[WN] prijs voor een quarter anno 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:43

In mijn ogen is het niet zozeer wat de gek ervoor geeft, maar zolang de markt een vraagprijs heeft en zolang die er nog voor betaald wordt......

Als morgen elke Quarter koper zou stoppen met betalen van bedragen als 15.000 en meer voor een aardig sportpaard en iets lagere bedragen voor de jonge, ongeschoolde of minder ervaren Quarter dan is die markt binnen no-time gezakt......maar tot nu toe is dat niet zo, dus ja, dan kost een Quarter geld, op welk niveau dan ook

Maar zo gaat het toch met allerlei dieren; honden, katten etc....

Ariebren

Re: prijs voor een quarter anno 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:47

En de auto industrie laat dan ook zijn prijzen zakken :7

Kwaliteit met vraag en aanbod.

Dat bepaald de marktprijs.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:29

en waarom voor een knappe quarter meer betalen??
ik heb liever een lelijke die trainable en te showen is! Daar ben ik bereid meer voor te betalen.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:44

Ik heb liever een mooie die trainable en te showen is, bahaha...

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:49

JoIanda, Mooi en juist beschreven +:)+
Via dit meia is het inderdaad niet te veranderen....ben ik mij ook bewust van :j
Er is in ieder geval even aandacht aan besteed en hopelijk bewustwording hieromtrent :)*

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:51

J01andA schreef:
(ps. Duitsland heeft geen tot nauwelijks last van de recessie, dus blij zijn met duitse kopers)

Ehhhhhhhhh dacht het dus echt niet. Met name in Duitsland zie je dat de prijzen onderuit gaan. Tenminste voor het middensegment paarden. Reken maar dat ze hier de recessie wel voelen, naast nog een paar andere dingetjes die hier lopen (Pferdesteuer die ze willen invoeren is er 1 van). Ik hou met name de Duitse markt in het oog, maar hier zie je toch echt het aanbod wel en de kopers zijn er gewoon niet. Paarden staan erg lang te koop, en ik zie ook een hoop steeds weer met de prijs zakken.

En alleen de verkopers van Quarters (paints en appies) die niet willen vertellen waarvoor ze hun paard verkocht hebben. Geloof je nou echt dat een verkoper van een warmbloed, tinker noem het je dat wel gaat vertellen??????????? Ik geloof een hoop maar daar dus echt niet in. In de GEHELE paardensport is het vertellen van de verkoopsprijs een taboe.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:18

spicegirl schreef:
@sallandval-je naam stond er ook niet voor. ik voel me eigen zeker niet aangesproken, en ik vind dit toch behoorlijk veroordelend ; " ..Naast dat veel mensen zelf in een krot wonen en hun 10.000 euro paard stallen in een oude schuur zie ik ook veel mensen met toppaarden die zichzelf totaal niet in voldoende 'shape' houden om ook maar iets van het potentieel uit hun paard te rijden. Dan is de verhouding gewoon zoek... en ben je bezig met het kopen van een fantasie ipv iets te dóen om je fantasie echt te beleven."...
waarom bepaal jij wat een krot is, hoe weet jij wat hun shape is, en hoe weet jij dat ze niet hun fantasie beleven ?

Dat is niet iemand veroordelen hoor. Het kan mij werkelijk geen fluit schelen hoe iemand zijn geld verdient of uitgeeft. Maar.....als ik ergens kom, zal ik toch een mening hebben, omdat ik iets zie wat me dan opvalt. deze hou ik voor me of bespreek dit alleen met mijn man.
Als mensen alleen zijn, hard werken en geld uitgeven aan paarden, moeten ze dat ook zelf weten. Als er wel een gezin aan vast zit zijn er grenzen als je modaal of minder verdient. Ik heb al heel wat dingen gezien die ik net te ver vind gaan als men kinderen heeft........dat trek ik me dan wel aan. mensen zijn denk ik soms blind en egoistisch. Daar lijden kinderen of ook de partner soms wel onder. je mag daar best een mening over hebben, we leven in Nederland.
Toch zijn het die mensen die nog willen uitgeven om een wedstrijd te kunnen rijden. Voor sommige mensen is het ook een stuk naar de buitenwereld, in dit geval de paardenwereld. Dat durf ik te zeggen, omdat ik dat al heel vaak ben tegengekomen. Op een stal of bij een trainer zich laten verleiden tot een zgn goed paard. veel teveel betaald, omdat ze goedgelovig zijn en dan denken dat ze er helemaal ''bij'' horen. Klinkt even banketstaaf, amar het gebeurt gewoon echt.
Idd mensen die amper blijven zitten, zelf weinig rijden etc etc. Overgewicht is een taboe, daar mag men nooit over spreken, amar het si wel een feit dat je het best wel tegenkomt in de paardensport.

de discussie is wel wat kost een quarter en dan kom je gewoon op het deel, wat wil men betalen. de markt stort echt verder in als niemand meer wil betalen. met paarden, auto's en huizen kun je SOMS! beter verkopen met verlies dan ermee blijven zitten.
De goede paarden hoeven vaak niet per se weg. tegen een topper loop je aan. Maar die hele goedkope ook. Stallen en trainers nemen ook vaak een paardje in van een klant voor de lesjes of de fokkerij. De echt goedkope quarters gaan juist vaak via via.

Als iedereen weet dat een mercedes beter en duurder is dan een fiat, maag je dat met paarden toch ook zo noemen? De grens stelt iemand zelf, maar iedereen weet wel wat een betaalbaar paard is of duurder en gewoon niet voor iedereen weggelegd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:28

sallandval schreef:
superpony schreef:
Ik zeg niet teveel. Ik zeg het is best veel. Meer in de zin van; Als je een gezin hebt kun je daar ook veel andere dingen mee doen. Het uitgeven aan een sport/hobby/dier moet dan kunnen en passen. Maar zelfs de mensen om me heen die het kunnen blijven wel beseffen dat het veel geld is. Ze denken makkelijker dan ik over 100 euro, maar niet over 10.000 dan denken ze toch ook even na. Het is heel erg een kwestie van willen. Weet je hoeveel mensen hun huis amper fatsoenlijk hebben, een oude bak rijden, veel schulden, maar wel een quarter van 15.000? daar schrik ik soms best wel van. Ieder zijn eigen keus hoor, dat absoluut, maar ik ben nogal realistisch. Ik heb toevallig een gezin, dus dan speelt dat een grote rol.

Daar zeg je wat.. misschien is dat het wel bij mij. Hoewel ik geen gezin heb geef ik mijn geld makkelijker uit aan blijvende zaken (investeringen voor mijn zaak bv) dan voor mijn hobby. Ik weet nog wel dat ik boos was op een staleigenaresse waar ik in het verleden reed die zei dat ik dankbaar moest zijn dat ik op haar paarden mocht rijden, omdat ik die nooit zou kunnen betalen. Dat was onzin aangezien het paard veel goedkoper was dan bijvoorbeeld mijn auto. Maar ze had ook wel weer gelijk omdat ik het gewoon teveel geld vind om aan een hobby te besteden.

Bovendien vind ik mezelf tot nu toe te lui om mijn eigen potentieel er echt uit te halen en daarmee het potentieel van een goed paard. Naast dat veel mensen zelf in een krot wonen en hun 10.000 euro paard stallen in een oude schuur zie ik ook veel mensen met toppaarden die zichzelf totaal niet in voldoende 'shape' houden om ook maar iets van het potentieel uit hun paard te rijden. Dan is de verhouding gewoon zoek... en ben je bezig met het kopen van een fantasie ipv iets te dóen om je fantasie echt te beleven.

Bedankt voor je bericht je hebt me de ogen geopend... ik ga vanavond maar weer eens hardlopen. Als ik iets beter in vorm ben ga ik nog eens nadenken over wat voor paard er eigenlijk bij me past :D

Het is gewoon een kwestie van willen. Toen ik zwanger wilde worden ben ik gestopt met roken na 10 jaar. Ik wil graag paarden. dat was al zo toen ik mijn man ontmoette. heb ook altijd pony's gehad, dus ik vond het nooit meer dan normaal. Mijn ouders lieten er veel voor en ik ook. Omdat we op 1 lijn zitten en ik verder weinig luxe uitgeef aan de pony's is het heel goed te doen. maar ik zeg heel vaak tegen mensen; Wij gaan weinig met vakantie, we roken niet, drinken geen alcohol ( manlief heel af en toe ene biertje ), ik shop niet elke week of elke maand, we gaan niet uit eten ( simpel echt geen behoefte aan ), dus reken maar uit. Het kan allemaal wel, maar wij vinden het zo fijn, beetje wat extra en makkelijk leven zonder schulden en zorgen.

Ik kijk wel rond voor een quarter. heb al wel een goede merrie gehad met veulen, maar rij nu al 10 jaar ene New Forest. Ik heb geen wedstrijdambities. Aan de ene kant val ik heel erg op een goede reiner, omdat ik veel voldoening haal uit mijn training elke dag. Ik voel me echt fijn als ik gereden heb. Aan de andere kant denk je dan inderdaad, moet ik daarvoor een klein toppertje kopen? Ik heb nu ook een goed beestje en met net iets meer talent ben ik weer jaren happy....Voor 10.000 euro en meer heb je ook andere dingen die belangrijk zijn misschien. En hoe verkoop ik dat zoonlief niet zomaar een nieuwe i pad mag halen en ik wel een paard a tig duizend?

dat zijn afwegingen. Wat vind jij in jouw geval realistisch om te besteden. Ik zag laatst bij zo een makelaars programma een vrouw die zei dat ze gewoon niet het geld had om het huis te kopen wat ze wilde. tja, dan moet je wat....Als je niet tevreden kunt zijn met wat je dan wel kunt kopen, moet je langer sparen, niks kopen of leren wel tevreden te zijn. Iemand die uit hobby rijdt en een klik krijgt met het paard, zal vaak toch wel gek zijn van zijn/haar eigen paardje. Voor je een paard aan zijn top hebt als recreatieruiter ben je toch wel jaren verder.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:52

als we dan toch offtopic gaan ; zoonlief hoeft ook geen "nieuwe" i-pad,maar mag dan zelf voor werken. dit is ook een overbodige luxe.als je het omdraait, kan mams haar hobby niet beoefenen, omdat zoonlief de nieuwste i-pad wil..(en nee, dit slaat niet op mij, mijn kind is volwassen, en zelf verdiener ;) )
dit is allemaal hypothetisch.
de middenweg zou zijn ; moeders een gewoon paardje, en zoonlief niet de nieuwste i-pad..
maar goed, weer offtopic. dit gaat niet over prijzen,maar wat je belangrijk vind om je geld aan uit te geven, of beter gezegd ; waar je vind dat een ander zn geld aan mag/moet uitgeven.
laat elkaar eens vrij om te doen en laten wat ie zelf wilt.nederlanders zijn een erg bemoeizuchtig volkje..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 00:10

Onze zoon kon nog niet werken, nu wel misschien als ie wat vindt. Maar dan nog geeft moeders 10.000 uit aan zichzelf en een kind moet gaan werken voor 500 euro? het is de verhouding.
Ik bemoei me met niemand, maar als je op plekken komt, kun je niet met oogkleppen op gaan lopen. Nederland is gelukkig soms wat bemoeizuchtig en heeft regels. Zo vind ik het normaal dat je voor je kinderen zorgt. Verwennen en verpesten hoeft niet, maar in een beetje normale situatie opgroeien mag wel. Best aardig wat mensen met paarden zien dat niet en zijn ook vrij eogistisch. daar zijn wel grenzen aan en dat zijn niet mijn grenzen.

De markt wordt ook voor een deel bepaalt wat mensen kunnen en willen betalen. het maakt dus wel degelijk uit hoe mensen hun geld willen uitgeven.
van die hele dure en luxe auto zijn er ook veel minder. Fiatjes rijden er volop.....

En of je je wel of niet mag bemoeien, ik ken meerdere voorbeelden waar mensen met een uitkering wel een quarter/paint bezitten. Prima als je zo je uitkering wilt uitgeven!! Maar wij werken en als je hoort dat mensen letterlijk van alles verzinnen om een uitkering te behouden, maar wel dat paard hebben staan, sorry...........Ik ben ook niet superfit en werk ook. Dat is geheel offtopic, maar meer bedoelt op wat je tegenkomt en ziet zonder dat je een mening mag hebben of wat dan ook?

Het gaat nu ook een beetje uit zij verband getrokken worden. Ik zeg nergens dat je geen duur paard kan of mag kopen. Ik zeg alleen dat de middenmoot ene moeilijk geval is. Te duur voor de ene en net niet goed genoeg voor de ander. te duur bepaal je zelf, maar iedereen weet wat een beetje een normale besteding is bij Jan modaal of iets meer...Jemoet het gewoon heel graag willen.

En dan blijft het wat een gek ervoor geeft. Ik weet zeker dat een paardenhandelaar bij de ene die goed onderhandelt iets moet zakken en dan bij het volgende naieve gezin dat een braaf beestje zoekt, de prijs wat hoog houdt om het verschil te compenseren.
Zo zijn er zat stallen en trainers die hun kans schoon zien om bepaalde mensen/klanten gek te maken voor een kostbaar paardje. mensen met een budget van 2000 geven vaak toch 5000 uit.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 00:14

dat laatste ben ik met je eens. maar uiteindelijk ben je er zelf bij. je LAAT je eigen ompraten.en als je dat doet, is het je eigen schuld.
ik ken zelf uit mn vriendenkring iemand-in het verleden, dat wel- die liet dr eigen op een zeer gerenommeerde westernstal een paard aanpraten, die A-te jong was voor haar. 2 jaar, en ze kon zelf niet rijden, en, B-veel te duur. toendertijd 20.000, en geen bijzonder paardje., en C- nog een paar maanden training aangepraat.
ze kon met dat paard totaal naderhand niet uit de voeten.die is veel geld kwijtgeraakt, en was gelijk genezen van westernrijden.

maarre; moeder werkt ervoor, zoonlief niet.het is niet zo dat kinders evenveel recht hebben op dat geld voor luxe dingen, als de ouders die ervoor buffelen.wil niet zeggen ntl. dat de ouders alles aan zichzelf moeten spenderen..en als zoontje te jong is om te werken, is ie ook te jong voor de nieuwst i-pad.kan ie het best af met een iets ouder model.ik kan het nml. wel helemaal zonder ;)
dit is een ultiem voorbeeld, van waar wil je je geld aan geven ; een' buitensporig " duur paard, of de nieuwste gadgets voor je kinderen ;)

en nu blijf ik ontopic :x

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 00:54

geheel off topic, maar dat is echt persoonlijk. Wij werken ook voor onze zoon en ons geld is het budget voor het hele gezin, incl kind en dieren. Zoon is 15, maar de situatie was er gewoon niet om te werken. Nu wel, dus is hij ook gaan zoeken. neemt niet weg dat hij in 3 VWO al een 38 urige week heeft en nog huiswerk, wat wij belangrijker vinden, net als sport. Om dan voor die banketstaaf paar euro te gaan werken......Hij gaat dus ook maar 1 middag werken voorlopig en de zomervakantie.
dat is dus geheel persoonlijk en elke situatie is anders. een i-pad is ( nog ) niet nodig. Maar school gaat ze gebruiken aankomend jaar. daarnaast is ook een rekenmachine in bovenbouw verplicht a 150 euro bijvoorbeeld, zeg je ook geen nee, want dan kun je je wiskunde niet doen. leraren willen al dat ze i-net op de tel hebben. Ik doe dat ( nog ) niet, maar ben wel de enige bijna die kind nog geen i-net op tel geeft.
i-pad was een voorbeeld. Schone en passende kleding, goed eten etc is allerbelangrijkste. dat zie je niet overal!

Maar als ik moet kiezen tussen een duur a 10.000 paard voor mama en dan kindlief niet iets van 500 euro, zou IK mezelf een grote egoist vinden. dat is dus persoonlijk. Waar ik niet mee zeg dat die i-pad er nu komt, want meneer heeft alles wel. het ging mij om de voorbeelden.

iemand zonder gezin denkt en handelt vaak anders. En ik vind ( dus mijn mening ) dat er ok nog avak ouders ego handelen als het om paarden gaat. Voor 10.000 koop je ook een nette 2e hands auto waarmee je op stap kunt met het gezin.

Ook ik zou vast compleet anders denken zonder gezin. Mijn man verdient meer en hoeft niet voor mijn lol alleen staan te werken.

Een een 2 jarige kopen op papieren is een gok. Niet van elke tophengst volgt een top nakomeling. En dat ligt niet alleen aan de ruiter ( wel vaak )

Het mooiste zou zijn als je nu naar een uitslagen lijst kan kijken en dan prijzen vergelijken. heeft het paard dat vaak nr 1 staat, het meest gekost? Er vanuit gaande dat de ruiters in dezelfde categorie van gelijke rijkwaliteit zijn........
Dan zou je kunnen zeggen; ja, een paard is 10.000 waard of 20.000. Voor alsnog denk ik dat de verschillen te klein zijn in deze categorie en puur op papier en looks gebasseerd zijn. Looks interesseren mij geen bal, bouw wel.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:52

geld uitgeven aan een al dan niet duur paard is ook persoonlijk !

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 13:13

Och het is ook persoonlijk. En ik denk ook een kwestie van tijd, de prijzen in Duitsland zijn inderdaad erg plotseling sterk gezakt. Duitsland is op de Nederlandse markt volgens mij wel leidend. Voor sommige menen zal 5000 euro peanuts zijn waarbij ze de schouders ophalen als het weggegooid geld blijkt, voor mij is het dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:57

Alle simpele quarters zonder talent of goede bloedlijnen zijn minder waard geworden. Er zijn al genoeg bospony's en onderhand ook meer dan genoeg recreatiequarters. De betere quarters met talent voor sport (en dan meer dan wran dus) vind je echt niet onder de 10.000. Misschien als veulen, maar daarna niet.

Goed paard kost nu eenmaal geld.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:46

eensch.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:04

Klopt, de markt voor de goedkopere sector is volledig ingestort.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 00:37

hollywood86 schreef:
Alle simpele quarters zonder talent of goede bloedlijnen zijn minder waard geworden. Er zijn al genoeg bospony's en onderhand ook meer dan genoeg recreatiequarters. De betere quarters met talent voor sport (en dan meer dan wran dus) vind je echt niet onder de 10.000. Misschien als veulen, maar daarna niet.

Goed paard kost nu eenmaal geld.

Hoe wil je ze vreten die woorden van je }:) <<) <<) met zout, schoen erbij mss. Kan smaken :D
Nogmaals ook de getalenteerde Quarters zijn aardig in prijs onderuit. O je wilt voorbeelden, geregeld, komen ze. En echt dit zijn niet de minste lijnen :P

Te beginnen met een 5 jarige Hooray for dun it gereden, met 7 maand training nog wel. En dat wel voor zegge en schrijfe 9000 euro
http://www.horsebase.de/pferde/104671/5 ... preis.html

Hebben we in de aanbieding een 2007 ruin van wel zon slechte lijn, Boomernic. Ding kost ook maar een schijntje, met een paar maand training achter de kiezen, voor maar 7500 euro ben je de man.
http://www.horsebase.de/pferde/89122/to ... ehrig.html

En voor net meer dan die magische 10.000 koop je tegenwoordig al een directe "Harry Potter" zoon. die kost nu nog maar 10.500.
http://www.horsebase.de/pferde/107493/w ... alent.html

En dit was dus nog maar 1 website he. Kan er echt zonder moeite nog veel meer vinden. Hoe je het ook wend of keert dames en heren de prijzen zijn echt in de kelder. Dit zijn toch echt paarden die een paar jaar gelden zeker 20.000 of meer gekost zouden hebben. En ja ik kan zelf soms ook niet bij de prijzen die gevraagt worden voor een middelmatige QH (of 1 die wat mankeert) ook daar kan ik zo voorbeelden geven. Maar ik geloof dat ik dan ruzie krijg met bokt ;) Dus aan de ene kant zeg ik, ja de prijzen die gehandhaaft worden zijn te hoog. Maar als gewezen fokker weet ik ook precies wat het op de wereld zetten van een fokproduct kost, en op die basis zijn de prijzen (voor een gezond en goed te gebruiken) paard niet te hoog.

Er zijn een paar punten waar je goed over na moet denken. Dat zijn A er lopen fokkers op de aardbol rond die niet bezig zijn met het verbeteren van het ras, maar alleen op geld uit zijn. Die zorgen niet dat de combinatie die ze maken een verbetering is, nee die hebben vaak zelf een hengst staan en dekken alles ermee. En er zijn fokkers die echt uitzijn om een beter paard op de wereld te willen zetten. Een hoop werk steken in het uitzoeken van de beste hengst voor hun merrie, de merrie en veulen de beste verzorging geven. Het veulen ook een goede basis meegeven. Voor die is het imo gerechtvaardigd een "normale" prijs voor hun werk te vragen.

De rest die nu nog steeds goud in de wei heeft staan, of denkt te hebben staan. De paarden die te duur zijn worden niet verkocht. De markt is er nu gewoon niet voor.

PS: die Potter zoon zit idd boven die grens van 10.000, maar ik kon het gewoon niet laten die even te laten zien :o :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:34

Volgens mij denken wij anders over goede paarden.
Ok, die boomernic heeft dan nog wel een leuke vaderlijn, maar verder niets. Die training zegt niet veel, als ie goed liep, dan hadden ze wel een ander soort foto's erbij gezet.

De rest valt onder het kopje, 13 in een dozijn :)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:33

Alweer eens...

sowieso, die paarden zijn mij al te laat gestart.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:35

sorry maar ik moet het ook met ze eens zijn...

ze zijn alle 3 te laat gestart voor echte sportpaarden. de bloedlijnn zijn ok mar zeker niet 'top of the bill'.

de fotos van de laatste zaten aan alle kanten 'zelf ingereden' zien en dat is het laatste wat je wilt met een sportpaard (zie zadel....).

voor deze paarden vind ik deze prijzen eerder nog te hoog dan te laag als ik eerlijk ben...

Ik ben het wel met je eens rina dat de prijzen zijn gedaald, ook voor goede paarden. maar de voorbeelden die je geeft zijn dan imo weer net de verkeerden...

en nogmaals, een paard dat (goed) gereden is, dus showpotentie heeft, goed papier, goede opleiding en niks mis mee is (lichamelijk of in t koppie) krijg je echt niet onder 10, ook nu niet.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:46

Ik zit nu even die links te bekijken, die boomernic die heeft iets gehad, die staat al zeker 2 jaar te koop en die foto's stonden er ook al op toen het net een 2 jarige was, die is dus flink gereden op jonge leeftijd..

vraagprijs was eerst 17,500.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:44

Ik lees hier al even mee en ik zou jullie mening graag willen weten aangezien deze zo van elkaar verschillen...
Een vriendin van mij heeft een bijna 4-jarige little gump merrie te koop staan, nu een jaar onder het zadel. 4 maanden basistraining reining gehad en heeft absoluut potentie om een leuk (non pro) showpaard te worden.
In de omgang zeer lief maar ze is nog jong, maar de potentie straalt er aan alle kanten af...
Ik verklaar haar voor gek met haar vraagprijs van € 5000,- maar ik zou graag jullie mening weten?

Misschien off-topic maar zo te lezen zitten hoe aardig wat kenners...?

Edit: advertentie: http://link.marktplaats.nl/541037620

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:47

Dit is juist die tussengrens. mensen die dat niet hebben of willen betalen, kopen deze niet. En mensen die echt een topper zoeken zijn ook wel bereid meer te betalen en kijken verder. Deze paarden zijn imo dus ook nog steeds te duur. En soms is het dan jammer wat iemand investeerd, het is misschien niet goed geinvesteerd.
Beter zakken en verkopen, dan ermee blijven zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:05

Denise, hoe bedoel je je verklaart haar voor gek. Vind je de prijs hoog of laag?

Waarom praat een aantal van jullie in vredesnaam over investeren, meen je nou werkelijk dat je al het geld dat je ´investeert´ in je paard eruit krijgt? Dus dat je paard elke maand die X-honderd euro die je betaalt aan stalling, meer waard wordt? Dat zou toch te maf voor woorden zijn!