[WN] Zadel kopen in Amerika

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

catalyst1

Zadel kopen in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 09:31

Wie heeft er ervaring mee om in Amerika een zadel te kopen?
Nu mijn paard hier is ,bedenk ik mij dat ik beter daar meteen een zadel had kunnen kopen en mee laten zenden.( had stiekum gehoop dat het zadel dat ik nu heb (een Vinton) zou passen)
Het zadel dat ik op het oog heb,kost hier 1790 euro en in Amerika 1160 dollar. Dat is wel een erg groot verschil voor hetzelfde zadel.
Misschien zijn er meer mensen die een zadel in Amerika willen bestellen en kunnen we gezamelijk wat doen.
Dus..wie weet hoe dit in zijn werk gaat en wie heeft eventueel interesse om ook een zadel uit Amerika te laten komen?

spicegirl

Re: Zadel kopen in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:34

ik heb 3 x een zadel besteld.hou rekening met hoge verzendkosten het feit dat je m niet kunt terugsturen, en de zeer hoge importkosten. 20 % over het zadel PLUS verzendkosten!!in euros...
en last but not least; hoe weet je de goede maat?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:36

Ben het helemaal eens met spicegirl: ondanks de lage dollarkoers kleven er erg veel nadelen aan importeren van een voorwerp wat echt moet passen. Het zou wel heel zonde zijn als het niet past.. denk er goed over na!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:25

of je moet iemand weten die het voor je mee kan nemen, evt weer op transport met een paard mee?

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:27

mijn vader gaat voor zijn werk naar amerika en waarschijnlijk willen we hem ook een zadel voor mij mee terug laten nemen ik zit inderdaat met de maat maar da wil ik een keertje op laten meten.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:31

Ik had een zadel via ebay gekocht en het naar het hotel van mn vriendje laten opsturen. Paste net in zn reistas Clown maat gegokt, en als het niet zou passen verkoop ik het wel weer door.
Maar het zit lekker!

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:32

Talida schreef:
Ik had een zadel via ebay gekocht en het naar het hotel van mn vriendje laten opsturen. Paste net in zn reistas Clown maat gegokt, en als het niet zou passen verkoop ik het wel weer door.
Maar het zit lekker!

dit was denk ik een dressuur zadel ?? of springzadel
want denk niet dat een westernzadel in een tas zal passen kan het een proberen Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:50

Ligt er aan hoe groot de tas is Haha!

@catalyst1 : simpel rekensommetje.
Aankoop 1160$ + verzending $125 = $1285 x 0.65 (omrekenfactor) = 835 euro x 1,23% (BTW + Invoer) = Totaal in euro's 1027 euro.
Dus zéker de moeite waard. En idd mocht het zadel niet passen dan kun je het voor die prijs hier zeker verkopen.
Hou er wel rekening mee dat iets makkelijker gékocht als vérkocht is Knipoog

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:12

Was idd een springzadel Haha!
Denk wel dat het de moeite waard is, ligt er alleen aan of je, mocht het niet passen en je wil het doorverkopen, het geld echt dringend nodig hebt. Verder eet het geen brood natuurlijk.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 12:04

Ik denk ook dat het alleen opgaat voor een "standaard"zadel. Maar als ik hier een zadel heb dat past en ik bestel hetzelfde merk en typenummer in amerika,dan zou dat toch goed moeten gaan?
Tweedehands zadel kosten hier in nederland al snel rond de 1000 euro,dus ik denk dat het zeker de moeite van het proberen waard is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:06

catalyst1 schreef:
Maar als ik hier een zadel heb dat past en ik bestel hetzelfde merk en typenummer in amerika,dan zou dat toch goed moeten gaan?
Ja mits het passende zadel niet al te oud is en men in Amerika niet ondertussen de boommaat heeft aangepast, maar wel het typenummer heeft aangehouden.
Het blijft een gok hoor en ik zou er niet op blindvaren.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:08

alleen betaalde ik voor de verzending 250 $.(2 x) en vragen ze heel vaak ook verzekering.en de douane berekende al de keren de 20 % van dollars gelijk in euros!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:15

@spicegirl : dan doe je dus iets niet goed Knipoog

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:24

het is iedere keer zo, ook met andere bestellingen. en probeer de douanne niet te bellen, die stuurt je van t kastje naar de muur. ontmoedigingsbeleid.....

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:42

DubbelDun schreef:
catalyst1 schreef:
Maar als ik hier een zadel heb dat past en ik bestel hetzelfde merk en typenummer in amerika,dan zou dat toch goed moeten gaan?
Ja mits het passende zadel niet al te oud is en men in Amerika niet ondertussen de boommaat heeft aangepast, maar wel het typenummer heeft aangehouden.

...dat heb ik gehad met een Todd Bergen reiner. In Nederland gepast van een vriendin, pastte perfect, maar goed, ze wilde hem niet kwijt natuurlijk. Dus eentje in het buitenland besteld nadat mij daar verzekerd was dat de gullet width, lengte van het zadel, breedte etc. overeenkwamen. Wat denk je... boom aangepast. Concho's waren iets van plek verschoven en de vorm van de boom was iets veranderd, maar daardoor lag het dus niet goed meer..... Dan is het toch een flink dure aankoop met inderdaad hoge verzendkosten (verkijk je daar niet op!) en inklaringskosten en BTW...

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 04:29

Ik denk dat het zeker de moeite waard is. Als het zadel van een bekend en gewild merk is denk ik dat je geen problemen zult hebben met het weer te verkopen (mocht het niet passen), als je de prijs maar aantrekkelijk houdt.
Succes!

kweetniemir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:42

ik dacht dat je :Aankoopbedrag + verzendkosten omrekenen naar euro's en hierover 23% (19%BTW + 4% invoerkosten) betaald.
Dan is de prijs van een zadel natuurlijk hoger.
Mocht hetminder zijn heb ik zeker interesse

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:39

Tot nu toe heb ik de extra kosten ook in de omgerekende koers moeten betalen hoor!! Zou lekker zijn, dan betaal ik de rekening ook in dollars!

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 02:57

Ik heb 2 zadels uit Canada geimporteerd en 2 zadels uit Amerika. De laatste 2 uit Amerika heb ik zelf meegenomen in een speciale tas waar het zadel met gemak in paste. Gebruik het nieuwe zadel 1 of 2 keer, zodat het niet "nieuw" meer is, ivm invoerkosten.

Het verschil met NL is te groot, om het niet te doen. Je verkoopt ze hier snel door, dus ik zou het risico nemen. Succes!

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:24

wgirl schreef:
Ik heb 2 zadels uit Canada geimporteerd en 2 zadels uit Amerika. De laatste 2 uit Amerika heb ik zelf meegenomen in een speciale tas waar het zadel met gemak in paste. Gebruik het nieuwe zadel 1 of 2 keer, zodat het niet "nieuw" meer is, ivm invoerkosten.

Het verschil met NL is te groot, om het niet te doen. Je verkoopt ze hier snel door, dus ik zou het risico nemen. Succes!

wat voor tas als ik vragen mag Knipoog
en neem je ze dan als extra bagage ???

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:11

de "gebruikt"regel geld niet meer.

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:47

Chrispy,
Een speciale zadeltas die ik heb besteld bij een postorderbedrijf in Amerika. Ik mag altijd 2 tassen/koffers meenemen in het vliegtuig, dus het is gewoon bagage.

Spicegirl,
Ik ben nog nooit tegengehouden bij de douane, dus dat zou best kunnen. Heb ik geluk gehad.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:20

mijn schoonouders hebben mijn zadel meegenomen uit canada.
Gewoon in een doos mee op de bagageband (zadel is lappen in de doos) nergens geen problemen gehad geen invoer hoeven betalen.
Als de douane vroeg wat zit er in de doos: een zadel voor het paard van mijn schoondochter, okay!
Heel veel geluk blijkbaar

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:26

maar hebben ze er ook sites van.... want ik dacht in duitsland is het vast goedkoper om een zadel te halen, nou dat valt ook best tegen...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:45

in duitsland zijn de spullen zeker niet goedkoper, en t verzenden ook niet!