[WN] Gezocht info over Indian Jet Set Rocker, Indian Warrior, etc

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Ivy

Re: Gezocht info over Indian Jet Set Rocker, Indian Warrior, etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:12

Spannend hoor. Laat je hem goed keuren?! En foto's hè, als ie van jou is straks:-)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 10:31

ik laat hem sowieso keuren, en heb al foto's maar wil ze nog niet openbaar maken omdat de koop nog niet rond is haha :) maar als alles geregeld is dan komen de foto's hier te staan! :D

Anne_Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:41

Tuurlijk, moet je ook niet doen, is idd niet netjes ;) . Nou spannende tijd dus nog even....! Hopen dat hij goedgekeurd wordt!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:56

Het Jetalito Jet Set verhaal is in zo verre geen broodje aap. De eigenaresse is echt dood en het paard zat onder het bloed.

De rest is de fantasie en speculatie van een Telegraaf reporter.
Later werd verteld dat er (gevechts) helicopters laag over gevlogen waren het dier is geschrokken de ruiter erg ongelukkig op de (ik dacht) bakrand gekomen wat een slagaderlijke bloeding heeft veroorzaakt. Denk daar dan bij dat een paard gaat kijken als een ruiter valt, denk dan een dier met een spierwitte snoet en tadaaa moord paard is geboren!

Het verhaal is gerectificeerd door de krant maar pas erg veel later en op pagina tig in een heel piep klein berichtje!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:19

een paard raakt nooit met zn mond bloed aan, en blijven er juist bij weg.maar paardjelief stond al als agressief en nukkig bekend.
ook de politie rapte wat anders, en ik heb van een getuige toendertijd gehoord, dat de keel er helemaal verscheurd bij lag. een bakrand zou stomp letsel vertonen, en je moet onmogelijk hard vallen, wil je je keel afsnijden. dat is technisch gezien onmogelijk.wat wel zou kunnen, is een verbrijzelde luchtpijp, of een gebroken nek.maar daar is nauwelijks bloed bij.wat ik toen ook hoorde/rondging, is dat toenmalige eigenaren nog geld wilde vangen, dus een andere draai eraan gaf.of dat waar is, kan ik nooit zeggen,maar dat werd er gezegd..
maar goed, er circuleren 2 verhalen rond. wat iemand gelooft, moet ie zelf maar uitkiezen.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:41

Wat wil je nou @spicegirl :? ???
Het is allemaal van horen zeggen,niemand was erbij op dat moment.
De veulens van deze hengst zijn, voor zover ik hoor en zelf zie, allemaal goed van karakter en dat is toch waar het TS omgaat.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:31

als jetalito jet set een rottig paard was, dan was hij nooit bij leo copinga beland als dek hengst.

ik ken ook alleen maar brave nakomelingen van hem.

het is na mijn mening verzonnen verhaal.

jammer dat dit weer te ronde vliegd. weer bokverhaal.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:06

de nakomelingen zijn braaf, en goed. dat is al meerdere malen gezegd hier.
te ronde vliegd ? hier kan ik weinig van maken... :roll:
en het is zeker geen bokT verhaal. het verhaal was er geloof ik al voor bokt. :D

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:31

Jetalito heeft ook nog heel even bij ons op stal gestaan voor hij naar Leo ging.
En heeft zover ik weet nooit iemand kwaad gedaan.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:43

naar wat ik weet, heeft hij daarna ook nooit meer wat gedaan.maar ik weet niet of ie ooit nog bereden is geweest.
om de reden eventueel waarom, deden toen ook verhalen de ronde.de lokale tamtam zeg maar (ik heb het voor i-net, alles via via en telefoon toendertijd).maar het is niet kies om dat hier neer te zetten.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:38

Ik heb een merrie met onder andere Indian Warrior langs vaders kant en Jetalito Jet Set langs moeders kant. Een echte knuffel, maar met een sterke eigen wil. Halfzus ken ik ook, beetje zelfde karaktertrekjes. In het begin kunnen ze wat lastig zijn, maar eenmaal je hun respect hebt zijn het maatjes voor het leven.
Erg slimme paarden trouwens ook!
En euh, het hele verhaal rond Jetalito, iedereen gelooft wat hij wil natuurlijk, maar ik zou er niet teveel belang aan hechten. Al moet ik toegeven dat mijn merrie wel erg graag als we knuffelen in mijn nek en hals gaat knuffelen, hmm wie weet :D The smell of blood :')

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:04

een vampier-paint }>

Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:43

Ben zelf ooit een bij Jetalito Jet Set "op visite" geweest, toen Leo Copinga hem nog had.
Een vriendin van mij wilde haar merrie destijds eventueel door hem laten dekken, vandaar ons bezoekje.
Ik ben zelf bij Jetalito in zijn stal geweest en hij kwam erg graag ff bij je knuffelen en snuffelen. Het zal best een paard "met karakter" zijn geweest, maar ik persoonlijk vond hem, vooral voor een hengst, erg lief en makkelijk benaderbaar. Ik wist destijds ook van "dat moord-verhaal", maar na hem zelf gezien te hebben, heb ik voor mijzelf dit verhaal naar het verre rijk der fabelen verbannen....
Er zal best een flink ongeluk gebeurd zijn toen, maar dat hij een "moord-paard" zou zijn, wilde er bij mij niet in. :n

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 01:54

Eigenlijk vind ik dit op i-net bespreken voor de betrokkenen en nabestaanden niet netjes. Zelfs als een hengst ''iets'' gedaan zou hebben, zou het allang bekend zijn als hij iets doorfokt wat niet oke is.
De kans dat een paard zoiets doet is echt heel klein.
Er zijn veel scenarios, maar niemand weet het precies en er zijn meerdere mogelijkheden waardoor het paard in contact heeft kunnen komen met het bloed.
Verhalen via via jaren later nog eens plaatsen zonder dat je echt het ware verhaal kunt vertellen gaat imo te ver. Iedereen van ''toen'' weet het zo ongeveer en voor nu is het eigenlijk niet belangrijk, ook niet voor de nakomelingen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:37

(ik ben van toen)
maar wat de hengst gedaan zou hebben, en wat ie doorfokt zijn 2 verschillenden dingen.het is iig geen erfelijk iets(en dat kan ook eigenlijk niet)
het kan zijn dat ie een kronkel had, of een slechte ervaring, of wat dan ook.
dit heeft niets te maken met zn nafok.die is goed.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:16

Waarom ga je er dan zo op door @Spicegirl ?
Het is de vraag hoe zijn nakomelingen zijn.
Er is in dit topic maar één die negatief doet over de hengst, en dat ben jij.
Wat is hier nu de nut van?
Hee, dat vroeg mij al eerder af geloof ik?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:13

ik was er niet over begonnen.
dus als iemand anders wat erover zegt,mag ik niet meer reageren?
zelf post ik niks meer, ik reageer alleen op wat er gezegd word.mag toch ?of moet het een typische bokt topic worden,met alleen hallelujah ?