Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jessiejanes schreef:heeft de verkoper dit veulen zelf gefokt??
En ja, naar de USA bellen is het beste.......
Nicole1975 schreef:Ik heb meteen dat transfer papier uitgeprint en ga hier meteen achteraan. Ik weet wel wie de ouders zijn van mn merrie, dus ga ook eens bij de APHA checken.
Dit is voor mij allemaal nieuw , en ja stom dat ik t niet eerst uitgezocht had, voor ik r kocht!
Iemand nog tips hoe ik de APHA kan contacten, zitten hier in NL contacten of moet ik daadwerkelijk naar de US bellen/mailen...
Francis schreef:De verkoper heeft jou dan nl. een leuke bonte pony verkocht voor de prijs van een paint met papieren en dan zou ik eerst daar nog maar es over gaan babbelen met de verkoper...
[/i]*****[/quote]Citaat:******[i]Heel veel succes, ik hoop voor je dat 't er gewoon ergens tussen geglipt is en het mee valt allemaal.
Met APHA bellen is trouwens niet 'eng', zijn heel aardige en behulpzame mensen daar.
DubbelDun schreef:De vader van de moeder is iig niet verkeerd
http://www.allbreedpedigree.com/white+calamity+b
Je paard komt van zowel vaders als moederszijde behoorlijk uit de buurt van Vorstenbosch. Dus dat zou ook nog een 'ingang' kunnen zijn.
Citaat:="DubbelDunVraag is of je wel of niet een transfer hébt.
Ik hoop dat je snel antwoord krijgt van de APHA en mocht dat een standaard antwoord met een telefoonnummer zijn dan kun je best iemand van de DPHA inschakelen om je verder te helpen als je engels niet zo goed is.
Francis schreef:Ik denk dat het zaak is om nu eerst even te achterhalen of de aanvraag idd nog in Amerika ligt. Heeft de verkoper van het paard (of degene die het papier aangevraagd heeft) het kaartje met het dossiernummer niet bewaard? Dat krijg je nl. altijd toegestuurd op het moment dat je spullen binnen komen bij de APHA. Dan krijg je een kaartje als bevestiging dat het binnen is, en daar staat een dossiernummer op. Dat nummer kun je dan weer in je correspondentie gebruiken en weten zij over welk paard en welke papieren het gaat. Als de aanvrager dat kaartje nooit gehad heeft, is het spul waarschijnlijk nooit binnen gekomen.
Dan zou ik samen met de fokker opnieuw een registration application invullen (waarbij het hengstendeel dan ook ingevuld en getekend moet worden door de hengsteigenaar ten tijde van de dekking), en dan kun jij zelf direct als nieuwe eigenaar het eigenaarsdeel invullen. Dan hoef je maar 1 papier op te sturen en dus geen tranfer report. Jij komt dan direct als eigenaar bovenaan op het stamboompapier te staan en de fokker alleen als fokker.
Francis schreef:TS betekent Topic Starter.
en als je vragen hebt of hulp nodig hebt mag je me altijd PBen of mailen.