[WN] Welke Myler bitten/shanks zijn show legal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

Welke Myler bitten/shanks zijn show legal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 21:20

Na een aantal zeer goede ervaringen met zowel Myler snaffles als shanks, ben ik van plan binnenkort een nieuwe shank/scharenbit aan te schaffen. Ik was alleen benieuwd of er restricties aan een aantal bitten vast zitten, kortom: welke bitstukken en bijpassende 'cheeks' zijn show legal? Ik weet namelijk van de snaffles dat de uitvoeringen met 'hooks' niet worden toegestaan en ik wil geen bit aanschaffen waarmee ik straks niet mag starten...

Het gaat mij dan met name om de WRAN en DRHA/NRHA, als er al onderscheid wordt gemaakt...

MSQuincyTE

Re: Welke Myler bitten/shanks zijn show legal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 01:35

In de winkel weten ze wel wat show legaal is en wat niet

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:09

@Gera: voor wat mag/showlegal is zul je de betreffende stamboekregels na moeten gaan. Dit kan per onderdeel en ras verschillen.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 11:14

Bedankt voor de reacties. Ik start enkel reining en voorlopig alleen WRAN en NRHA/DRHA. Ik zie alleen zoveel verschillende mondstukken bij de mylers met benamingen als 'low ported barrel', 'forward tilt ported barrel', 'low ported barrel narrow' en dat soort dingen en dan zitten er ook nog bij de ene wel en de ander geen rolletjes aan dat ik me echt af ga vragen hoe en wat. En in de regelboeken zie ik niet specifiek beschreven waar wel en geen rolletje mag zitten en hoe breed een eventueel klein poortje moet/mag zijn... Moeilijk...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 23:51

Laatst bijgewerkt door Cer op 20-05-08 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's als link

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 00:44

gera schreef:
En in de regelboeken zie ik niet specifiek beschreven waar wel en geen rolletje mag zitten en hoe breed een eventueel klein poortje moet/mag zijn... Moeilijk...

Bij de WRAN zeker wel. Moet je even goed zoeken. Staat zo hoog mag tongboog zijn, zo en zo lang de shanks aan de bovenkant, zo en zo lang de onderkant, en mag 3 delen met als tussendeel een rolletje die niet smaller is dan zoveel en niet breder dan zoveel. (maar de maten heb ik niet zo in mijn hoofd zitten Bloos )

Maar op zich er mag een hoop hoor Knipoog ik heb zelf een correctional (lijkt op die 2e van Msq) en de Mullen barrel (independant) van Myler. Beide showlegal. Kwa shank mag ook die met het extra oog(dat je dus je shank ala trens kan gebruiken) dat maakt dus niet uit.