Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
De hengsten zijn zgn heet en snel. Dit is mooi, in de juiste handen. De gemiddelde amateur heeft niet veel lol in de arena met zo'n heethoofd.
jessiejanes schreef:Leuk om te horen voor al die mensen die met zo'n kleur paard toch op redelijk hoog niveau Pleasure etc. doenVooral in de recreatie/hobby sector zijn de buckskins, palomino's en dun's populair.
). Haar gangen zijn wat minder. Ze heeft een superkarakter, maar heeft een heel sterk en vastberaden karakter. De hengst die ik voor haar gekozen heb is een allround gefokte hengst die een dubbele superior heeft in de Western Pleasure (staat overigens in Amerika, zie profiel). Zijn bewegingen zijn super (heb hem op de band) en zijn nakomelingen op die band bewegen net als hem. Hij is niet van het moderne Pleasure type. Mi zou dat ook als een tang op een varken slaan met mijn merrie. Hij loopt momenteel in de lessen mee, dus kennelijk is hij ook niet moeilijk te rijden. Daar moet ik het uiteraard mee doen qua karakter, want ik heb hem nooit in het echt "ontmoet".
. Eigenlijk verloochen je daarmee een kenmerk van het ras. Jammer is alleen dat er ook fokkers zijn die alléén op kleur fokken en dat vind ik dan wel weer jammer. Maar da's weer een heel andere discussie
.
jj rina schreef:Ik ga helemaal met Francis en Natascha mee. Ik kijk naar de merrie's goed en slechte punten, en of de hengst een aanvulling/verbetering op die punten zal zijn. Daarbij zijn karakter en bouw beide belangrijk voor mij.
En aangezien ik niet alles kan houden wat ik fok, moet ik ook rekening ermee houden dat een veulen verkoopbaar is.
jessiejanes schreef:Ook al doe je alles zo goedkoop mogelijk de werkelijke kostprijs van het afgespeende veulen is minstens 3000 euro.
.
halloway schreef:Maar ik concludeer dat het aanbod op deze markt al veel groter is dan de vraag, dus vraag ik me af waar deze fokkers mee bezig zijn.
halloway schreef:Ook al doe je alles zo goedkoop mogelijk de werkelijke kostprijs van het afgespeende veulen is minstens 3000 euro.