Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
crazycactus schreef:@Annemoortje hij hoefde alleen maar mooi te staan en een stukje te stappen en draven dus heel ingewikkeld was het niet.
rapido schreef:crazycactus schreef:@Annemoortje hij hoefde alleen maar mooi te staan en een stukje te stappen en draven dus heel ingewikkeld was het niet.
En toch blijf ik mij verbazen dat mensen zo graag met een betrekkelijk zeer jonge hengst willen fokken die een keer wint door alleen maar mooi hoeven te staan en dat stukje te stappen!!
Wranglerbutt schreef:rapido schreef:En toch blijf ik mij verbazen dat mensen zo graag met een betrekkelijk zeer jonge hengst willen fokken die een keer wint door alleen maar mooi hoeven te staan en dat stukje te stappen!!
En die gegarandeerd tobiano nakomelingen levert
ringelberg schreef:nogmaals, ik wil niemand beledigen. ik bedoel meer dat er voor mij nu niets meer aan deugt omdat ik geen veulen van hem ga kopen vanwege de pssm.
Ik snap dat dat voor jullie anders ligt, omdat jullie weleen nakomeling hebben met zijn fantastische karakter, wat het extra zuur maakt.
Een geweldig karakter heb je niks aan als je zieke paarden geeft.
dat was het eigenlijk.
Mac schreef:Wij hebben onze "PSSMer" 10 jaar geleden gekocht. Toen was PSSM nog helemaal niet bekend. De DNA test bestond toen ook nog niet. Ook zij blijft bij ons tot het niet meer gaat. En ook ik koop never nooit meer een PSSMer hoor! Wat een ellende!
Toen ik wist dat Pepsi positief was, heb ik contact opgenomen met de nieuwe eigenaresse van haar dochter (Pepsi was drachtig toen we haar kochten). Deze was ook positief. Zij was zo symptomatisch dat ze haar vorig jaar hebben moeten laten inslapen. Zo snel verspreid je zo'n aandoening dus, zonder dat ook maar iemand zich er destijds van bewust was wat er aan de hand was!
Overigens heb ik de testuitslag ook teruggekoppeld naar Pepis's fokster zodat zij de ouderdieren evt ook kon laten testen. Zij had deze inmiddels verkocht, maar heeft wel contact opgenomen met degenen waar ze ze aan verkocht had. Dat vond ik top