[WN] 3 Maart Hengstenpromotie Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ods
Forumcoördinator

Re: 3 Maart Hengstenpromotie Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:14

Mee eens Skippy1, hij had ook een halster om waarmee hij steeds bijna achter een ding/uitsteeksel bleef hangen. Halsters aan op stal snap ik helemaal niet zo Scheve mond

francisca2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:17

Voor ons was het een geslaagde dag! Hints Supreme Mickey was super braaf met het kleed om zich heen, hij liep lekker en hij had een hoop bekijks.
Helaas liep het niet helemaal lekker met de geluidinstallatie, maar ja, zo is er altijd wel iets, voor de rest ging het allemaal super.

Dus Jorgen en Anika: goed georganiseerd en volgend jaar zijn wij er weer bij en dan ook met onze eigen hengst die afgelopen woensdag vanuit Amerika is aangekomen!

Groetjes,
Francisca

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 14:34

Ja dan moet je natuurlijk wel wat meer vertellen over jullie hengst die je woensdag heb gekregen. Hij was dus een dagje later dan onze nieuwe aanwinst uit amerika.

kathy88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:41

Al was ik dan zelf niet bij de hengstenpresentatie, kan ik wel het een en ander vertellen waarom we reckless zo hebben laten showen.
onverantwoord was het zeker niet, de jonge amazone had al eerder op reckless gereden, en wij weten zeker van reckless dat hij braaf bij haar zou blijven. anders hadden we dit nooit gedaan, maar dat zullen jullie ook wel snappen.
Bij het inrijden ging het helemaal super hoorde ik, toen ze de show moest geven werd ze een beetje zenuwachtig (wat niet meer dan normaal is). maar ze heeft het goed opgelost, ze bleef koel. en ja dat het meisje reckless niet zo had kunnen laten zien als dat een open ruiter kan, is waar. maar ik geloof dat de meeste van jullie toch wel weten wat reckless allemaal kan en heeft bereikt. Hiermee wouden wij laten zien hoe braaf karakater reckless heeft. dat is gelukt!
Wat betreft de sporen, het meisje rijd al lang paard en weet hoe ze sporen moet gebruiken, dus dat is geen enkel punt. dat ze jong is wil niet zeggen dat ze niet kan rijden. En wat betreft het bit, reckless is gewend om op zo'n bit te rijden, dat meisje kan goed met zo'n bit overweg, dus ook dat was geen punt.
reckless is nog niet aan zijn pensioen toe, ken paarden die zijn 17 en lopen nog volop mee in de sport.
Hij wordt hoofdzakelijk reacreatief gereden, juist omdat hij zijn rust verdient heeft, maar hij is zeker nog niet voor de sport verloren.

Romi ik vind dat je het super gedaan hebt!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:52

Kathy88 ik heb haar ook zien rijden toen ze aan het inrijden was en ook daar had ze dezelfde problemen die ze tijdens de show had, wel in mindere maten maar ze waren er zeker wel. Het is jullie keuze het op deze manier te doen. Ik vond het voor het meisje sneu dat het zo moest gaan, vooral omdat we zagen dat ze er nog zenuwachtiger van werd. Voor de hengst vond ik het ook sneu omdat hij echt zijn best deed. Dat hij braaf was had ook op een andere manier getoont kunnen worden imo

Het heeft bij mij niet achtergelaten wat jullie gehoopt hadden, dat is gewoonweg jammer.
Laatst bijgewerkt door Ods op 04-03-07 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:52

Ik snap je verhaal helemaal, maar ik merkte om me heen dat er veel niet-western-mensen/beginnende westernmensen naar deze show waren gekomen om eens te kijken naar dit soort paarden. Zij kennen Reckless niet, weten niet wat een toppertje hij is. Vandaar dat ik het erg jammer vond dat hij niet helemaal goed uit de bus kwam.

kathy88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:18

voor het meisje hoef je het zeker niet sneu te vinden, ze vond het geweldig! (Er werd zelfs aan haar gevraagd of ze haar handtekening mochten!) en ook voor reckie niet, dat er af en toe miscommunicatie was tussen die 2 is niet meer dan logisch, er is niks moeilijker dan een klaar paard rijden. het enigste was met aangalopperen dat hij wou gaan spinnen. Het is gelukt dus uiteindelijk begrepen ze elkaar! dat het niet het gewenste resultaat heeft achtergelaten bij jullie (en misschien bij wat anderen) is jammer, voor jullie. Want wij en romi (grootste fan van reckie) zijn er dik tevreden mee.

@ flyingHigh: We hebben nu zo ie zo getoond hoe braaf hij is, en als ze op internet gaan kijken zullen ze zien wat hij allemaal nog meer bereikt heeft.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:31

Het is jammer dat je er zelf niet bij was kathy88, dan kan je er moeilijk een oordeel over vellen. Mijn idee is als er al een negatief beeld is mensen ook niet de moeite nemen je website te gaan bekijken.

kathy88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:36

Een oordeel kan ik er wel over vellen, ik ken dat paard en heb ze ook zien rijden. dus gezien heb ik het alleen niet gister.
De mensen zullen zeker geen negatief beeld hebben! ze zien wat hij voor een 11 jarige doet, wat doet hij dan wel niet voor een open ruiter. En als ze een braaf paard zoeken zullen ze zeker de moeite nemen om naar de website te kijken.
Het is jammer dat jullie er zo over denken, maar nogmaals wij en romi zijn dik tevreden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:25

Ik vondt dat dat meisje, (romi dus) het tien keer beter deed, dan de man die voor haar reed, dat vond ik ( als beginner in de westernsport) echt dramatisch om te zien. Ik sta er dan ook echt van te kijken dat daar nog geen reactie op geweest is.
Voor de rest , nogmaals, heb ik genoten van de mooie paardjes(zeker van i cee diamonds.)
Voor de rest zou het voor volgend jaar wel leuk zijn om een folder of lijst neer te leggen, met de volgorde en namen van de hengsten en eventueel wat achtergrond info. De man die dit nu vertelde, was voor mij vrij onverstaanbaar.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:47

eevita schreef:
Ik vondt dat dat meisje, (romi dus) het tien keer beter deed, dan de man die voor haar reed, dat vond ik ( als beginner in de westernsport) echt dramatisch om te zien. Ik sta er dan ook echt van te kijken dat daar nog geen reactie op geweest is.

Wie was dat dan/welk paard?

bollejan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:53

goh het is weer lekker banketstaaf maar het gaat over de hengsten en hoe ze gefokt zijn volgens mij met een HENGSTENSHOW , maarja nou blijkt dat er weer niet veel fokkers waren alleen maar ouwe hoerders. JAMMER Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:02

Daar wil ik wel even op reageren, bollejan.. Als je een paard presenteert, doe het dan goed als mogelijk , je geeft toch een visite kaartje af, niet waar? En het is tenslotte veel leuker om naar een paard te kijken wat goed bereden wordt, dan niet goed bereden wordt. ( Of zat je toevallig zelf op dat paard, dat je zo fel reageert?)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:03

Zou me niks verbazen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:03

simondi, geen idee wie het was,naam niet kunnen onthouden
heb trouwens al beetje spijt dat ik er over begonnen ben, het was niet de bedoeling om een negatieve sfeer in dit topic te brengen.
heb nl voor de rest super genoten van de mooie paardjes, en ben volgend jaar weer van de partij! Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-07 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:10

Ik heb de naam niet verstaan, maar het was een klein Bay hengstje. Paard was wel leuk om te zien, het beeld niet (en helaas blijft dat hangen ja).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:09

Bollejan: Wij zouden ook wel met onze hengst gewilt hebben, maar doordat we hem nog niet lang hebben is ie nog steeds stijf, en dat is gewoon slechte reclame. Dus er zijn denk ik wel meer mensen die alleen goede reclame willen en dus niet gaan als hun hengst niet in topvorm is.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:08

anika schreef:
Uiteraard hebben we aan elke hengsten eigenaar gemeld dat we graag ook de nakomelingen wilde tonen. Maar ja dan moet je ze wel hebben! Ice krijgt er dit jaar zat baby's dus volgend jaar hebben we Ice met Ice babys!

Wij gaan zeker door met deze show, En het belooft voor volgend jaar echt bijzonder te worden. Wij hebben het idee mischien de show half januari te doen. Graag jullie mening hierover.

Karolien

Ik hoor al de titel van een liedje in mijn hoofd Knipoog
Half januari kan ik denk ik niet ivm HK bij het NSvT...zou jammer zijn..

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:12

Ik heb het ook erg leuk gevonden gisteren. Jammer dat er op het laatste moment nog afzeggingen waren.
Om het volgend jaar in januari te houden lijkt mij wel een goed idee Ja Mochten mensen dan nog een hengst moeten kiezen voor dat dekseizoen is dat een leuke gelegenheid en kunnen ze al eerder in het seizoen de hengsten (en nakomelingen) op een leuke manier bijkijken.
En ben ook benieuwd naar de Ice babys. Wat een gave hengst is dat toch anika

1biertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:24

Zo zat dit allemaal ff zo te lezen en kon het niet laten om te reageren. Haha!

Wat een gezeur zeg van mensen. Frusty
Heb een aantal mensen gesproken die ook naar deze presentatie is geweest en ook wel hebben genoten.
Maar ook met open oren en ogen hebben zitten kijken en luisteren hoe mensen elkaar afbekken wat voor sfeer er was van hengsten houders en show ruiters onderling. Frusty
Mensen waar gaat dit heen.mensen die voor het eerst de sfeer gingen proefen van het western rijden maar alleen maar rare dingen horde aan de bak rand en gezeik over andermans paarden en niet eens naar de eigenaar van het paard gingen om te vragen waarom hij met een halster of vast staat op stal of waarom er een meid van 11 jaar op dat paard rijd.kom op zeg alles heeft een reden maar wat jullie alleen kunnen is hier op bokt lopen zeiken en weet wel zeker dat niemand naar de eigenaar van de hengst is geweest om te vragen van hoe en wat .zielig.sorry hoor.
Het was een hengste show waar trotse hengste eigenaars hun kanjer konden laten zien en als er 1 los liep in de bak dan was dat echt wel toe gestaan door de organisatie en als er dan kinderen op de bak rand zitten dan was dat toch de taak van de organisatie en ouders om daar wat aan te doen.maar zo als ik het gehoord heb is er niks gebeur dus weer word er van een mug een olifant gemaakt . ROFL
En die hengst met romi er op geweldig toch daar is echt wel over na gedacht. OK dan!

zo kan ik nog wel ff door gaan.maar daar ga ik me tijd niet aan verpesten.
vind het gewoon zo jammer dat het altijd zo moet.
kunnen we elkaar niet eens wat gunnen of is dat teveel gevraagt. Haha! Haha!

de western sport en het aanbod van de hengsten is nog zo in de groei laten we er allemaal eens voor zorgen dat het nu beter gaat worden betere paarden want ook daar moeten we zeker wat aan doen.
Nerd Clown

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:31

Namens Romy, willen wij DoubleDutch bedanken dat Romy de andere kant van deze Prachtige Hengst kon Showen,zijn KARAKTER.Hij heeft zich jarenlang bewezen met grote trainers op zijn rug,hoe geweldig zijn Mega Stops zijn,zijn razendsnelle spins,rolbacks etc.

Dat er buiten deze prestaties nog een andere MOOIE kant van Reckless bestaat,is dus bewezen in de Arena. Haha! Dit hoe wij hem wilde Showen.... Haha!

Hengstenhouders/houdsters die hun Hengsten dagelijks op thuisfront konden trainen om zich voor te bereiden voor de Show...,helaas had Romy deze gelegenheid niet door de te grote afstand.Juist daarom des ter meer een prestatie om deze Coole hengst te presenteren Knipoog ,want dat toont pas zijn karakter,en dit teamwork van beiden.. Haha!

Desalniettemin ben ik ook van mening,en Paardenkenners onder ons weten dit maar al te goed:een Paard met knoppen erop,wilt niet altijd zeggen dat jij ze kan vinden en er zo mee weg kan rijden... Clown

Dat er foutjes werden gemaakt is zelfs voor een Proffesionele ruiter onoverkomelijk,alles is een moment opname,en ik zag ze ook hoor bij de Profs,maar waarom zou ik ze afvallen of kritiek leveren,ieder doet z,n best heeft dat ook gedaan,en meer kan je niet doen,dan je eigen keuze Show neerzetten hoe jij die bedoelde...

Nog een klein Detail die ik als laatste wil plaatsen:Mischien is het jullie ontgaan door al meteen een vooroordeel te bespreken met elkaar terwijl de Speakerman Reckless aankondigde,die eerst al zijn prestaties en behaalde overwinningen voorlas(die hij niet kado heeft gekregen)en toen mede deelde hij nu rustigbereden zou worden..!

Psje...wil ik ook de mensen bedanken die ons tijdens de Show rechtstreeks hebben benaderd hoe ze Reckless en Romy hebben ervaren,dat toont dus ook karakter.....
Knipoog Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:46

DD: Ik kom volgend jaar hoogstwaarschijnlijk zonder hengst Haha! Ik ben hengstloos en tenzij ik volgend jaar een andere hengst heb om te showen, kom ik waarschijnlijk gewoon als bakrandridder Ja

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:25

1biertje schreef:
Zo zat dit allemaal ff zo te lezen en kon het niet laten om te reageren. Haha!

Wat een gezeur zeg van mensen. Frusty
Heb een aantal mensen gesproken die ook naar deze presentatie is geweest en ook wel hebben genoten.
Maar ook met open oren en ogen hebben zitten kijken en luisteren hoe mensen elkaar afbekken wat voor sfeer er was van hengsten houders en show ruiters onderling. Frusty
Nerd Clown

Ik heb een hele tijd bij de hengstenstands gestaan en vond het eigenlijk een prima sfeer.
Het verbaast me wat dat dit niet het geval geweest zou zijn.

En volgens mij zijn er ook veel lovende woorden geuit. Ook voor de organisatie.
En ja, de verwachtingen van zo'n show zijn redelijk hoog denk ik. Zeker met klinkende namen.
Als er een lange lijst van prestaties bestaat dan wil je denk ik ook graag zien hoe dit er 'in het echt ' uitziet. Zeker als het om super-toppertjes gaat. Een leuke show maken is één ding. Proffesioneel presenteren zodat een topper er op z'n best uitkomt heeft wat mij betreft ook veel charme.

Ik vond zelf de presentatie van Mireille met Ice wervelend en vakkundig en ook van Ed. En wat heb ik genoten van Oak. Machtig mooi gebouwd paard. En vond het jammer dat we Danny helaas niet in de arena konden zien. Ik heb erg genoten van deze middag.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 08:38

Vorig jaar ben ik geweest en ik ging hierheen met de gedachte dat er nu meer hengsten zouden zijn en meer geshowed zou worden met nakomelingen etc.

Vond het erg jammer dat er nu zo'n 7 afzeggers waren ( zag ik al op de lijst op de deur)

Had dus meer verwacht.
Wel leuk vond ik dat er nu niet alleen reiners waren maar ook hengsten uit andere disciplines.

Volgend jaar kom ik weer en hoop dan maar weer op een betere deelname.

Verder was alles wel goed georganiseerd en de organisatie kan nu eenmaal niets doen aan afzeggers.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 09:08

Jammer genoeg was ik pas laat, we waren de weg kwijt. Blond
Daardoor heb ik maar een stuk of 4 hengsten gezien. Ice is een mooie hengst en Shine Across America, die ik prachtig vond lopen, ook. Nog een paar hengsten in de boxen gezien, mooi spul allemaal.
De organisatie en aankleding was uitstekend en ik was persoonlijk blij dat de muziek zachter stond en soms zelfs achterwege bleef. Zo was de presentator beter te verstaan.
Erg jammer dat er zoveel afmeldingen waren, maar daar doe je weinig aan als organisatie.
Als het even kan wil ik mijn hengst volgend jaar aan de hand laten zien, hij wordt dit jaar 2, dus misschien is hij volgend jaar genoeg uitgegroeid om zichzelf te laten zien.
Prima organisatie en initiatief:
Keep up the good work OK dan! .