[WN] Westernzadel voor ronde korte quarter zonder schoft

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cooks

Westernzadel voor ronde korte quarter zonder schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 12:47

Iemand suggesties?

Ik heb nu een Crates full quarter, maar deze blijft schuiven. Ik rij nu met een handdoek ter opvulling (een buildup pad is te dik, die heb ik ook nog liggen....helemaal nieuw en ongebruikt... Bloos ) Op zich bevalt Crates me erg goed, maar het zit me niet lekker dat het zadel toch wat blijft schuiven. Heeft iemand ervaring met andere westernzadels? (wel goed merk/kwaliteit! vergelijkbaar crates)
bv billy cook ofzo>? Mijn paardje is ong 1.53, merk quarterhorse (slank maar rond... Haha! )

DubbelFun

Re: Westernzadel voor ronde korte quarter zonder schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:19

Ronde paarden zonder schoft en zadels geeft vaak een probleem. Schuiven bij opstappen hoor je veel, maar onder het rijden, als de ruiter voldoende balans heeft zou het zadel wel stil moeten liggen.
Als dit niet het geval is zou het zadel toch niet zo goed kunnen passen als op een eerste blik lijkt.

Verder zou je eens een neopreen pad en singel kunnen proberen, door het zweet 'kleven' die iets meer en kunnen dan schuiven voorkomen.
Niet elk paard kan tegen het neopreen materiaal en als je zadel echt erg schuift kan het zelf zo heet worden dat de haren gaan afbreken.
Wel iets om in de gaten te houden dus.

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 20:27

Bedankt voor je reactie. Ik heb haar rug eens bekeken en ....het is vooral rond! Dus mogelijk schuift elk zadel wel Tong uitsteken .
Toch is mijn huidige Crates wat groot voor haar. (past wel op andere quarter) Dus ik kijk wel heel stiekem wat rond voor een ander zadel. Denk zelf een semi quarter boom en een wat korter zadel? Opstappen doe ik al met een stoel omdat ik anders zooo strak aan moet singelen ... dat kan niet prettig zijn! Knipoog Maar geen ervaring met andere zadels dan Crates en ik kan me zo voorstellen dat er meer mensen met ronde quartjes zijn en zadel problemen...??!
Rij nu met airride pad, ben zelf niet zo gek van neopreen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:48

HAR --> WN-TR.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:51

dit is het zadel wat je zoekt
Afbeelding
het is een roundskirt circle Y
horseman outfitter heeft die jaren lang verkocht

het is geen mooi zadel maar je ziet dan wel weer heel veel van je pad Tong uitsteken

Shorty21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 07:18

Hoi

Ik heb zelf ook een ronde/slanke quarter Knipoog
En heb ook wel even moeten zoeken naar een passend zadel...en uiteindelijk ook gevonden..
Het is een "white star" zadel (een iets goedkoper zadel ook) wat heel goed bevalt. Ik gebruik wel ook een neopreen pad en singel zodat het wat meer blijft "plakken" zeg maar.
Het bevalt mijn paardje prima, en mij ook want de zitting zit erg lekker Haha!

Succes in je zoektocht!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:30

Mijn paint is ook rond, heeft wel wat schoft. Moet zeggen dat een hele tijd, als ik mijn zadel erop legde, welke te koop is, deze meteen als een huis op paard lag.
Een zadel wat echt 'in' het paard valt. Ik heb het over mijn Westwood zadel (onderschrift).

Nu heb ik een Longhorn zadel voor hem, die heb ik even gebruikt op een haflinger, weinig/geen schoft en rond.. die lag op beide heel netjes en ook als een huis.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:17

Mijn pony is wel geen quarter maar ze heeft wel een korte, ronde rug en ook weinig schoft. Ik had eerst een simco zadel, nu een vaquerozadel en ik heb eigenlijk geen problemen met schuivende zadels, ook niet met dat oude zadel, alleen met opstijgen. Probeer nu zoveel mogelijk met een opstapje op te stappen.

Mss een idee om een zadelpasservice te laten komen, zodat je verschillende zadels kunt uitproberen. Zal er toch vast wel een zijn die wel lekker blijft liggen. Iig succes met zoeken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:35

waar woon je? ik heb ook een full quarter zadel die je er wel eens op mag leggen om te passen.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 08:08

Ook ik heb een zadel te koop voor een korte ronde rug, maar wle voor een paard met een flinke brede shouder!
Zadelpasservice kan ook uitkomst bieden.

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 19:10

Bedankt voor jullie reacties en tips!
Ik heb lang gezocht maar uiteindelijk een zadel gevonden (tweedehands) wat past.
Eindelijk!!!