Ods schreef:piggeljay schreef:als ik dek met deze hengst moeten de merrie houders de veulens ten alle tijden laten testen op het herda gen en de hengstjes laten ruinen als die het hebben.
Andere knuppel in het hok... waarom zou jij wel mogen fokken met je hengst Piggeljay en zijn drager veulentjes niet?
ik weet niet waar jij mee bezig bent ods, maar ik wordt een beetje moe van jou, jij weet donders goed wat ik bedoel...
ik geef ze dat advies mee, ik heb al in eerdere berichten vermeld dat ik alleen bij hoge uitzondering nog zal dekken met deze hengst en als men verstandig is laat men de hengstjes die er uitkomen ruinen als er als veulen is gecontateerd dat hij drager is, of jij moet graag het gen is stand houden en toch gaan fokken met zo'n nakomeling.
merrie veulens daar ligt het wat moeilijker met castreren, maar men zou er geen veulens van moeten fokken als ze drager zijn.
ben ik nu duidelijk naar je toe of schrijf anders dat je graag ziet dat alle hengsten die het hebben uit de fokkerij gehaald moeten worden dan ben jij tenminsten duidelijk.

wist ik er ook te weinig van af , na het paardje van Chexy ben ik ernstig wakker geschud en heb meteen de testen aangevraagd . Ik fok toch ook al jaren QH en Paints en let super scherp op dat ik Hypp en Lethal white vrij fok naast alle ander "problemen" , toch was Herda nieuw voor me ..........