[WN] welke maat westernzadel??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sundance11

welke maat westernzadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 20:07

Hallo,

Ik ben van plan om voor mijn appaloosa van 1.67 m een westernzadel aan te schaffen. Ik heb op dit moment een engels zadel (geloof 18 inch) Ze heeft een slank tot normaal postuur.

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van zo'n zadel? Ik wil dan wel een tweedehands zadel gaan kopen. Deze wil ikd an voor de buitenritten gaan gebruiken.

Bedankt voor de info!

Winddancer

Re: welke maat westernzadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:12

Dan zou ik toch een goede zadelpasser/maker laten komen.
Dat een westernzedel altijd past is echt de grootste onzin.
Ook al wil je het zadel alleen recreatief; voor buitenritten gebruiken hoort hij toch goed te passen.

Evelien is echt een aanrader vind ik: http://euro-horse.nl/eurohorse/

DubbelFun

Re: welke maat westernzadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:47

sundance11 schreef:
Ik ben van plan om voor mijn appaloosa van 1.67 m een westernzadel aan te schaffen. Ik heb op dit moment een engels zadel (geloof 18 inch) Ze heeft een slank tot normaal postuur.
Als je nu prettig in een 18" engels zit, kun je best een 16" western zoeken.

Met de postuurvermelding van je paard kan niemand je een bepaald zadel aanraden, hooguit een boomloze Haha!
Laat iemand langs komen om je paard op te meten en ga daar vandaan op zoek naar een passend zadel.

Citaat:
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van zo'n zadel? Ik wil dan wel een tweedehands zadel gaan kopen. Deze wil ikd an voor de buitenritten gaan gebruiken.

Een zadel voor op buitenritten is minstens zo belangrijk zo als een zadel voor training. Afhankelijk van je budget heb je meer of minder keus.
Bij een zadel met een bekend merk heb je iig een grotere kans op kwaliteit.
Lees eens wat oudere topic over zadel passen, dan gaat er een wereld voor je open Clown