zippo miracle paint wat vinden jullie van hem?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: zippo miracle paint wat vinden jullie van hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:31

TS vindt dat de hengst 'leuk' is, vandaar mijn vraag. Ook als je een recreatiepaard wil fokken, dient het goed in elkaar te zitten, en een paard wat geshowd of uitgebracht wordt, geeft toch ook al aan dat het al minstens een werkwillig karakter heeft.
Ik vind deze hengst inderdaad lelijk. Geen typische paint conformatie, ielig opzicht, veel te grootramig, lelijk hoofd erop. Zeer flauw qua bespiering. Zeer zeker geen meerwaarde voor welke merrie dan ook. Verder vind ik de stamboom ook niet veel soeps, dus is mijn vraag toch niet zo raar ? Ik vind de hengst ook nergens in de sportuitslagen terug, dus voor mij is dit een HTK-paard, dat toevallig beschikbaar was en niet te duur qua dekgeld, en dat heeft TS dan aangegrepen, niet gehinderd zonder enige kennis van zaken. Zéker bij paints dien je je eerst behoorlijk in te lezen over erfelijke afwijkingen, recreatiepaard of niet, ook een recreatiepaard dient gewoon gezond te zijn.
Ik beweer niet dat dit veulen per definitie niet gezond zal zijn, maar waarom kiezen voor een minder dan middelmatige hengst, die nog niks bewezen heeft op welk vlak dan ook, als er zoveel echt goede en wél geteste hengsten op de markt zijn, die ook niet te duur zijn voor niet-QPA paarden ?