[WN] Seatsaver

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Seatsaver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 15:28

Ik ben van plan om voor mijn westernzadel een lamsvellen bontje aan te schaffen voor de lange afstanden (rijd TREC).

In hoeverre verandert dit je zitvlak in de maat?

Wie heeft er 1 op zijn zadel liggen en wie kan mij er wat over vertellen Haha!

Margee

Re: Seatsaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:02

Eigenlijk heel weinig, bij mij dan...... Wel lekker warm in de winter en iets zachter dus.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:33

Het verandert niet zo veel aan de maat vind ik. De eerste keren was ik wel geneigd mijn beugels een maatje omhoog te doen (ik zit altijd erg lang met mijn benen) maar dat vind ik nu overbodig.
Overigens rijd ik niet altijd met zo'n bontje - ben bang dat ik er te veel aan ga wennen, en op mijn BM-zadel is het overbodig.
Ik gebruik hem puur voor mijn overbelaste hamstring.... Boos!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:02

Ik heb er eentje van iemand overgenomen dus ben benieuwd.
Ik ga het gebruiken voor de TREC, ik rijd geen gewone westernwedstrijden daar mag het geloof ik ook niet.
Maar voor de lange afstanden leek het me wel lekker Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:43

oh heerlijk zeg!
Heb er zelfs een over mijn barefoot gehad, machtig lekker zit dat haha. Heb altijd last van mijn bilbotjes en dit is heerlijk wollig Knipoog

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:44

Persoonlijk rij ik liever zonder en op mijn (koele) hardseat zadel. Maar ik heb dan ook eigen zitvlees Knipoog Als je wat ranker gebouwd bent kan het lekker zijn idd en vaak verkleint het je zit iets. De een heeft daar meer last van een ander.

Op een WRAN wedstrijd is het idd 'not done'. Maar ga maar lekker TREC rijden op je bontje!

Diabloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:53

Mwhhhaha ik ben verslaafd aan mijn bontje Vork

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:52

Omdat er al een topic loopt stel ik mijn vraag maar hier;

Ik heb een tijdje niet gereden. De vorige keer dat ik weer op mijn pony zat, had ik voor het eerst echt pijn in mijn billen. Ik ben zelf erg slank en heb op dit moment geen vetje of spiertje.
Natuurlijk komt dat weer, maar als ie weer terug komt van logeren wil ik wel graag weer kunnen rijden. Ga hem nietsteeds weer stilzetten.
Schapenvachtje leek me ideaal en lees er goeie dingen over. Ik twijfelde over de kleur, dus vroeg het aan wat mensen.
Toen kwam iemand ermee dat ik ook een gel seat saver kon nemen. Ik ben in December aan een hernia geholpen en dat zou daar weer goed voor zijn.
Hoewel ik dus geen klachten heb, maar nog niet 100% weet hoe het met full time rijden zal gaan........

Nadeel van gel zou zijn dat het gaat zweten en je een rimpel krijgt.
Voordeel van bontje is dat het zomers koel blijft en swinters warm. Er komt ook een rimpel hoorde ik.
Het wordt misschien ook erg nat in de regen.

Het heeft beiden zijn voor en nadelen. Ik hoor ze graag.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 22:01

Ik heb een lamsvellen en zit echt super!
Iedereen die op mijn zadel gaat zitten vind het fijn zitten.
Ik doe TREC dus moet ook springen met mijn westernzadel en ik had gewoon echt soms blauwe plekken op mijn bovenbeen en nu nergens last van Haha!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:22

Is lamsvel anders dan een echt schapenbontje?

Ik heb wel een gelzitting en spring daar zelfs weleens mee, als er toevallig een sprongetje staat voor de leuk.

Ik had schaapje al bijna besteld, totdat iemand begon over de gel en mijn hernia. Mar volgens mij heb ik niet meer pijn dan voor de operatie straks.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 22:23

Tja tis alleen een wat jonger schaap Haha!
Mijne gaat helemaal over de knop heen van mijn westernzadel en dat vind ik wel fijn!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:33

Oke, ik heb bij Arthurs gekeken naar schaapje.

Dacht dat die van jou misschien er nog anders uitzag of bewerkt was.

Hopelijk nog ervaringen van gel, dan ga ik iets bestellen.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:45

Ik heb een gelpad voor op een westernzadel, ook vanwege mijn rug. Ik heb er heel veel baat bij gehad, het werkt enorm schokdempend. Het enige nadeel vind ik, is dat hij vrij zwaar is, zeker vergeleken met een schapenvacht. Maar ik denk wel dat je voor wat betreft schokdemping beter een gelpad kunt nemen, als een schapenvacht.
Ik heb nu een boomloos zadel en daar gebruik ik hem niet op, die heeft al schokdemping van zichzelf Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:49

Susan W waar kan je die bestellen? Ik vind hem bij geen 1 shop online en er zit niks hier in de buurt. En wat kostte die?

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 07:24

Nadat ik de mijne heb gekocht, heb ik er nooit meer ergens één gezien. Ik zag een tijdje terug wel in Nijkerk bij de Country Mill een soort gelzitting, maar die was wel van een totaal andere kwaliteit. Ik wil niet zeggen slechter natuurlijk, maar ik elk geval véél dunner (en dus wel lichter in gewicht). Maar of hij dan net zulke schokdempende kwaliteiten heeft, durf ik niet te zeggen.
De mijne was toendertijd 350 gulden....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 07:52

Oke, dank je wel.
Dan zal ik er maar een paar moeten bellen en vragen of ze gel hebben en wat hun advies is.

Moet ik heel even wachten, want ben nog niet verstaanbaar door keelamandelen eruit....hahaha