[WN] Waar zijn mooie caps te vinden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Waar zijn mooie caps te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 15:19

Ik wil me toch weer eens een nieuwe cap gaan aanschaffen. Eerst was ik aan het twijfelen.. Zo'n hard bolletje voor onder de hoed.. of een cap. Maar de cap lijkt me toch veiliger Haha!
Maarja, waar vind je een mooie, chocoladebruine cap? Ik ben wel wat troxel helmen tegengekomen, maar dat moet toch ook onder de 100 euro kunnen? Nagelbijten / Gniffelen

Iemand tips? Vork

Strawberry_

Re: Waar zijn mooie caps te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:22

Ik zelf heb de Harry Horse 'Pro Synthetic Leather' in bruine versie, vind hem erg goed zitten en prijskaartje is ook niet mega hoog (heb hem zelf toen voor 70 euro gekocht). Ik zou gewoon een aantal ruitershops af gaan in de buurt en een aantal passen Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 15:49

Op zich vind ik die best mooi Ja Maar ik vind hem wat te licht, ik heb hem liever wat donkerder, echt chocoladekleur.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:12

MysticTinker schreef:
Op zich vind ik die best mooi Ja Maar ik vind hem wat te licht, ik heb hem liever wat donkerder, echt chocoladekleur.

Miekje, die cap heb ik! Fijne cap, maar inderdaad niet chocolade bruin. weet ook eigenlijk niet of die echt bestaan?

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:16

Kijk eens bij Kavalkade, die hebben ook een mooi model, de safety air, verkrijgbaar in 2 verschillende bruine uitvoeringen.
Erg mooie helm, en zit heerlijk! (k heb dr zelf een Knipoog )

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:23

ik heb zelf de troxel dakota,zit super en is er in een donkere kleur,en kost nog geen 80 eurie bij arthur's westernshop.ik heb zelf de sandstone kleur.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:22

Bij Decathlon hebben ze er eentje in het chocoladebruin voor 50 euro, moet je wel bestellen want ze hebben hem niet op voorraad. En de Troxel Sierra komt er ook in het chocoladebruin aan, maar die is inderdaad wel wat duurder dan 100 euro (of je moet iemand kennen die naar de VS gaat en hem voor je mee kan nemen).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:58

@MysticTinker : als het de bedoeling is om ook met deze helm wedstrijden te starten denk er dan aan dat ie ook NL-goedgekeurd moet zijn. De Troxel Dakota (en meer Troxel-modellen) zijn dat dus niet !!
Is dat niet de bedoeling (starten) dan is Ebay misschien een optie Haha!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:33

troxels heb je in vele kleuren. ik heb fuchsia roze Haha!
check ff bij lucky leather, die heeft ze...
en onder de 100.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 14:21

Bedankt allemaal! Haha!
DD, voorlopig ga ik nog geen wedstrijden rijden, maar als dat er ooit van zou komen dan zou ik sowieso liever met n hoed rijden. Maarja de cap moet natuurlijk wel veilig zijn Lachen

Ik ben er nu wel een paar mooie tegengekomen:
De troxel Legacy Gold Duratec
Afbeelding
De Harry's Horse Pro Synthetic Leather, op de plaatjes lijkt hij erg licht, maar als ik hem bij horses@work zie dan lijkt ie veel donkerder, dus deze blijft ook nog in de race Haha!
Afbeelding
En dan nog de cap van Decathlon, voordeel is dat de winkel een paar dorpen verder ligt.
Afbeelding

Die Kavalkade helm kan ik jammer genoeg nérgens vinden, alleen bij de Duitse Ebay, en duits is niet echt mijn sterkste kant Bloos

Ik ga deze week eens wat ruiterwinkels aflopen, kijken of ik er een paar uit mijn rijtje tegenkom.
Als iemand nog tips heeft, welke ik wel of juist niet moet nemen, laat maar horen Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:25

MysticTinker schreef:
DD, voorlopig ga ik nog geen wedstrijden rijden, maar als dat er ooit van zou komen dan zou ik sowieso liever met n hoed rijden. Maarja de cap moet natuurlijk wel veilig zijn Lachen
De Troxel is zeker veilig, Amerika is een stuk heftiger met lawsuits als NL Haha! Hij is alleen hier niet goedgekeurd (kost geld), dus mag je er niet mee starten.
Als je iets niet snapt met Duits(ebay) mag je me PB'en Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 14:37

Bedankt Haha!

Op de duitse ebay ben ik deze nu wel tegengekomen:
http://lancade.de/ebay/70768_500mocca.jpg
Dat is die safety air van kavalkade. Érg mooi.
Maar het lijkt wel alsof hij uit de collectie is ofzo, echt verder nergens meer te vinden op internet.
Mijn pa koopt wel regelmatig spullen via de duitse ebay (modelvliegtuigjes Zij zijn groot en ik is klein! ), dus die kan er vast wel eentje voor me bestellen Haha!

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:17

DubbelDun schreef:
De Troxel is zeker veilig, Amerika is een stuk heftiger met lawsuits als NL Haha! Hij is alleen hier niet goedgekeurd (kost geld), dus mag je er niet mee starten.
Als je iets niet snapt met Duits(ebay) mag je me PB'en Haha!

De Cheyenne was hier toch duidelijk afgekeurd, moest eerst door Troxel anders gemaakt worden voordat hij werd goedgekeurd. (en de Sierra in eerste instantie ook)
Lijkt me dus dat de EU strengere keuringen heeft dan de US. (Ondanks de 'lawsuits' Knipoog )
Dus het zijn niet alleen de kosten... hoewel ze er wel voor kiezen bepaalde modellen gewoon niet te laten keuren vanwege het geld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:41

@loekje: weet je wáárop ze zijn afgekeurd ??

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:46

De bruine van Horka! Is donkerder als die van Harry's Horse en persoonlijk vind ik hem mooier...

Kan alleen geen plaatje vinden met link vinden, als je mij je mailadres PB't stuur iik wel een foto...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 15:55

Heel graag Iorrr Ja Ik stuur je een pb.
Heb ook al even op google gezocht, maar ik kan inderdaad ook geen plaatje vinden van n bruine Horka.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:56

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:01

Hoi,

Ik heb eventueel een Troxel Dakota, maat M, in de donkere variant voor je. Nieuw en ongebruikt. Voor 75 euro stuur ik hem naar je op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 16:09

Ah bedankt voor de link DD! De meeste mensen raden dus aan om hem wel eerst te passen. Dat was ik ook wel van plan, sowieso voor de goede maat, maar het moet ook een beetje bij mn hoofd passen Tong uitsteken Ik heb een klein, smal hoofdje, en nu wordt ik steeds uitgelachen omdat mijn cap groter is dan mn hele hoofd Clown
Nu niet allemaal in mn profiel gaan kijken he Clown

Jammer dat Divoza zo ver is, maar ik ga eens kijken of een andere ruitersportwinkel hier in de buurt ook Kavalkade spullen heeft. De HH caps kan ik vast wel ergens vinden om te passen en Decathlon ligt dus ook in de buurt Lachen
Is er toevallig ook nog iemand die weet hoe de troxel helm valt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 16:11

RM, heb je toevallig een foto bij de hand? Die maat M, met welke capmaat is dat ongeveer te vergelijken? Ik heb een klein hoofdje Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:15

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:29

Ik heb een heel erg ovaal hoofd en had qua hoofdomstrek een S nodig van de troxel, maar die bleek toch net te klein te zijn en ik heb een M moeten nemen. Verder is de pasvorm echt fijn, je voelt hem nauwelijks. Ik heb trouwens de Sierra.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:31

MysticTinker schreef:
Bedankt Haha!

Op de duitse ebay ben ik deze nu wel tegengekomen:
http://lancade.de/ebay/70768_500mocca.jpg
Dat is die safety air van kavalkade. Érg mooi.
Maar het lijkt wel alsof hij uit de collectie is ofzo, echt verder nergens meer te vinden op internet.
Mijn pa koopt wel regelmatig spullen via de duitse ebay (modelvliegtuigjes Zij zijn groot en ik is klein! ), dus die kan er vast wel eentje voor me bestellen Haha!

Ik heb deze onlangs bij Divoza gekocht Lachen

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:35

loekje schreef:
De Cheyenne was hier toch duidelijk afgekeurd, moest eerst door Troxel anders gemaakt worden voordat hij werd goedgekeurd. (en de Sierra in eerste instantie ook)
Lijkt me dus dat de EU strengere keuringen heeft dan de US. (Ondanks de 'lawsuits' Knipoog )
Dus het zijn niet alleen de kosten... hoewel ze er wel voor kiezen bepaalde modellen gewoon niet te laten keuren vanwege het geld.

De Cheyenne's die in Nederland verkocht worden zijn dus anders dan in Amerika? Dus als ik er een in Amerika zou kopen voldoet die niet aan de EU veiligheidsnormen?

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:28

DubbelDun schreef:
@loekje: weet je wáárop ze zijn afgekeurd ??

Nope.. maar wat mij opviel is dat de maatvoering anders is geworden (S en M is bv. niet meer bij elkaar maar los). Ik denk dus dat het te maken heeft met te grote verstelbaarheid, dat dat voor kleine hoofden niet stevig genoeg rond het hoofd zit ofzo(??)

@ Demian: De Cheyenne is nu veranderd, dus alles wat al door winkels was ingekocht in de US is niet goedgekeurd voor hier.
Datzelfde geldt voor Sierra's die al ingekocht waren voor mei/juni vorig jaar (ook ned. shops), die zijn niet goed (en vandaar ook goedkoper).