Ok ahintofte, duidelijk! Je zult wel gebaald hebben zeg na dat "positief" verhaal . Gelukkig pakt het in jouw geval positief (euj, what's in a word ) uit
ik denk dat ze daar gewoon niet zo open over zijn francis! ik weet in iedergeval zeker dat ik met meneer zelf gesproken heb en dat er een fout gemaakt was. Denk niet dat ze dat gaan toegeven aan iemand anders
NOu, van Haeringen weer gebeld en mevrouw gesproken die ik eerste keer ook gesproken heb. Is ook een van de artsen daar overigens, niet één of ander kantoormiepje.. Heb haar er op aangesproken dat het geen vertrouwen wekte dat er informatie achtergehouden werd of foute uitslagen ontkend werden en dat ik me afvroeg of die tweede test dan wel eerlijk uitgevoerd zou worden. Zij vertelde me dat ze altijd toegeven als er iets fout gaat en dat zij zelf gewoon niet bekend was met deze gevallen, maar het zeker maandag op gaat nemen met v. Haeringen zelf. Het gebeurt nl. ook wel dat haarmonsters al in een eerder stadium verwisseld worden, dus bij de stalhouder zelf o.i.d. en dan ligt de fout uiteraard niet bij het lab (wel uitgelegd dat dat in dit geval dus niet aan de orde was). Ze heeft me verzekerd dat er een hertest komt en mocht die iets anders laten zien dan gaan we met nieuw materiaal een derde test doen. Ik heb haar ook duidelijk laten merken dat ik dus niet voor niets test en mocht er bij een eventueel veulen tóch een fout gemaakt zijn dat ik hen daar dan ook wel aansprakelijk voor houd.. En da's natuurlijk iets wat je wel mee moet nemen.. een lab zal er alles aan gelegen zijn om de juiste informatie naar boven te krijgen, zeker in't geval dat negatief hebt aangemerkt... blijkt het nl. fout te zijn doordat er een LW veulen geboren wordt, dan hangen ze wel. We zijn nog geen Amerika, maar zeker weten dat ik ze in zo'n geval een proces aan de broek zou gooien. Maar goed, da's nu dus niet aan de orde... Dot wordt netjes opnieuw getest (test loopt al, hopelijk in de loop van de komende week uitslag) en dan zien we verder...
Mmmm, dit klinkt niet zo bemoedigend en ik blijf dit vol spanning volgen, Francis. Mijn merrie komt nl uit diezelfde hengst uit brabant waar jij het over hebt. Ze staat op het papier als tobiano, maar we hebben er al eens over gehad dat ze overo kenmerken draagt. Ik heb haar laten testen bij Hearingen (al weer een lange tijd geleden) en ze was negatief. Maar dat is natuurlijk wel belangrijk voor eventuele toekomstige dekkingen. Deze combi met een Quarter is mooi uitgepakt, maar misschien volgende keer toch een paint.
Daarbij komt het voorbeeld van Rocky: ik zou in principe Sooty niet laten testen alvorens haar te dekken met een Frame, want haar moeder is negatief en pa is een quarter, dus dan wordt de kans wel heel klein. Echter als ma wel drager blijkt te zijn en Sooty is net als Rocky een hidden-overo, dan gaan we nat....... Zoals ik al zei, ik blijf het met interesse volgen (en misschien Sooty toch maar testen als er zich een geschikte Frame-lover aandient....)
Heel slim Natascha! Ook de merrie van Skippy is blijkbaar Frame, en ook bij haar zie je niks anders dan een bles. Wanneer er Overo "achter" zit raad ik altijd aan te testen. Simply heeft alleen een kolletje en ook die heb ik laten testen voordat ze gedekt werdt, ze was negatief. Maar, zoals wel blijkt moet je haast wel 3 keer testen omhet toch echt zeker te weten.
Ik ben benieuwd naar de uitslag Francis, hopelijk gewoon weer Negatief.
Bedankt voor de felicitaties.. besefte pas toen ik die uitslag kreeg da'k het toch spannend had gevonden.. was toch een opluchting. Yup.. ga d'r van uit dat 't nu gewoon door gaat ja.. Alleen zal er van echt daten niet veel komen denk ik.. Danny is 152, Dot 160 én hoog van achter.. ben bang dat'ie dat niet gaat redden. Dus't zal wel een iets minder romantische aangelegenheid worden denk ik..
Maak je over dat niet lukken maar niet zoveel zorgen hoor. Wij hadden een hengstje van 1.40 m op stal staan die stiekem over de draden heen een merrie van 169 drachtig heeft weten te maken!!!!!!!! Dat was een onverwacht gelukje zeg maar......Is een heel mooi veulen geworden.....
Hoeft allemaal niet want hij dóet alleen maar KI, geen lifecover (dacht dat'ie beiden deed maar is niet zo.. zou ook niet kunnen want dan kom je met quarantaine regels voor buitenlandsperma in de knoei). En ik maakte me er ook geen zorgen over Wingpearl, was als grapje bedoeld. KI vind ik ook wel net zo prettig.. geen risico's op beschadiging of wat dan ook en 'k hoef ook niet met'r op pad.. geen stress.. ideaal vind ik 't.
Francis, helemaal geweldig dat Dot een dot van een veulen van Danny in elkaar mag gaan draaien!! Ga je niet met Dot naar Holstud toe dan?!? Staat Dot nog bij Tones? Dan kun je het beste naar Paardenkliniek de Veluwe in Heerde gaan (of een da die daar werkt laten komen voor thuisinseminatie), Dhr. de Vries is voortplantingsexpert.....
Abby is ook op en door de Veluwe gemaakt en het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf . Ik heb de heren doctoren geloof ik al wel duizend keer bedankt voor het uitzoeken van precies het juiste zaadje .
Als je met bevroren zaad werkt kun je Dot beter naar de kliniek brengen ivm de timing. Dat komt op een paar uur nauwkeurig aan en als je merrie besluit midden in de nacht haar eitje los te laten dan zijn ze er in de kliniek op tijd bij, maar thuis niet altijd. Lee (OLWS negatief ) is ook midden in de nacht geinsemineerd (figures ).
Cody heb ik ook thuis laten insemineren, ging prima. Was geen frozen goedje, dus kwam iets minder precies op tijd aan. Lee is gewoon een romantisch ingestelde merrie, die maakt de mooiste babies bij kaarslicht...........
Whaha, die Boldy... Ach ja...een rietje, t zal wat minder prettig zijn , maar t heeft wel effect! En inderdaad, Heerde is heel goed! Misschien kunnen we ook wel samen laten scannen en dan een voordeeltje eruit halen enzo... Ach, daar komen we nog wel een keertje op! Zie je vast nog wel deze week!
Haha...romantisch bij kaarslicht...nou nou...zo'n hand met handschoen en een rietje lijkt me dan wat minder romantisch en vooral ook minder prettig!
Skip, Cody vond het geen enkel probleem, die bleef zeer vrolijk kijken!!! Hengstige merries doen best vreemd, hahahahhaa..............volgens mij ruiken ze gewoon wat er in dat rietje zit, whoehahahahha.