Hij was op onze fokkerij gekomen omdat hij de merries veterinair moest goedkeuren voor het nmprs. Daarbij heeft hij ze geent en Shada gechipt. Hij wist niet wat hij moest aanvragen qua paspoort dus heeft de papieren aan ons gegeven. Ik heb hem later geprobeert te bereiken maar was niet te bereuken toen de praktijk gebeld voor de registratie, maar het bleek dat hij ons niet had geregistreerd.

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 07:18

Mac schreef:
Staat er op het transferpapier wel een handtekening of is het blanco?

Volgensmij handtekening

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:32

Goed ga ik het even anders vragen. Wat zit er nu bij aan Amerikaanse Papieren?
Je hebt het registration certificate en daarnaast moet je een vrij simpel A4-tje hebben waar bovenaan Transfer Report op staat. En op deze moet de handtekening staan van de verkoper.

Heb je beide, dan invullen met jou naam (als er bij koper tenminste nog niks staat), kopieën ervan maken, en opsturen naar de APHA. Zolang beide er zijn (dus RC en TR) is het geen enkel punt om paard op naam te krijgen. Mist er 1 van beide is het wel een probleem.

En als beide er zijn, zou ik ook even wachten met het paspoort aanvragen. Dan kan je die nl bij de NQHA aanvragen en komt ook de stamboom erin.

Hier een voorbeeld van de RC
Dit is de oude uitvoering.
http://i71.photobucket.com/albums/i141/ ... ea8541.jpg
En dit is de nieuwe,
http://i71.photobucket.com/albums/i141/ ... 3edf4d.jpg

En dit is een voorbeeld van de TR http://www.phcg.de/service/alle-formula ... eport-apha
Laatst bijgewerkt door rina op 01-10-15 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 08:37

rina schreef:
Goed ga ik het even anders vragen. Wat zit er nu bij aan Amerikaanse Papieren?
Je hebt het registration certificate en daarnaast moet je een vrij simpel A4-tje hebben waar bovenaan Transfer Report op staat. En op deze moet de handtekening staan van de verkoper.

Heb je beide, dan invullen met jou naam (als er bij koper tenminste nog niks staat), kopieën ervan maken, en opsturen naar de APHA. Zolang beide er zijn (dus RC en TR) is het geen enkel punt om paard op naam te krijgen. Mist er 1 van beide is het wel een probleem.

En als beide er zijn, zou ik ook even wachten met het paspoort aanvragen. Dan kan je die nl bij de NQHA aanvragen en komt ook de stamboom erin.

Ik heb alleen het papier waar ouders aanvrager op staat en stamboom. Geen los A4tje

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:39

Wat staat er op de achterkant van het Stamboompapier?? Ik heb wel eens begrepen dat daar ook een Transfer kan staan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:40

Shar_Angel schreef:
troi schreef:

Hij was op onze fokkerij gekomen omdat hij de merries veterinair moest goedkeuren voor het nmprs. Daarbij heeft hij ze geent en Shada gechipt. Hij wist niet wat hij moest aanvragen qua paspoort dus heeft de papieren aan ons gegeven. Ik heb hem later geprobeert te bereiken maar was niet te bereuken toen de praktijk gebeld voor de registratie, maar het bleek dat hij ons niet had geregistreerd.

Ok dus hij heeft jullie alles gegeven, incl de papieren en sticker die bij de chip hoort zodat jij het zelf kan regelen met paspoort of heeft hij nog papieren die jij nodig hebt? Maar is je paard dan wel gekeurd en ge-ent?

Tis trouwens wel erg chaotisch gegaan zeg met de verkoop als ik dit zo lees.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:41

sorry was net bezig mijn post even iets uit te breiden met wat voorbeelden.

En op de achterkant van dat papier staat ook geen TR afgedrukt??? (al zit er iets in mijn hoofd dat alleen de AQHA dat een periode heeft gedaan cq nog steeds doet).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:42

@rina: ik was je voor :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:42

DubbelDun schreef:
Wat staat er op de achterkant van het Stamboompapier?? Ik heb wel eens begrepen dat daar ook een Transfer kan staan.

Wij dachten hetzelfde, maar er zit iets in mijn hoofd dus dat alleen de AQHA dat deed cq doet. Kan me niet herinneren dat bij de APHA ook gezien te hebben.

DubbelDun schreef:
@rina: ik was je voor :D

:D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:45

Op die van mij is het ook niet, maar die zijn al oud. Ik heb het weleens gezien en dacht nog 'wat handig', maar weet niet meer of het bij de Quarter of Paint groep was.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:49

Bij de APHA staat dat ook op de achterkant :j op de nieuwere papieren in elk geval.

TS: het is vrij simpel. Wil je ooit starten bij de DPHC (de NLse regionaal club van de APHA)? En/of hecht je waarde aan het papier van je paard (let wel: als je denkt het paard ooit te willen verkopen is een papier wel fijn om te hebben omdat dit de waarde verhoogt, zonder papier is je Paint immers gewoon een bonte pony)? Als het antwoord 2x nee is, gewoon een paspoort aanvragen bij een willekeurig stamboek, klaar.

Wil je echter starten, of wil je graag die papieren erbij? Stuur dan om te beginnen een paspoortaanvraag op naar NQHA (check even de veelgestelde vragen op dphc.nl om te zien hoe dit moet). En ga daarna aan de slag met de papieren volgens de methode die eerder in dit topic genoemd is. Want zonder getekende en ingevulde transfer krijg je het papier niet op naam namelijk.

Ik wens je veel succes :)

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 11:42

er staat idd wel wat aan de achterkant.

okee,
even om jullie een indruk te geven hoe dit is gegaan.
Shada is van een kennis van ons geweest. hij wist niks van dat papierwerk en had dr moeder drachtig gekocht. Shada is een kind van Indian Jet Set Rocker en Indian Wild Rose die afkomstig zijn van de Indian Summer Ranch die is failliet. 3 jaar later kochten wij het paard zonder paspoort met het amerikaanse papier. als ik me herinner staat er op de achter kant wel tekst. zal het vanmiddag ff lezen. ze is gekeurd en daar hebben we ook een keuringsraport van ook is ze gechipt dat hebben we meteen laten doen.

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 11:45

Dit is de vader
Afbeelding
Afbeelding

Shada's papier (is een klein stukje ging om haar als foto)
Afbeelding

Ik zal vanmiddag het papier ff fotograferen en dan hier dr op zetten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:02

Op die foto lijkt het net een hengstje ;)

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 13:58

DubbelDun schreef:
Op die foto lijkt het net een hengstje ;)

Jaa haha dat klopt hihi. Het is het been van 1vdie tussen hun in staat (welshje) op dr papieren staat gewoob mare :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:00

ik zou niet zo moeilijk doen....

je hebt het originele papier, de oud eigenaar gaat haar nooit terugclaimen....

gewoon originele papier + membership aanvraag + transfer report wat je gewoon zelf invult (van eigenaar die nu op het papier staat (dus niet invullen van wie jij hebt gekocht maar de eigenaar die bij apha bekend is) naar jou toe, gewoon beide dingen zelf invullen en een handtekeningetje maken) en klaar.

ze gaan daar echt niet de handtekeningen controleren.....

ik mag het misschien niet adviseren maar heb zoiets 2 keer eerder meegemaakt en gaf geen probleem. kregen gewoon papier terug op de naam van de nieuwe eigenaar.

(heb ooit paard gekocht en de eigenaar op het papier was er niet bij, wel zijn levenspartner. eigenaar had papier niet getekend. heeft die andere toen gedaan (paard stond dus niet op zijn naam) en ging gewoon goed.

niet moeilijker doen dan nodig is :-)

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 14:07

quarterH schreef:
ik zou niet zo moeilijk doen....

je hebt het originele papier, de oud eigenaar gaat haar nooit terugclaimen....

gewoon originele papier + membership aanvraag + transfer report wat je gewoon zelf invult (van eigenaar die nu op het papier staat (dus niet invullen van wie jij hebt gekocht maar de eigenaar die bij apha bekend is) naar jou toe, gewoon beide dingen zelf invullen en een handtekeningetje maken) en klaar.

ze gaan daar echt niet de handtekeningen controleren.....

ik mag het misschien niet adviseren maar heb zoiets 2 keer eerder meegemaakt en gaf geen probleem. kregen gewoon papier terug op de naam van de nieuwe eigenaar.

(heb ooit paard gekocht en de eigenaar op het papier was er niet bij, wel zijn levenspartner. eigenaar had papier niet getekend. heeft die andere toen gedaan (paard stond dus niet op zijn naam) en ging gewoon goed.

niet moeilijker doen dan nodig is :-)

Dus transfer report is aan de achterkant en dan ff mail sturen en dan orginele papieren opsturen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:10

Niet bij elk papier is de Transfer aan de achterkant.
Maak wel van alles een kopietje voor je het opstuurt en stuur het AANGETEKEND op. Dan weet je redelijk zeker dat het aankomt :) .

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:12

Als de handtekening van de oorspronkelijke eigenaar op de transfer staat, is het paard wat de APHA betreft nooit van degene geweest waar jij het van hebt gekocht. Dan kun je het dus gewoon insturen en op naam laten zetten. Idd wel even aangetekend doen voor de zekerheid.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:35

Mensen aangetekend heeft totaal geen zin naar Amerika.
Dan is het verzekerd tot de grens en daarna niet meer want verder gaat dat aangetekend niet.
Is mij tenminste vertelt op het Belgische postkantoor.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:46

Je hebt dan iig wel een bewijs dat je het opgestuurd hebt, plus dat je er een track & trace nummer bij krijgt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:54

Dat track en trace nr werkt tot de grens en niet tot de APHA maar je hebt bewijs dat je iets hebt opgestuurd, geen idee wat je daar aan hebt als het in Amerika zoek raakt.