Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
J01andA schreef:(ps. Duitsland heeft geen tot nauwelijks last van de recessie, dus blij zijn met duitse kopers)
spicegirl schreef:@sallandval-je naam stond er ook niet voor. ik voel me eigen zeker niet aangesproken, en ik vind dit toch behoorlijk veroordelend ; " ..Naast dat veel mensen zelf in een krot wonen en hun 10.000 euro paard stallen in een oude schuur zie ik ook veel mensen met toppaarden die zichzelf totaal niet in voldoende 'shape' houden om ook maar iets van het potentieel uit hun paard te rijden. Dan is de verhouding gewoon zoek... en ben je bezig met het kopen van een fantasie ipv iets te dóen om je fantasie echt te beleven."...
waarom bepaal jij wat een krot is, hoe weet jij wat hun shape is, en hoe weet jij dat ze niet hun fantasie beleven ?
sallandval schreef:superpony schreef:Ik zeg niet teveel. Ik zeg het is best veel. Meer in de zin van; Als je een gezin hebt kun je daar ook veel andere dingen mee doen. Het uitgeven aan een sport/hobby/dier moet dan kunnen en passen. Maar zelfs de mensen om me heen die het kunnen blijven wel beseffen dat het veel geld is. Ze denken makkelijker dan ik over 100 euro, maar niet over 10.000 dan denken ze toch ook even na. Het is heel erg een kwestie van willen. Weet je hoeveel mensen hun huis amper fatsoenlijk hebben, een oude bak rijden, veel schulden, maar wel een quarter van 15.000? daar schrik ik soms best wel van. Ieder zijn eigen keus hoor, dat absoluut, maar ik ben nogal realistisch. Ik heb toevallig een gezin, dus dan speelt dat een grote rol.
Daar zeg je wat.. misschien is dat het wel bij mij. Hoewel ik geen gezin heb geef ik mijn geld makkelijker uit aan blijvende zaken (investeringen voor mijn zaak bv) dan voor mijn hobby. Ik weet nog wel dat ik boos was op een staleigenaresse waar ik in het verleden reed die zei dat ik dankbaar moest zijn dat ik op haar paarden mocht rijden, omdat ik die nooit zou kunnen betalen. Dat was onzin aangezien het paard veel goedkoper was dan bijvoorbeeld mijn auto. Maar ze had ook wel weer gelijk omdat ik het gewoon teveel geld vind om aan een hobby te besteden.
Bovendien vind ik mezelf tot nu toe te lui om mijn eigen potentieel er echt uit te halen en daarmee het potentieel van een goed paard. Naast dat veel mensen zelf in een krot wonen en hun 10.000 euro paard stallen in een oude schuur zie ik ook veel mensen met toppaarden die zichzelf totaal niet in voldoende 'shape' houden om ook maar iets van het potentieel uit hun paard te rijden. Dan is de verhouding gewoon zoek... en ben je bezig met het kopen van een fantasie ipv iets te dóen om je fantasie echt te beleven.
Bedankt voor je bericht je hebt me de ogen geopend... ik ga vanavond maar weer eens hardlopen. Als ik iets beter in vorm ben ga ik nog eens nadenken over wat voor paard er eigenlijk bij me past
hollywood86 schreef:Alle simpele quarters zonder talent of goede bloedlijnen zijn minder waard geworden. Er zijn al genoeg bospony's en onderhand ook meer dan genoeg recreatiequarters. De betere quarters met talent voor sport (en dan meer dan wran dus) vind je echt niet onder de 10.000. Misschien als veulen, maar daarna niet.
Goed paard kost nu eenmaal geld.