[WN] hengst laten of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:29

ik heb geen inzicht in jouw eetgewoonten, en ook geen behoefte daaraan..
en niet alles wat ik niet ziet, is raar.waarop heb je dat gebaseerd?
is ie 2 x officieel gemeten dan? (ervoor/erna)

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:37

SusanW schreef:
Bovendien neemt een hengstenuiterlijk wel degelijk af na castratie! Die dikke kaken bij een quarter bijv. slinken aanzienlijk na castratie. Die eigenschappen zijn veelal hormonaal. Dus ballen weg, hengstenuiterlijk 'weg' ;)

Mischien heel erg oftopic ik heb ook een 6 jarige hengst met een typish hengsten uiterlijk en hij word dus binnnekort gecastreerd.
Nu ik dit las ben ik wel nieuwsgierig heeft iemand foto's van zijn ''ex'' hengst van voor en na de castratie?
Ik vind het uiterlijk van mijn hengst wel mooi maar ben nu tog wel benieuwt hoe dat veranderd.
(sorry voor de spelfouten enz)
alvast bedankt groetjes

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:45

paris20 schreef:
SusanW schreef:
Bovendien neemt een hengstenuiterlijk wel degelijk af na castratie! Die dikke kaken bij een quarter bijv. slinken aanzienlijk na castratie. Die eigenschappen zijn veelal hormonaal. Dus ballen weg, hengstenuiterlijk 'weg' ;)

Mischien heel erg oftopic ik heb ook een 6 jarige hengst met een typish hengsten uiterlijk en hij word dus binnnekort gecastreerd.
Nu ik dit las ben ik wel nieuwsgierig heeft iemand foto's van zijn ''ex'' hengst van voor en na de castratie?
Ik vind het uiterlijk van mijn hengst wel mooi maar ben nu tog wel benieuwt hoe dat veranderd.
(sorry voor de spelfouten enz)
alvast bedankt groetjes

die van mij is nu 7 maanden gecastreerd, kop en nek nog even dik
hij is er alleen maar mooier op geworden want nu zit hij mooi in het vlees,voorheen was hij niet dik te krijgen
mijn raad.... als je er niet mee dekt, castreren die handel
bespaart je veel tralala
kijk maar eens in mijn topic bij western foto's daar staat hij 2jr geleden op de foto en nu ook. alles met barrel en koeien is van nu en de rest van ruim ervoor.

paris20

Re: hengst laten of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:03

ok, ja ik heb hem pas 3 weken hoor en het plan was zooizo om hem te ruinen.
hij reageerd niet echt op merrie's en is ook niet echt lastig brult af en toe wel eens maar niet storent met stemverhefing is het gelijk over.
Ik heb alleen niet de intentie om te dekken met hem en vind t prettig als hij ook lekker los kan met anderen vandaar.

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:31

paris20 schreef:
ok, ja ik heb hem pas 3 weken hoor en het plan was zooizo om hem te ruinen.
hij reageerd niet echt op merrie's en is ook niet echt lastig brult af en toe wel eens maar niet storent met stemverhefing is het gelijk over.
Ik heb alleen niet de intentie om te dekken met hem en vind t prettig als hij ook lekker los kan met anderen vandaar.

zo was de mijne ook op 6jr en hééééééééééél stiekem slopen de stoute dingen erin
op 9jr zoiets begon het op te vallen dat hij vervelend werd
10jr was hij in het voorjaar en zomer irritant,in het najaar een paar keer flink gevaarlijk en dit jaar was het gedaan met het feest :D
mijn jonge hengst wordt nu geruind tegen de tijd dat hij 5jr is en nodig al eerder.

paris20

Re: hengst laten of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:32