Jolande schreef:Je kunt natuurlijk altijd van het goede van mensen uit gaan en dat ze tot in detail uitzoeken of er genetische problemen in het spel kunnen zijn, maar ik denk dat dat kortzichtig is. Er zijn legio paardeneigenaren die voor de fun een veulen fokken en niet alles tot de draad uitzoeken.
Ik ga zeker niet altijd uit van het goeie van mensen 
En zeker zullen er altijd mensen zijn die niets tot nauwelijks iets uitzoeken. Ik ga er wel vanuit dat een hengstenhouder zijn verantwoordelijkheid neemt, zeker omdat hij/zij er geld aan verdient.
En je houd altijd een percentage lui die gewoon lekker doorgaan met waar ze mee bezig zijn. Ongeacht regels/verbiedingen/informatie. Of je nou streng selecteert of niet, die lui 'verpesten het toch'! Voor de fun een veulen fokken zoals je zegt is ook je verantwoordelijkheid nemen 
Het is wel vreselijk te horen dat er mensen om liegen, daar kan ik echt geen respect voor hebben 
piggeljay schreef:als ik dek met deze hengst moeten de merrie houders de veulens ten alle tijden laten testen op het herda gen en de hengstjes laten ruinen als die het hebben.
Andere knuppel in het hok... waarom zou jij wel mogen fokken met je hengst Piggeljay en zijn drager veulentjes niet?