[WN] [GZ] APHA / AQHA hengst gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:43

Callisto04 schreef:
Ken je die hengst? Ik vind persoonlijk zijn benen niet zo correct afgaande op de foto. Maar een foto is natuurlijk altijd gevaarlijk om op af te gaan, vandaar dat ik het aan jou vraag. Zeker met zand als ondergrond. Zou je hem zelf gebruiken voor je merries?

Heb em nog steeds niet irl gezien, moet er nog steeds op visite. Maar die benen is vertekenend op de foto. Komt door de stippen :D
En ja ik zou hem best willen gebruiken, ik kan alleen niet. Mijn Paintmerrie is een halfzus :P van hem :D
Daarom ook dat ik weet dat die benen vertekenend is, mijn merrie heeft die stippen ook, en bij haar lijkt het precies hetzelfde ;) Ze hebben allemaal uit die lijn een paar mooie stevige stappers eronder.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:41

Ik heb het niet over de stevigheid van de stappers, maar ik vind hem nogal sabelbenig obv die foto. En het kootbeen lijkt steil, maar dat laatste kan dus al zeker tgv zandondergrond zijn.
Enige wedstrijdervaring/-resultaten?
Wie is dan de vader van jouw halfzus? Als je het niet erg vindt om je paardjes hier te plaatsen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Callisto04 op 18-03-14 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

crazycactus

Re: [GZ] APHA / AQHA hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:42

@Callisto deze hengst heeft op jonge leeftijd een ongeluk gehad en is daarom niet geshowed.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:07

Callisto wat CC al schrijft hij heeft als jaarling/ 2 jarige een ongeluk op de wei gehad (hij was nog maar net vanuit de USA hier in Dld aangekomen) daarbij het achterbeen behoorlijk beschadigd, en men wist eigenlijk tot nu niet of hij weer vol belastbaar werd. Daarom is hij nooit geshowd of ingereden. Heb van de eigenaresse begrepen dat hij deze winter ingereden zou worden, maar of dat ook daadwerkelijk gebeurd is weet ik niet.

De vader van mijn halfzus is dezelfde als die van hem. Ze hebben beide een andere moeder. Foto's van de mijne vind je in mijn profiel. En daarlangs had je ook de pedigree kunnen vinden.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:28

Dank je Rina. Ik wist niet dat je profiel zo veel info had, excuus.
Ik wist niet dat men ook op die manier van halfzus sprak. In principe is dit toch enkel bij dezelfde moeder? Of wordt dat ondertussen losser gehanteerd? Maakt ook niet veel uit, zolang we maar weten waarover het gaat uiteindelijk :).
Leuke verzameling trouwens!

pleasurefun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:52

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:42

IMANDRA: ik zou sowieso idd de 5 panel test laten doen voor je fokt en laten testen op OLWS. Pa is overo zonder tobiano, dus je merrie kan niet homozygoot zijn voor tobiano. Als je 100% bont wilt fokken, zul je dus toch aan een homozygoot bonte hengst moeten gaan denken. Homozygoot voor tobiano en zwart (en naar alle waarschijnlijkheid ook agouti) met een wereldkarakter: FSF The Zipmotist http://www.am-steinhaeusle-ranch.de/fsf ... eckhengst/ . Ik heb er zelf ook een paar rondjes op gereden in een volle bak waar ook een veulen los liep en hij heeft geen stap verkeerd gezet. Dit is echt een ontzettende braverd! Hij is wel heel groot overigens voor een Paint. Zie https://www.youtube.com/watch?v=SNgf0P75htw om een idee te krijgen.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:28

Wel Herda carrier, die FSF The Zipmotist. Ook geen foto's te vinden die een idee geven over de bouw. Halter - Western Pleasure gefokt gedurende generaties, dus eigenlijk enkel een optie als de TS die richting uit wil.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 15:53

Die testen, rond welke prijs moeten we dan denken en kan dit gewoon bij de dierenarts gebeuren?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:02

When the test is ordered, AQHA will send a DNA kit to the owner, who then mails it with mane and/or tail hair to the Veterinary Genetics Laboratory at the University of California-Davis for testing. Once the tests are complete, AQHA will notify the owners and put the results on the horse’s record.

The tests cost $85 for AQHA members and $125 for nonmembers. For the panel test in conjunction with the DNA test required for most breeding stock, the cost is $105 for members and $145 for nonmembers.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:52

Hoeft niet langs de AQHA, en kan ook niet eens langs de AQHA aangezien de TS een Paint heeft ;)

Kan via verschillende laboratoriums. Maar de snelste is nog steeds Animal Genetics. Google geeft je het adres wel. Zitten in de USA, print hun formulier uit, haren trekken, in een zakje en met dat papier naar hun sturen. Met een dag of 9 heb je uitslag. Helemaal als je je emailadres erbij geeft.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:31

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:27

rina schreef:
Hoeft niet langs de AQHA, en kan ook niet eens langs de AQHA aangezien de TS een Paint heeft ;)

Kan via verschillende laboratoriums. Maar de snelste is nog steeds Animal Genetics. Google geeft je het adres wel. Zitten in de USA, print hun formulier uit, haren trekken, in een zakje en met dat papier naar hun sturen. Met een dag of 9 heb je uitslag. Helemaal als je je emailadres erbij geeft.

Oops, even niet opgelet. Maar ik wou vooral een idee van de prijs geven en aangeven dat een dierenarts niet nodig is :).

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:37

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:49

Precies Animal Genetics in de USA is nog steeds goedkoper dan die in Engeland. En het gaat net zo snel. Ik had binnen 9 dagen via de email uitslag.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:59

rina schreef:
Precies Animal Genetics in de USA is nog steeds goedkoper dan die in Engeland. En het gaat net zo snel. Ik had binnen 9 dagen via de email uitslag.

Wist ik niet, had me leuk zo'n 30,- gescheeld.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 14:16

Oh dat valt allemaal wel mee. Mam was bang dat het rond de 1000 euro zou zitten qua testen!
Wel makkelijk, dat je enkel haren hoeft te sturen. En dat het zo snel is!

Pascale71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:14

Hey,

Ik weet niet of jullie al een dekhengst gevonden hebben maar heb je al eens gekeken op deze website?
www.savvysparkle.be
Hij staat ook op Facebook onder Savvy Sparkle daar kan je ook zijn veulens van dit jaar op vinden waaronder een heel mooi merrie paintveulentje. Met weinig wit. Echt een plaatje!

Contact opnemen kan via de website.

Grjs Pascale

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 16:54

We hebben nu reactie van de kliniek: Ze is helemaal gezond en nergens drager van!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:41

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:59

Ohhhh buckskin is zo mooi he <3