Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hobbyhorse schreef:Op marktplaats staat nu een paint te koop van jaargang 2011
Als afstamming staat Buckskin Roddens kiss vermeld. Deze Roddens kiss geen hengst maar een merrie , de naam van de hengst staat nergens bij in de advertentie.
Er staat bij dat het dier nog hengst is en voor de fok gebruikt kan worden en dat er te weinig tijd is en dit niet eerlijk is tegenover dat dier.
Voor mij lijkt dit dier erg op de FuF zoon Fantasy’s First Edition die ook bij de fokker op de site staat.
Mac schreef:Dat de fokker vanaf nu zijn paarden met 5 panel test erbij gaat verkopen vind ik een erg positieve wending. Ik hoop dat het standaard wordt bij alle te koop aangeboden QPA's .
Als fokker heb je natuurlijk een groot probleem als je erachter komt dat je PSSM positieve fokdieren rond hebt lopen. Het geeft je de verantwoordelijkheid hier zinnig mee om te gaan. Eigenlijk zou je de positieve hengstjes standaard moeten ruinen voor je ze verkoopt om toekomstige fok te voorkomen. Bij de merrietjes ligt dat al wat lastiger. Verkopen met vermelding "PSSM positief" doet de waarde natuurlijk kelderen - als je ze al ooit verkoopt. Weggeven is dan de enige optie, maar wat voor leven gaat zo'n dier dan tegemoet? En komt het dan later niet toch in de fok terecht in het geval het een merrie betreft? Alles bij elkaar opgeteld is euthanasie in dit soort gevallen misschien helemaal geen verkeerde en zelfs de meest verantwoorde keuze - hoe hard dit ook klinkt voor sommige mensen.