Peek a boom staat helaas niet ter dekking voor niet paint/quarter merrie's, Colored Colonel wel.
eschpolder
Geplaatst: 20-08-10 22:19
ik ben ook zeer te spreken over de eifel gold ranch heb mijn merrie(american appaloosa) door peek a boom laten insemineren. super service en een heel net bedrijf. alleen wel voor quarter's/paint's en appaloosa's
Ja Peek a Boom vind ik ook leuk, maar heb helaas geen quarter/paint/appie die ik wil laten dekken.
ChefsSpecial
Geplaatst: 24-08-10 08:35
Ik vind Colored Colonel toch ook 'n knapperd hoor
Jaycee_
Geplaatst: 24-08-10 11:09
Colonel is ook een prachtige hengst hoor! Ik zou het persoonlijk een beetje zonde vinden op een papierloze merrie te laten dekken door bvb Peek A Boom...
De vraag is: wat wil je met een dergelijke kruising? Wil je hem voor jezelf of voor de verkoop? Een papierloos paard zonder vlekken, is daar een koper voor?
Charaz
Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-10 21:06
Ik fok voor mezelf anders had ik deze combinatie niet gemaakt, dan had ik beter met een NAS appaloosa kunnen fokken dan krijg ik er zoiezo papier bij of ie nou eenkleurig wordt of niet.
Het is overigens wel mogelijk mocht mijn veulen eenkleurig worden deze bij het KVTH in te schrijven.
Heb je zoveel plek, tijd en financiele middelen om ook een volgende kruising een blijvend tehuis te geven? Dit omdat je de volgende dekking ook al gepland hebt?
De paarden staan hier inderdaad aan huis gestald, tijd en financiele middelen ook, overigens is de volgende dekking nog niet gepland, maar ik ben aan het rondkijken.
Dan wens ik je veel wijsheid toe in je keuze van je volgende dekhengst.
Ik zou zelf eerder kiezen voor een hengst van zelfde ras met garantie op papier, dan een kruising met - misschien - kans op een apart kleurtje, maar zonder papier.
Ik ben niet in de gelegenheid om mijn hart te volgen en de fokken met wat mijn hart mijn ingeeft. Ik heb de paarden niet aan huis staan dus moet fokken met het oog op wat de markt wil....en waar vraag naar is. Helaas....
Mijn merrie is een Haflinger, ik kan wel fokken met een Haflinger hengst, maar mocht het een hengstveulen zijn dat ik wil verkopen is dat vaak fokken voor de paardenmarkt/slacht en dat wil ik niet. Vaak levert (helaas) een kruising nog meer op dan een Haflinger met papier, erg triest, maar wel waar.
Buiten dat vind ik de paints geweldig en ook qua bouw wel bij mijn merrie passen, als er dan ook nog een leuk kleurtje uit komt ben ik helemaal gelukkig.
Als ik het veulen niet zelf zou houden had ik ook voor een andere combi gekozen mét papier.