[WN] Nieuwe pad (vilt inlage? neopreen?)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Nieuwe pad (vilt inlage? neopreen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 18:27

Mijn twee pads zijn beiden een beetje "op", ze zijn nog dik genoeg, maar de onderkant is hier en daar hard aan het worden en ik heb het idee dat de demping een beetje weg is. Ik wil dus een nieuwe kopen.

Nou ben ik best handig achter de naaimachine, en ik zat er aan te denken om zo'n vilt inlage of een neoprenen pad te kopen en hier zelf hoesjes omheen te maken. Iemand hier ervaring mee? En welke pad raden jullie me aan?

Ook zat ik er over te denken mijn oude pads te slopen en te kijken of de binnenkant nog te redden is en hier eventueel ook een nieuwe hoes omheen te maken.

Dus, zouden nieuwe hoesjes van fleece of een andere zachte, stretchy stof werken, en welke pad raden jullie me aan? Ik ben maar student, dus de + 100 euro pads hoef je niet mee aan te komen Tong uitsteken

cornelie

Re: Nieuwe pad (vilt inlage? neopreen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:01

Hoesjes kan altijd, voordeel is ook dat je de boel dan tenminste een keer kunt wassen.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 19:31

Idd, dat dacht ik ook. Mijn oude pads deed ik wel eens in de zoveel tijd in de badkuip, en ging er dan op lopen stampen, en ik stofzuigde ze wel eens, maar ideaal is anders.

Ik heb een neoprenen singel, geweldig spul, dus dat leek me wel wat, maar ik las ook iets over brandplekken bij neoprenen pads en veel zweten? Sheek zweet altijd erg, hij staat ook s'zomers dik in het haar. Ik wilde hem deze zomer eens scheren, kijken of dat helpt, maar ik heb geen zin in een paard met brandwonden...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:25

Persoonlijk houd ik niet van neopreen. Ooit jaren geleden had mn moeder zo'n afslankbroek gekocht van neopreen. Nou, een half uur aan en ik werd gek van dat ding Lachen Dus ik heb liever iets dat ademd (uhm, met d of t :-D ) en wasbaar is. Maar een fleece hoes scheelt al heel wat, en is goedkoop en je kunt allerlei kleurtjes kopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:33

Zorg er bij een hoes iig voor dat ie goed strak zit, want je wilt geen vouwen op het paard zijn rug hebben.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:36

Ik heb een keer hoezen gemaakt voor op een demonstratie, is niks moeilijks aan hoor Lachen Gewoon vooro over de bovenkant, een klein randje aan de onderkant met op de hoekpunten wat elastiek zodat hij zich goed straktrekt, en je heb toch makkelijk eraf kan halen voor te wassen Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:39

Maar dan heb je dus geen 'onderkant' en schuren de hoeken met elastiek dus over je paard.
Persoonlijk zie ik meer in een hoes met aan het eind een klittebandsluiting.