Francis schreef:Iemand enig idee waar de chip dan wel voor dient?
Bij mijn paard is de chip wel eens gecontroleerd door en voor de verzekering

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Paintless schreef:ik heb dus besloten voor het veulen te gaan. maar door deze doiscussie weet ik niet wat ik moet doen. niet chippen = geen paspoort en dus geen entingbewijs.
ik denk dat ik toch maar moet chippen.
troi schreef:De kans is klein ja, maar reken er maar op dat als je gecontroleerd wordt door iemand die zeer goed van de regels op de hoogte is, de maatregelen niet mis zijn! En terecht!Je kunt toch even wachten nog met chippen? Paspoort heb je pas nodig als je op wedstrijd wilt gaan (kans op controle tijdens vervoer is miniem).
SusanW schreef:Ik geloof werkelijk dat het hier in NL nog wel eens flink mis gaat binnen een paar jaar. Het is helemaal niet de vraag of een besmettelijke paardenziekte hier komt, alleen maar wanneer. Dàt zal een moment zijn dat de instanties gaan controleren! En dan komen ze gewoon aan huis of op stal en heb je het spul niet voor elkaar dan rijdt er keurig een veewagen het erf op, gaat je paard keurig naar het slachthuis om vervolgens bij de destructie te belanden.
Zo gaat het bij de koeien ook hoor en paarden zitten daar niet eens zo heel ver meer naast.