Wat een gaaf artikel is dit!!! Er staat werkelijk alles in wat ik al heb beleefd met mijn dove Digger! Hier wordt het nog eens in bevestigd, jammer dat Clint Haverty niet iets dichterbij woont.....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wranglerbutt schreef:Ik was aan het Googelen op The Great Guntini + deaf en vond dit artikel:
http://quarterhorsenews.com/index.php?o ... 5&Itemid=1
Heel boeienden inderdaad, in het laatste gedeelte staat:
Citaat:Trainer Mike McEntire, Perry, Ga., has had a couple of good years with Gunner offspring, both of whom are deaf. He won the 2006 Dixie Futurity on The Great Guntini, a Paint stallion out of Miss Wicked Filena by Great Pine, and went on to place third in the Open at the NRHA Futurity
Liezel1 schreef:maar even een vraagje...
hier op Bokt is iedereen er ontzettend op gebrand "goed" te fokken...
er worden talloze topics geopend door mensen die een hengstenadvies vragen..
en tegen veel van deze mensen wordt kortweg gezegd: niet mee fokken, merrie heeft geen papier en het enige wat je doet is vermeerderen....
of: niet mee fokken, merrie is niet bijzonder genoeg ook al heeft ze papier, het enige wat je doet is vermeerderen...
Met andere woorden: mensen lijken erop gebrand zorgvuldig te fokken, met paarden met papier, die iets moeten toevoegen aan het ras en de fokkerij en het ras moeten verbeteren....
Waarom zou je dan bewust kiezen voor de kans op een doof veulen?
Dit is niet vervelend bedoeld, maar ik zou graag de redenatie willen horen van de mensen die dit risico bewust nemen...