[WN] pad dilemma!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Splash

pad dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 15:57

Ik ben hard toe aan een nieuwe pad voor Jay maar ik kan niet kiezen. Vilten, wollen of tacky too onderkant???
Ik heb tot nu toe altijd de 1" vilt met een een wollen onderkant en een fleece bovenkant van Diamond Wool gehad maar deze maken ze niet meer. Ook lag deze pad niet zo goed bij Jay. Ze is erg rond en heeft weinig schoft dus het schoof nog al eens. Ik zou best een tacky too onderkant willen proberen, vooral met het ook op de anti slip. Maar ik heb het idee dat zo gauw het paard gaat zweten het nog slipperiger wordt en het nog meer gaat schuiven. Wie heeft hier ervaring mee.
Verder heb ik mijn oog op een contoured 1" vilten pad. Lijkt mij minder schuiven dan wol maar ik heb geen ervaring met puur vilt op de paardenrug en dan vooral op zo'n ronde rug. Ik weet dat vilt erg goed is maar is het ook geschikt voor mijn paard.
Ik weet dat er al meerdere topics zijn over pads maar ik wil graag wat ervaringen horen van mensen met paarden met weinig schoft en een ronde rug.

Splash

Re: pad dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 03:09

Helemaal niemand die ook een paard heeft met een ronde rug en weinig schoft?

Maar goed, maakt niet uit, ik heb vandaag een beslissing genomen en eindelijk een pad besteld. Deze heeft een tacky too onderkant maar ook een 1" vilten tussen laag en een suede bovenkant. En dan in het ijs-blauw, leek me wel mooi bij haar ogen passen.
Ik hoop dat de tacky too onderkant bevalt.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:56

Sorry Splash, lees je vraag nu pas Bloos
Onze Arabier heeft een super rond ruggetje en bijna geen schoft, wij rijden tot grote tevredenheid met een Coolback Pad van Toklat. Heel licht, fijn in de kamer te trekken en even in de wasmachien en schoon is hij weer. Ook voor mijn Paint gebruiken we deze pads, heel fijn in gebruik! Haha!

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:32

Ik heb zoiets als de coolback pad alleen van een ander merk. Idd fijn dat je ze zo in de wasmachine kan stoppen. Voor mijn vorige paars Splash was deze pad ideaal maar bij Jay schuift ie onder het zadel vandaan.
Bedankt voor je reactie Lachen