Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Yinari schreef:Een zadelpasservice is geen optie, omdat het voor mij lekker uitproberen is, en ik dus niet direct een zadel voor veel geld wil aanschaffen. Ik wil dan ook een tweedehandsje kopen voor niet al te veel geld (het is niet de bedoeling er dagelijks gebruik van te maken, mocht dat wel zo zijn is een nieuw zadel altijd nog een optie).
MissYvette4u schreef:Even een globale tip: als het zadel op je paard ligt, mag hij nergens drukken en moet je met je hand overal onderdoor kunnen. Maar neem iemand anders mee die er verstand van heeft !!
Daarnaast probeer het zadel altijd even ter plekke uit, het zadel kan heel anders liggen als je er op zit en misschien zit jij zelf er niet lekker op.
Een tijdje terug heb ik een westernzadel bij Zadelmarkt gekocht. Het is een heel mooi, net en degelijk zadel en het zit heeeeeeerlijk alleen past het mijn paard niet. Ik dacht dat ik 2 (!) 'experts' mee had genomen omdat ik zelf 0,0 verstand van westernzadels had maar een paar weken geleden kwam ik er achter dat het zadel op de schoft niet goed ligt.
Het zadel staat nu te koop dus als je in de buurt woont om te kunnen passen......![]()
Succes met het vinden met een passend zadel !!
Groetsels,
Yvette.