IndianVegas schreef:Het staat nu wel op de site dat er veulens positief getest zijn. Maar bij de nakomelingen die in de verkoop staan staat er niks.
Nou, dat vind ik persoonlijk eigenlijk al een zeer goede zaak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jessica schreef:Traiectum: dan hou je alsnog de heterozygoten over die elk 50% kans geven op doorgeven van de ziekte. IMO een veel te groot risico gezien de ernst van de ziekte...
troi schreef:Trouwens bij copinga's jonge dekhengst staat keurig een testrapport met 5panel uitslagen. Alles negatief!
Heel netjes!
Mag ook gezegd worden toch?
troi schreef:Trouwens bij copinga's jonge dekhengst staat keurig een testrapport met 5panel uitslagen. Alles negatief!
Heel netjes!
Mag ook gezegd worden toch?
Jessica schreef:Maar er zijn geen dragers Traiectum...heterozygoten worden ook heel ziek. Dus hoewel je inderdaad 50% minder zieke dieren fokt, fok je nog altijd zieke dieren en dat moet gewoon niet meer kunnen.
Beter is gewoon zóveel kennis delen, dat merrie eigenaren gewoon altijd gaan vragen om testrapporten.
Overigens kan ik nog hulp gebruiken, bijvoorbeeld bij het vertalen van de pssm.eu site, maar ook uitbreiden. Het gebeurt allemaal in de spaarzame vrije tijd, maar alle beetjes helpen. Heb je interesse om te helpen, stuur dan even een pb!
Mister01 schreef:ringelberg: ik ben dus zo'n koper die een gezond paard wilde, die 5-panel, klinisch- en rontgen goed gekeurd was.
ik heb 4 paarden laten keuren waarvan 3 DNA laten testen, de 4e was van 5-panel schone ouders (heb de rapporten gekregen) 1 bleek PSSM 1 te hebben
3 paarden klinisch laten keuren. 1 liep onregelmatig, dus afkeur.
2 klinisch laten keuren. 1 werd afgekeurd HKO.
en toen was ik een klap met geld kwijt en had na een half jaar zoeken en keuren gelukkig een helemaal goed gekeurd paard gevonden!
troi: er zijn gelukkig tegenwoordig steeds meer fokkers die in advertenties en op de site ook vermelden dat de hengsten en merries 5-panel N/N zijn getest!
Jessica schreef:Maar er zijn geen dragers Traiectum...heterozygoten worden ook heel ziek. Dus hoewel je inderdaad 50% minder zieke dieren fokt, fok je nog altijd zieke dieren en dat moet gewoon niet meer kunnen.
Beter is gewoon zóveel kennis delen, dat merrie eigenaren gewoon altijd gaan vragen om testrapporten.
Overigens kan ik nog hulp gebruiken, bijvoorbeeld bij het vertalen van de pssm.eu site, maar ook uitbreiden. Het gebeurt allemaal in de spaarzame vrije tijd, maar alle beetjes helpen. Heb je interesse om te helpen, stuur dan even een pb!
Pigino schreef:`Troi leuk dat hij zijn nieuwe hengst getest heeft maar heb je al aan de merries gedacht waarmee hij fokt ??!!!! (niet getest ) dus ook risico!!
Dit jaar staan een aantal merries met een hengst in de weide (paint) van een vriend Getest ??? DENK HET NIET . ( deze hengst gebruikt hij omdat zijn eigen hengst nog te jong is maar die mag volgend jaar aan de bak)
Waar hebben we het over????
Het gaat allemaal om centen of nee ik zeg het verkeerd "ik verkoop aan mensen die een leuk veulentje en een leuk vlekje willen"
Flikker toch op met dat geneuzel
Desiree EEN SCHONE LEI ?????? laat me niet lachen ik zou NOOIT GEEN VERTROUWEN HEBBEN IN DIE STRUISVOGEL!!! steek je kop maar in het zand dan is het er niet