[WN] Paspoort Paint APHA ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shar_AngelJarig

Paspoort Paint APHA ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 08:01

Goede morgen,
sinds november hebben wij onze 4,5 jarige paint merrie waar tot op heden nog geen paspoort bij zit.
Ik ben al een tijdje aan het ploeteren hoe of wat en we zitten ook met haar papieren.
Shada heeft de officiele papieren maar de gene die het over moet zetten op onze naam is overleden... alle wegen leiden naar een dood spoor, athans voor ons.
wie weet er meer over de papieren en registratie en zou mij dit willen uitleggen
- het enige wat wij weten is dat ze dus een papier heeft en geregistreerd staat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt!!

troi

Re: Paspoort Paint APHA ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:22

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 08:47

dankjewel voor het antwoord.
nu heeft ze wel een chip want die hebben we zelf laten plaatsen maar natuurlijk geen paspoort.
de vorige eigenaar had haar over gekocht van iemand anders en dat is de gene die het papier heeft aangevraagd. heet heeft nooit op naam van de vorige eigenaar gestaan en de gene die het heeft aangevraagd is overleden..... Hoe moet ik dat oplossen dan ?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:50

Zonder paspoort ben je strafbaar, dat kan je een boete van honderden euro's opleveren en dat kan je regelen zonder stamboek papier. Dat zou ik dus rap gaan regelen.

Heb je wel het originele stamboek papier (dus geen kopietje)?

Als het papier er niet bij is kon het nog wel eens verdraaid lastig worden als het dier bij de apha nog op naam staat van een overleden persoon. Misschien dat de nabestaanden je willen helpen?

Ik zou in elk advies vragen bij de NL apha club. Die hebben een website met mailadres en telnr en willen je graag helpen.
Het is zeker de moeite waard want zonder papier halveert de waarde van je paard zo ongeveer.

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 09:00

troi schreef:
Zonder paspoort ben je strafbaar, dat kan je een boete van honderden euro's opleveren en dat kan je regelen zonder stamboek papier. Dat zou ik dus rap gaan regelen.

Heb je wel het originele stamboek papier (dus geen kopietje)?

Als het papier er niet bij is kon het nog wel eens verdraaid lastig worden als het dier bij de apha nog op naam staat van een overleden persoon. Misschien dat de nabestaanden je willen helpen?

Ik zou in elk advies vragen bij de NL apha club. Die hebben een website met mailadres en telnr en willen je graag helpen.
Het is zeker de moeite waard want zonder papier halveert de waarde van je paard zo ongeveer.

het is zeker het orginele papier en geen kopie ;)
ik ben al een tijdje bezig inderdaad maar ik heb ook een blanco paspoort willen aanvragen maar omdat ze en Paint is met officieel papier moet eerst dat in orde zijn. heb het NRPS en het KWPN benaderd.
zou je mij alsjeblieft de website willen sturen dat ik nu eindelijk het paspoort kan aanvragen?
in ieder geval heel erg bedankt dat je reageert.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:14

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 09:23

helaas net gebeld en ze doen het niet meer :(
ik moet nu naar het aqha

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:37

Shar_Angel schreef:
helaas net gebeld en ze doen het niet meer :(
ik moet nu naar het aqha
l

Paspoort niet maar stamboekpapieren wel toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:51

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat je nu precies mist: het officiële APHA-papier/pedigree of het paspoort waar de entingen etc in bijgehouden moeten worden ??

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 10:52

nee helaas ook niet

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:58

Dus je hebt beide niet ??

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:06

De transfer mist DD :D ;)

En goed zonder die krijg je het paard nooit op naam. Nu niet, nooit niet -O- Y;(

Mijn advies: neem contact op met de DPHC voor hulp bij de papieren. Dit is nl echt een ingewikkelde zaak om zo even doorheen te komen. De nabestaanden van die overleden eigenaar moeten nl een affidavid of heirship in sturen naar de APHA om een transfer te mogen ondertekenen. Die moet je dus eerst vinden en die moeten ook daaraan mee willen werken. En die heirship moet zover ik weet ook nog notarieel bevestigd worden. En dan zit je ook nog met die tussenliggende eigenaar, die ook geregistreerd zou moeten worden (als eigenaar) daarvoor lid moet worden van de APHA, transferkosten daarvan ed. en dan moet die nog een keer een transfer maken voor het op naam zetten naar jou toe.

Dit is een redelijk ingewikkelde en dure grap Y;(

Hoe het overigens zit met die nabestaanden en of die dan ook nog een lidmaatschap zouden moeten hebben om het paard te kunnen "verkopen" (overschijven naar die koper waar jij haar van hebt gekocht) ??? durf ik zo niet te zeggen. Wat ik al schreef dit is een uitdaging om voor mekaar te krijgen.

Dit is overigens alleen maar het USA papieren stukje. Het paspoort doet idd de NQHA tegenwoordig. maar daar weet ik dan weer echt niks van :D aangezien ik alles via de Duitse clubs moet doen (woon in Duitsland).

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 11:20

DubbelDun schreef:
Het is mij nog steeds niet duidelijk wat je nu precies mist: het officiële APHA-papier/pedigree of het paspoort waar de entingen etc in bijgehouden moeten worden ??

ik mis het paspoort en het APHA papier is aanwezig

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:25

Shar_Angel schreef:
DubbelDun schreef:

ik mis het paspoort en het APHA papier is aanwezig

:D heb ik goed gelezen :P zie mijn bericht de papieren heb je niks aan zonder een transfer report.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:28

@rina: je hoeft geen lid te worden/zijn van de APHA als je een paard op je naam wilt laten zetten of verkopen.

Voor een paspoort kun je een kopie van het stamboekpapier opsturen naar de NQHA en een chipnr.
Het verkrijgen van een transfer om het stamboekpapier op je naam te krijgen is idd een stuk ingewikkelder en duurder, maar niet onmogelijk.
Hopelijk was de aanschafprijs van het dier dusdanig dat die deze kosten nog behapbaar houden :)
Jammer dat TS zich niet vooraf heeft ingelezen wat voor papieren er bij een QPA horen te komen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:25

Het zit tegenwoordig wat lastig in elkaar DD, maar het komt er op neer dat je dus wel lid moet zijn voor die transfer. En/of je moet lid worden om die transfer voor mekaar te krijgen. Kan het even niet zo letterlijk vinden, maar op het transfer report staat dus ook al de non-member fee al niet meer.
Daarbij de kosten voor de transfer voor een non-member was altijd net zoveel als een jaar lid worden.

Ik zei ook niet dat het onmogelijk was, alleen best wel lastig ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:35

Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn.

De erfgenamen moeten gewoon contact opnemen met APHA en met een notaris acte aangeven dat het paard nu van hun is ( op papier) en een transfer papier aanvragen.
Dit invullen met de gegevens van de nieuwe eigenaar(TS) en dat opsturen.

Als TS het belangrijk vind kost het haar 2 x lidmaatschap( van haarzelf en de erfgenamen) en de kosten van overschrijven.

Ik zou als het enigsinds kan de tussen eigenaar er buiten laten.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:41

Spatter wat denk je dat een notaris kost?? ;) Die tikt zo even een paar honderd af om dat dat Heirship certificate te ondertekenen. En zonder die is er dus geen overschrijven aan.
De tusseneigenaar is mss nog wel eruit te laten, mits dat geen jaren zijn geweest. En die zijn de grootste kostenpost ook niet. 15 dollar + 40 dollar.

Als de nabestaanden niet te vinden zijn, is er nog wel een andere optie, maar ook die is niet makkelijk te noemen. De Transfer Indemnity Procedure. Maar ook daar moet je nog een hoop voor kunnen aantonen ed. En ook hier is een notarishandtekening nodig.

als het zo makkelijk was liep er niet zoveel Paints rond zonder papier ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:50

Als erfgenaam krijg je van de notaris een officieel schrijven met wat je geerft hebt en daarmee kun je dan aantonen dat je eigenaar geworden bent , daarmee zou je het paard toch zonder problemen op naam moeten kunnen zetten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:18

Die akte moet ook wel in het Engels zijn ;)

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 14:21

ik weet niet eens of hij een erfgenamen heeft.....
wie kan ik binnen nederland bellen die er wel veel van weet ?

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 14:23

maar stel ik ga naar het nrps en ik zeg dat ik een pony heb net laten chippen zonder papieren. krijg ik dan een blanco paspoort erbij ? en heeft dat consuquenties voor ons ?
ik heb gewoon een paspoort hebben en de papieren moetr ik maar bekijken hoe ik die op onze naam krijgt. het is erg ingewikkeld allemaal, vooral als je er niet zo in thuis bent :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:38

Als je niet zegt dat het een Paint is maar gewoon een bonte pony moet dat geen probleem zijn lijkt mij. Zolang je maar geen papier meestuurt :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:52

Papoort is geen punt inderdaad, gewoon opsturen met ouders onbekend en je krijgt een paspoort, staat dan bij afstammeling onbekend maar verder heb je gewoon een paspoort.

Je hebt hem laten chippen en daar heb je als het goed is een bewijs van met extra stickers, DA moet dan ook nog de vlekken noteren en dan alles opsturen naar het goedkoopste stamboek.

Shar_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 21:26

Da is opeens niet meer te bereiken... maar die papieren en vellen heb ik hier. Zover ik begrijp heeft het geen consuquenties binnen de sport? Anders kan ik altijd nog een ander paspoort aanvragen.