Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Puagaus12 schreef:AQHA regels zijn onverbiddelijk over kleurenpatronen. Hoewel het niet te doen is hier alle regels m.b.t. sokken, blessen, sterren, etc. uit de doeken te doen, accepteert de AQHA geen paarden met te veel kleur(patronen). veel kleur wordt daarom niet opgenomen, witten benen maakt niet uit. daarom in het paint stamboek begonnen. mensen die paints fokken gaat het vaak alleen op de kleur, maar zeker ook niet altijd.
soms gebeurt het nog wel eens dat twee quarters een drop-out krijgen, een veulen met te veel kleur. en soms dat twee paints een niet gekleurt veulen krijgen en die mag wel weer in het stamboek worden opgenomen. en als het een hengst is dat hij geruint wordt. vaak mag der dan niet meer mee gefokt worden.
ben ik een beetje duidelijk zo?
Citaat:@Puagaus: Kijk eens op m'n profiel, kan mijn veulen dan opgenomen worden in AQHA als ik hem geruind heb?
Vas schreef:Citaat:@Puagaus: Kijk eens op m'n profiel, kan mijn veulen dan opgenomen worden in AQHA als ik hem geruind heb?
Ja, dat wil ik dus weten, als ik het goed begreep kon mijn veulen, mits hij de goede kleur zou hebben, toch opgenomen worden in het quarter stamboek.. Mits ie dus voldoet aan de kleureisen.. (eh, zonder vlekken dus)
Puagaus12 schreef:Vas schreef:Oke![]()
Niet belangrijk hoor maar omdat ik net uit iemand zijn antwoord begreep dat een quarter X paint altijd bij de paints word ingeschreven. Daarom was ik er benieuwd naar..
vaak omdat ze dan meer kleurpatroon hebben, heel soms niet en dan kan hij bij de quarters ingeschreven worden