Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Shar_Angel schreef:Da is opeens niet meer te bereiken... maar die papieren en vellen heb ik hier. Zover ik begrijp heeft het geen consuquenties binnen de sport? Anders kan ik altijd nog een ander paspoort aanvragen.
troi schreef:Ik snap niet zo goed hoe een DA ineens niet meer te bereiken is eigenlijk. Is zijn parktijk falliet of is de beste vrouw/man met pensioen zo ineens? Anders kan je toch simpelweg de praktijk bellen, desnoods een paar keer proberen?
rina schreef:Goed ga ik het even anders vragen. Wat zit er nu bij aan Amerikaanse Papieren?
Je hebt het registration certificate en daarnaast moet je een vrij simpel A4-tje hebben waar bovenaan Transfer Report op staat. En op deze moet de handtekening staan van de verkoper.
Heb je beide, dan invullen met jou naam (als er bij koper tenminste nog niks staat), kopieën ervan maken, en opsturen naar de APHA. Zolang beide er zijn (dus RC en TR) is het geen enkel punt om paard op naam te krijgen. Mist er 1 van beide is het wel een probleem.
En als beide er zijn, zou ik ook even wachten met het paspoort aanvragen. Dan kan je die nl bij de NQHA aanvragen en komt ook de stamboom erin.
Shar_Angel schreef:troi schreef:Ik snap niet zo goed hoe een DA ineens niet meer te bereiken is eigenlijk. Is zijn parktijk falliet of is de beste vrouw/man met pensioen zo ineens? Anders kan je toch simpelweg de praktijk bellen, desnoods een paar keer proberen?
Hij was op onze fokkerij gekomen omdat hij de merries veterinair moest goedkeuren voor het nmprs. Daarbij heeft hij ze geent en Shada gechipt. Hij wist niet wat hij moest aanvragen qua paspoort dus heeft de papieren aan ons gegeven. Ik heb hem later geprobeert te bereiken maar was niet te bereuken toen de praktijk gebeld voor de registratie, maar het bleek dat hij ons niet had geregistreerd.
DubbelDun schreef:Wat staat er op de achterkant van het Stamboompapier?? Ik heb wel eens begrepen dat daar ook een Transfer kan staan.
DubbelDun schreef:@rina: ik was je voor
op de nieuwere papieren in elk geval.

quarterH schreef:ik zou niet zo moeilijk doen....
je hebt het originele papier, de oud eigenaar gaat haar nooit terugclaimen....
gewoon originele papier + membership aanvraag + transfer report wat je gewoon zelf invult (van eigenaar die nu op het papier staat (dus niet invullen van wie jij hebt gekocht maar de eigenaar die bij apha bekend is) naar jou toe, gewoon beide dingen zelf invullen en een handtekeningetje maken) en klaar.
ze gaan daar echt niet de handtekeningen controleren.....
ik mag het misschien niet adviseren maar heb zoiets 2 keer eerder meegemaakt en gaf geen probleem. kregen gewoon papier terug op de naam van de nieuwe eigenaar.
(heb ooit paard gekocht en de eigenaar op het papier was er niet bij, wel zijn levenspartner. eigenaar had papier niet getekend. heeft die andere toen gedaan (paard stond dus niet op zijn naam) en ging gewoon goed.
niet moeilijker doen dan nodig is
.