[WN] pad komt omhoog/ dubbel te liggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pimmela

pad komt omhoog/ dubbel te liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 17:13

als ik het zadel op mijn paard leg is er niets aan de hand en voor de zekerheid "trek" ik aan beide kanten van mijn pad om te zogen dat het goed blijft zitten maar als ik hem "aansingel" en op mijn paard ga zitten zie ik altijd dat mijn pas als het ware omhoog is gekomen/ beetje dubbel komt ze zitten waar mijn paard gedurende het rijden op reageert, logish want he wringt hem.'

hoe kan ik voorkomen dat het gebeurt?
oftewel hoe zorg ik ervoor dat mijn pad blijft liggen? rijd met een neopreen pad.

chery

Re: pad komt omhoog/ dubbel te liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 06:32

Wat voor rug heeft je paard?
Mijn paard is ook niet mooi recht in de rug, dus ik heb echt een pad nodig die anatomisch gevormd is, anders legt het ook voor geen meter. Ik heb nu een Toklat en die bevalt me prima!!

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:30

Het ligt er denk ik aan waar hij omhoog komt ( aan de voorkant of achterkant)? Tijdens het opzadelen moet je je pad tussen de boom van je zadel intrekken en niet naar beneden, dan zou het kunnen gaan schuren op de schoft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:47

Idd, je moet de pad juist niet naar beneden trekken. Voor het rijden is het altijd handig om de voorkant van je pad even omhoog te trekken richting de zadelknop. Dan moet je de knop even vastpakken en omhoog trekken en dan meteen het pad naar boven trekken Knipoog

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 09:30

voorheen trok ik ook de pad tussen de boom van het zadel maar dan blijft het resultaat hetzelfde.
mijn paard heeft een rechte rug.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:51

WN-AM -> WN-TR

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:03

maak eens een fotootje van voor en na, misschien dat het dan wat duidelijker wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:04

Idd, een foto kan misschien wat duidelijkheid verschaffen.