Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jewel2 schreef:Ik heb ook een 2-jarige nakomeling van FUF die positief getest is. Om zeker te weten dat het bij de hengst vandaan kwam heb ik mijn merrie ook laten testen, zij is negatief! Helaas neemt de eigenaar van FUF geen verantwoordelijkheid naar alle nakomelingen en verkoopt ze gewoon met alle gevolgen van dien voor de nieuwe eigenaren! De eigenaar heeft mij gezegd dit voorjaar iets te publiceren over de dood van Oliver en het vermoeden van PSSM. Tot op heden helaas nog niet gebeurt dus dan moeten er andere maatregelen getroffen worden.
Bonnigje schreef:Dus dan zou FUF de eerste zijn in Nederland waarvan men dit weet.
mirgino schreef:op MP staan 2 veulens te koop......
best triest nu je weet dat alle nakomelingen van deze hengst ziek worden![]()
en ook voor de eventuele kopers die hier niet van op de hoogte zijn.
snap eigenlijk niet waarom men fok producten wil van deze hengst en dan gelijk na spenen verkopen??
jewel2 schreef:Goed dat dit topic geopend is!! Misschien kunnen op deze manier de eigenaren van een PSSM positief paard elkaar advies geven over voeding/trainingsschema enz.
Ik heb ook een 2-jarige nakomeling van FUF die op 1-jarige leeftijd al een aanval heeft gehad. Ik heb de moeder ook laten testen en zij bleek negatief. Voor mij is het dus 100 procent duidelijk dat FUF drager was en iedereen met een nakomeling moet dit dus weten!!