[WN] westernzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nilan8

westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 19:27

ik wil een westernzadel aan gaan schaffen voor mijn haflinger. nu wilde ik weten of de mustang american azm 8293 een goed zadel is.

zie:
zadelmarkt.nl

ik vind dat je een zadel tog niet zo kan afprijzen??? dus dan moet er tog iets niet goed mee zijn???

nou ja ik hoor graag hoe jullie hier over denken.

foetsie

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:28

Ik heb geen persoonlijke ervaringen met zadelmarkt, maar hoor dat je daar beter geen tuig kunt aanschaffen. Men raad dan aan om dan gewoon naar een goed 2e hands zadel te kijken. Via de zoek functie kun je denk ik nog wel meer info vinden over zadelmarkt. Knipoog

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:34

HAR -> WN-TR

Er zijn idd veel topics geweest over zadelmarkt, je kunt het best even de zoekfunctie gebruiken Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:44

Hier ben je wel even zoet mee Haha!
http://www.bokt.nl/forums/search.php?keywords=zadelmarkt&terms=all&author=&fid%5B%5D=126&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=200&&t=0&submit=Zoeken

Verder is de link in mijn onderschift een aanrader om te weten hoe een goedkoop zadel nu echt in elkaar zit.

Je geeft zelf al aan dat een zadel nooit zoveel kan zijn afgeprijst, dus dat dit niet klopt mag duidelijk zijn.

Een paar prijsjes die meer in de richting komen:
-westernboom; vanaf 250 euro
-leren huid : vanaf 250 euro
-hardware: vanaf 75 euro
En dan hebben we het nog niet eens over de tijd (en dus het geld) wat het kost om eea te snijden en in elkaar te zetten.

Het is dus onmogelijk om een redelijk goed zadel voor dat geld te verwachten.
Ze komen uit India, waar kinderarbeid nog volop voorkomt en men betaald wordt naar massaproduktie.
In elkaar gezet door mensen die niet weten wat het is en hoe het gebruikt wordt dus laat staan met liefde voor het werk.
En de gebruikte materialen zijn van een dusdanige slechte kwaliteit dat het product zelf niet als veilig aangemerkt kan worden.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 00:53

nilan8 schreef:
ik wil een westernzadel aan gaan schaffen voor mijn haflinger. nu wilde ik weten of de mustang american azm 8293 een goed zadel is.
zie:
zadelmarkt.nl
ik vind dat je een zadel tog niet zo kan afprijzen??? dus dan moet er tog iets niet goed mee zijn???
nou ja ik hoor graag hoe jullie hier over denken.

Ik zou het niet doen als ik jou was

Babyreiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:50

Ik zou het ook niet doen, om bovenstaande verhalen en omdat de zadelmarktzadels veelal gemaakt zijn op dunne iele paardjes. Op je stevige haf gaat het ook waarschijnlijk niet passen.

Probeer een goed 2e hands op de kop te tikken, die zijn ook niet zo verschrikkelijk duur maar wel van betere kwaliteit.