Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Charaz schreef:Voor jou is dat papiertje misschien 0,0 waard, mocht ik het veulen ooit verkopen is het alleen maar een voordeel mocht hij toch ergens geregistreerd staan.
Het hele fokken kost me waarschijnlijk toch alleen maar geld, maar fok voor mijn plezier en niet voor het geld.
Citaat:Mijn merrie is een stamboek merrie en de hengst is ook een goedgekeurde hengst, zou een beetje jammer zijn als dit nergens vermeld staat.
Jaycee_ schreef:Paints en Quarters worden toch niet gekeurd? Ik vind het altijd spijtig als iemand buiten het ras dekt, maar goed dat is jouw keuze en daar gaat dit topic niet over
Charaz schreef:Het veulen is niet voor de verkoop bedoelt dus geld kosten zal het zoiezo wel
Charaz schreef:Voor jou is dat papiertje misschien 0,0 waard, mocht ik het veulen ooit verkopen is het alleen maar een voordeel mocht hij toch ergens geregistreerd staan.
Charaz schreef:opisop_shop schreef:maar kom je wel in aanmerking voor barock pinto stamboek; zit er fries bloed in die hengst?
Nee er zit geen fries bloed in de hengst, is ook niet nodig.
Als het een bonte is kan ik hem zoiezo daar registreren, heb contact gehad via mail met het barock pinto.
Charaz schreef:Waar vind jij die maat eisen? Heb net de site uitgeplozen nl.
Citaat:Merrie/ruinenkeuring:
De merriekeuring kent een drietal bezichtigingen.
Eerste bezichtiging straat exterieur/beweging.
Tweede bezichtiging d.m.v los bewegen.
Derde bezichtiging aan de hand en plaatsing en uitslag.
Bij een score van minimaal 35 punten en maximaal 1 onvoldoende op de basis gangen word een merrie opgenomen in het stamboek.
Indien de merrie op een bepaald onderdeel lager dan een 4 scoort word zij niet opgenomen in het stamboek.
De merrie krijgt de status STER indien zij minimaal 40 punten scoort en op de basis gangen geen onvoldoendes.
Merrie krijgt de status Elite indien zij minimaal 42 punten scoort en binnen 3 jaar een IBOP proef positief (60 punten) aflegt.
Minimale stokmaat stamboek 153 cm.
Minimale stokmaat ster 155 cm.
Minimale stokmaat Elite 158 cm
Minimaal 2 en maximaal 3 juryleden die zijn aangewezen door het AB.