[WN] westernlaarzen info

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eowynnie

westernlaarzen info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 16:29

Ik ben op zoek naar westernlaarzen voor t rijden.

Ik was al een beetje rond aan t zoeken op internet en er zijn ook veel westernboots te koop zie ik die meer bedoeld zijn voor t dagelijks leven gewoon om te dragen onder een spijkerbroek. hoe weet ik welke geschikt zijn voor het rijden?

Weet iemand een westernwinkel in Utrecht (niet de provincie utrecht maar de stad Utrecht) want ik heb geen winkel kunnen vinden.

Mocht iemand toevallig thuis nog westernlaarzen hebben staan in maat 39 waar hij/zij vanaf wil dan hoor ik dat heel graag!!

En op welk bedrag moet ik ongeveer rekening voor eenvoudige westernlaarzen nieuw in de winkel ?
Het hoeft niet het allerduurste te zijn, ik rijd nu gewoon met van die hoge allstars en dat bevalt ook prima, alleen dat word nu zo richting herfst toch wat te koud Vork

lady123

Re: westernlaarzen info

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:03

Dit moet ik even in de gaten houden Knipoog
Ik ben opzoek voor mijn man. Hij heeft dikke kuiten dus ik zoek laarzen met extra breede kuitmaat waar kan je die vinden???

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:50

De "echte" zitten toch zo tussen de 175 en de 300 euro je kunt ze ook op diverse western webshops bestellen. maar een winkel in jou omgeveing weet ik niet kom niet uit die buurt.

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:00

Als je goede laarzen zoekt, dan moet je eigenlijk eens bij Arthur gaan kijken. Hij heeft er heel wat staan.

@ lady123 Hij heeft waarschijnlijk ook wel laarzen met een extra breede kuitmaat.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:39

ik heb mijn laarzen ook bij arthur vandaan, het waren hele dure maar omdat ze van het vorig seizoen waren mocht ik ze toen voor 100 euro kopen. ik had van tevoren gezegd dat ik niet zo heel veel euri had. Hij had heel veel tijd voor me, ik heb mega-smalle voeten en ik heb geloof ik wel 50 laarzen gepast voor ik laarzen had die echt goed zaten.

ik zie overigens nog steeds geen verschil tussen dit seizoen, vorig seizoen of 10 seizoenen geleden hoor, ze zijn volgens mij allemaal hetzelfde Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:37

een beetje westernstore heeft goede rijlaarzen, kijk maar eens in de sticky voor de adressen, kosten een paar centen maar zitten heerlijk

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:21

Ik heb pas een paar gewone laarzen gekocht in de stad Utrecht bij Shoe Line. In die winkel zag ik dat ze ook Sendra Boots hadden. Dat is het merk waar ik mee rij. Je zou daar eens kunnen kijken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:32

Als je een laars kiest, en je met sporen wilt rijden, zoek dan een laars met een richel bij de hak waar de spoor op kan rusten. Westernsporen hebben alleen een band die om de enkel gaat, en geen band onder de zool door. Ze moeten zo los kunnen zitten dat ze automatisch weer op hun plek vallen. Als je geen richel hebt op je laars, moet je de sporen strakker omdoen en heb je het risico dat de spoor naar boven kruipt. Daar zijn uiteindelijk ook wel oplossingen voor (veter onder de zool door, of elastiek, of speciale rubber sporenhouders), maar in principe horen ze op de richel te rusten.

De spoor hoort zo te zitten:

Afbeelding

En speciale sporenhouders voor opkruipende sporen:

Afbeelding

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:47

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:04

Ik zweer bij snedra's en dna de gewone straat type laars, Wel even een rubber zool onder zetten tegen de mest e.d. en even checken of je sporen op de hak blijvenn zitten heheh...

Ariat schijnt ook fijn te zijn, maar mijn voeten willen er niet in.. te hoge wreef

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:39

Ik heb Ariat Cascades, met richel op de hak, en rij er ook mee. Fijne en stevige veterschoen.

Rinza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:38

Ik heb ook Ariat en dat bevalt super. De laarzen zijn prijzig, maar ik heb laatst de terrain schoenversie gekocht. Kostte wat minder ±109,- Ook waterdicht, geschikt voor spoortje. Ik weet dus wel een winkel in provincie Utrecht, Country Mill, waar je terecht kunt. Maar in de stad zelf, niet. Succes!