[WN] info jack over dun it

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Henla

info jack over dun it

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 20:54

Wij krijgen binnen kort een merrietje van jack over dun it. Nu zou ik graag meer willen weten over deze hengst en zijn nakomelingen. Graag over karakter en sportprestaties.

Jolande

Re: info jack over dun it

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:59

Heee wat leuk! Ik heb, samen met mijn zus, ook een nakomeling van Jack Over Dun It. Haar naam is BQ Jodis Lil Athena, maar we noemen haar Holly
Ze is een inmiddels vijf jarige palomino merrie met een eigen karaktertje. Ze is absoluut eerlijk en enorm slim en cool in haar kop. Ze was in het begin een echte draaikont bij het opzadelen en kwam dan ook wat drammerig over, maar zodra je in het zadel zat was dat over. Nu doet ze dat gelukkig niet meer. Als ik haar vanaf het eerste moment laat weten dat ze op moet letten en aan het werk moet, loopt ze als een trein en wil ook echt voor me werken, maar als je haar de kans geeft zelf te beslissen, wordt ze steeds trager.
Ze is een enorm harde stopper, ik heb de grootste moeite dat uit te zitten en het spinnen gaat ook steeds beter. Galopswissels voel je niet eens
Ik heb pas een wedstrijd met haar gereden, maar die gaan er vast nog wel meer komen (ben niet zo´n wedstrijdruiter).
Maar dit is ze:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jack Over Dun It, of te wel Jodi, is een buckskin die een tijdje bij Burgmeijer QH heeft gestaan. Hij is een jaar of vier geleden verkocht aan iemand in Oostenrijk die hem uit liet brengen door Rudi Kronsteiner. Nu wordt hij meer in de non-pro klassen uitgebracht door de eigenaresse.
Hij is een NRHA Bronze Trophy winnaar en een AQHA money earner.
Ik heb hem alleen meegemaakt toen hij bij Burgmeijer stond en vond het een pracht paard om te zien, met een heel lief karakter.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jolande op 27-04-06 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:07

Wij hebben een Jack Over Dun It en er zijn er nog een paar op Bokt die een Jodi hebben!

Morris is een zoon van Jodi, hij is net 3 jaar geworden....

Afbeelding

Het is een heel fijn paard, wat graag goed wil doen. Show ervaring heeft hij nog niet maar zal zeker gebeuren in de toekomst!

Afbeelding
Op deze foto's was hij 2 jaar.

Vertel eens wat over dat merrietje.... is ze toevallig Paint?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:08

Jolande was er als de kippen bij

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:10

Ods schreef:
:D Jolande was er als de kippen bij

Tuurlijk

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:12

Trouwens leuk te lezen dat jullie de eerste wedstrijd hebben gereden!! TOF!! Daar heb je vast wat foto's gemaakt of niet?

Kleine meisjes worden echt groot!

*EDIT* Jack Over Dun It staat nu in Duitsland!! hij is heel erg ziek geweest en hij heeft een behoorlijke zakbreuk gehad, ze hebben hem HELAAS moet laten ruinen. Het heeft echt maanden gekost hem weer helemaal op te knappen. Hopelijk gaan ze hem weer uitbrengen dit jaar!
Laatst bijgewerkt door Ods op 27-04-06 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Saszkiia91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:12

idd sorry informatie heb ik niet maar wou ff zeggen:

Jolande ik ben nog steeds verliefd op die foto's

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:15

Helaas geen fotos. Zowel ik als mijn zus en drie stalgenoten waren op de zelfde wedstrijd met geen van vijven het benul een camera mee te nemen
Maar ze deed het voor de eerste keer best goed. Ze was wat gespannen omdat er enorm veel paarden in de bak waren bij het warm rijden (12) waardoor ik de eerste tien minuten de bak in een rotgang langs zag komen, maar daarna werd ze rustig De proef zelf verliep best goed voor een beginnend paard met een ruiter die stijf van de zenuwen stond. Dus ik was happy

@Saszkiia91: ben jij dat Saskia? Leuk dat je hier ook bent aangeland! De fotos zijn inderdaad echt prachtig. Vooral ook die compilatie die van alledrie mijn dames gemaakt is is ook erg mooi. Maar dit is wat off topic
Laatst bijgewerkt door Jolande op 27-04-06 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:17

Kijk daar gaat het om!! Ik ben heel benieuwd naar jullie in de ring!! Moet toch eens zijn zussie in het echt komen bekijken!

*EDIT* Heb je mijn edit hierboven gezien?

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:21

Ik lees nu je edit en dit wist ik inderdaad dat hij geruind was. Rieky of Wendy heeft het me een tijdje geleden verteld. Erg sneu en een verlies van een goede dekhengst! Maar goed, het gaat verder weer goed met hem geloof ik en dat is natuurlijk het belangrijkste.
Bij een volgende wedstrijd zal ik in elk geval fotos laten maken! En kijken kan natuurlijk altijd!
Morris ziet er trouwens super uit zeg! Vind het echt een prachtige kleur om te zien! Buckskin is toch nog altijd mijn favo kleur!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:27

Het gaat nu super met hem! Ik heb contact met zijn nieuwe eigenaar. Gelukkig hebben wij in elk geval zijn kids nog

Nou ik hoor graag waar je heen gaat, wil het best in het echt zien Neem ik mijn camera wel mee, hoef je daar niet meer aan te denken

Sorry Henla_tent, we gaan nu wel heel erg gebruik maken van jouw topic! Je begrijpt nu wel in elk geval dat wij genieten van zijn kinderen

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:31

Ods schreef:
Sorry Henla_tent, we gaan nu wel heel erg gebruik maken van jouw topic! Je begrijpt nu wel in elk geval dat wij genieten van zijn kinderen

Genieten doen we zeker! Maar misschien kan Henla_tent wat meer over het merrietje vertellen? Hoe oud is ze, wie is de moeder en natuurlijk fotooooooos!!!!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:32

Goed plan!!

Henla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 08:21

Jolande, je hebt een prachtige merrie. En Morris mag er ook wezen.
Roshni is een palomino overo. Volgende maand wordt ze 3. Moet helaas nog 2 weken wachten voordat we haar gaan halen, maar daarna gaan we langzaam beginnen met zadelmak maken. Ze is echt super lief. Toen we haar kwamen bekijken lag ze languit in de wei en bleef ook gewoon liggen toen we bij haar waren.
Pfff, haar moeder weet ik zo niet, maar volgens mij is moeders vader Sonny Skipper (zou dat kunnen? moet me nog gaan verdiepen in bloedlijnen).
Heb nog geen foto's van Roshni. Heb alleen gefilmd toen we zijn wezen kijken...

Henla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 08:32

wat is trouwens morris zijn 'echte' naam ods?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:36

GAAF Man!! Ik ken haar van Marktplaats en ze ziet er erg gaaf uit!! Zit een hele mooi draf op!

Waar eerst in Ruurlo SWRA was staat ook een Jack Over Dun It, merrie. Als je in de buurt bent ben je welkom kennis te maken met Morris!

Ik wens je alvast heel veel succes met haar, ben heel benieuwd!!

Morris zijn 'echte' naam is VDS Doc N Dun It.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:26

Ods, ik heb de pedigree van Morris opgevoerd in de WesternGids. Als je het leuk vind kan ik er ook een foto bij plakken.

Leuk een Jodi paint Ben erg benieuwd naar fotos! Dus niet vergeten over een paar weken Sonny Skipper kan, die staat in de allbreed als paint.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:36

Leuk Jolande!! Ik ben zeer vereerd! Bij zo'n pedigree moet toch een foto Ik vind de galop foto hierboven erg mooi maar als het een standfoto zou moeten zijn is deze denk ik wel geschikt...
Afbeelding

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:28

Zijn fotos staan erbij

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:42

SUPER GAAF!!! Het ziet er echt prachtig uit, bedankt!!

Henla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 17:59

Die merrie uit ruurlo ken ik wel. Ben net klaar met mn stage bij Brigitte en heb vaak bij Sylvia gelest toen zij daar nog zat. Kom vast nog wel vaker in de buurt van Ruurlo....

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:23

PB me maar als je het leuk lijkt! Voorlopig heb je het vast te druk

daisyNdutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:47

hallowwww

ik heb ook een jack over dun it, hij is nu 6 jaar en hij is echt super cool.. ik heb em zelf zadelmak gemaakt en heb vanaf de dag van vandaag nog geen stap verkeerd gezet...hij is heel leergierig en erg slim! hij was een maand zadelmak en toen kreeg hij droes kon er 2 maanden niks mee doen.. na die 2 maanden gooide ik het zadel erop en zonder eerst te longeren reed ik zo met hem weg..op buitenrit is hij ook super cool...echt ik ben super blij met mijn dun it!!!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:50

Dan willen we foto's zien!!! Haha! Super dat je zo blij met je paard bent, ongeacht zijn pedigree natuurlijk Knipoog

Dit is de onwijs gave blik van mijn Jack Over Dun It!!
Afbeelding

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:27

Wat is Morris toch een stuk! Haha! Ik heb afgelopen zondag met Holly bij Burgmeijer met de onderlinge wedstrijd meegedaan. Ik was 5e in de beginners reining met 21 deelnemers. Ikke trots Knipoog
Ik heb geloof ik de fotos van de Jodi-nakomeling van henla_tent ook nog niet gezien, of het ik die gemist?