[WN] Lengte staartzak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Lengte staartzak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 19:41

Ik moet vanavond even twee staartzakken in elkaar zetten van wat oude stof, maar ik kan nergens vinden hoe lang die normaal gesproken zijn.. Weet iemand de standaard lengte toevallig?

En nog een vraagje, ik heb hier klittenband liggen (dat het ik de vorige keer ook gebruikt), maar zijn er ook nog andere manieren om ze vast te maken, en wat vinden jullie het fijnst?

xx_Irisje

Re: Lengte staartzak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:44

je kan ook 2 langere uiteindes houden en ze knopen.

vind ik persoonlijk fijner Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 19:47

Dat is ook een goed idee inderdaad Ja
Maar gaat de knoop dat nooit te strak zitten door de druk die erop komt en de regen enzo?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:52

nog nooit last van gehad, blijft gewoon goed zitten en als ie dr uit moet moet ik soms even peuteren Tong uitsteken maar het lutk altijd.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:09

Ik vind het inderdaad ook handiger om die touwtjes te gebruiken, blijft bij mij altijd beter zitten.
Hoe lang een staartzak moet zijn dat weet ik niet, sorry

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 22:46

Bedankt allebei, dan ga ik er ook eentje maken om te knopen, eens testen wat het fijnst is.
Mijn oude staartzak had klittenband, en dat vond ik ook altijd fijn, bleef ook goed zitten (vaak drie weken achter elkaar om de staart laten zitten) en dat is ook weer makkelijk los te trekken zonder geklooi.. Maar zo'n touwtjes hebben natuurlijk ook weer voordelen Lachen

Verder niemand die weet hoe lang een staartzak ongeveer is? 70 cm, zou dat genoeg zijn?
(Ik heb er voor mn tinker eentje van een meter ongeveer, maar hij heeft dan ook een mega staart tot op de grond Nagelbijten / Gniffelen )

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:17

Wat je ook als staartzak kan gebruiken is een panty kniekousje en daar maak je 2 touwtjes aan, en zo heb je ook een staartzak

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:21

70 cm is zo'n beetje de standaard lengte, maar als jij een langere of kortere nodig hebt dan kun je dat zelf aanpassen.
Ik gebruik ook altijd klitteband en dat bevalt mij ook goed. Wel het bredere van 4 cm en aan een stukje elastiek zodat er ook wat rek in zit.
Als mijn oudje weer eens aan de dunne was dan deed ik de staartvlecht dubbel in een staartzak van 40 cm. Dat scheelde een hoop waswerk Haha!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:26

MSQuincyTE schreef:
Wat je ook als staartzak kan gebruiken is een panty kniekousje en daar maak je 2 touwtjes aan, en zo heb je ook een staartzak

Is dat niet heel fragiel? Ik doe wel eens oude lange kniekousen (bijv. van die wintersportkousen) boven inknippen 10 cm zodat je kunt knopen, dat gaat ook heel goed.

Ik zou alleen een staartzak nooit 3 weken laten zitten, elke week eruit en staart inspuiten met verzorgingsmiddel of wassen en dan er weer indoen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:50

Ik laat een staartzak ook geen 3 weken om de staart van mijn paard

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:48

Ik wel, in de winter soms, twee of drie weken met een losse vlecht, en dat gaat goed. Zijn staart is gigantisch dik, en wordt alleen nog maar dikker. Ik doe altijd zo weinig mogelijk door de staart borstelen, in de zomer gebruik ik geen staartzak maar ook dan doe ik niet meer dan 1 x per maand de staart uitborstelen. Daar zitten dan wel altijd wat dreads in, maar met een beetje detangler is dat binnen een paar minuten allemaal eruit Lachen
Dit is zn staart, niet uitgeborsteld dus na t borstelen is ie nog twee keer zo dik:
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... staart.jpg
Begrijpen jullie meteen waarom ik er eentje op maat moest maken voor hem Nagelbijten / Gniffelen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:35

Je hebt wel een mooie pose uitgezocht Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 20:43

Hihi, charmant he *LOL*

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:30

miscshien is zo'n tube ding dan meer voor je, daar vlecht je de staartzak!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:23

op een of andere manier wurmt mijn vlek zich altijd snachts uit die tube...(zijn staart dan natuurlijk Knipoog). Volgens mij doe ik hem toch echt goed om. Staartzak blijft stukken beter zitten.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:53

Ik doe een staartsok erom.. Koop een paar kniehoge sokken bij de (piep) en naai daar een touwtje aan.
Heeft al de goede lengte en is in leuke kleurtjes te krijgen.

Ik ben er ook geen voorstander van om een staartzak zo lang te laten zitten, maar die van mij wurmt hem ook lekker uit als hij de kans krijgt. Ook extreem dikke staart vrees ik..