[WN] Staartzak ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Staartzak ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 08:14

Naar aanleiding van dit (viewtopic.php?f=13&t=818097 ) topic kreeg ik de tip een staartzak te gebruiken.

Ben opzoek naar mensen met ervaringen met zo'n zak en of er dan ook nog aan gevreten wordt etc?
Ook negetieve ervaring zijn welkom.. Lachen

Dankjewel,

Rianne.

ElCid

Re: Staartzak ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:09

Ik heb even in je andere topis gekeken en om te beginnen wil ik zeggen dat een staartzak niet afknelt ! van onze paarden heeft er ook regelmatig 1 24/7 om, en vele andere paarden met hem.
Je moet de staart eerst vlechten, zak erom en dan met koordjes of klittenband vast maken. Wij trekken koordjes ( zelf gemaakt) door de vlecht; voordeel is dat het niet knelt maar wel heel goed blijft zitten.
Of het helpt tegen staartbijters durf ik niet zeggen. Daarvoor zou ik de zak insmeren met iets vies zoals cribox of hertshoornolie ( dat laatste helpt ook meteen tegen de vliegen).
Wij gebruiken een zak met franjes onderaan, geeft een soort van staarteffect Knipoog .
Overigens gebruiken wij de zak niet als er veel vliegen/ dazen zijn en de paarden geen vliegendeken aanhebben. Je kan je voorstellen dat het zwiepen met een gevlochten staart nogal eens pijnlijk kan zijn als het paard zichzelf ermee raakt.
Je kan ook de hele staart in de hertshoorn zetten, stinkt vreselijk, maar het werkt wel en je hebt kans dat de bijter na 1 keer zo'n vieze smaak in zijn mond heeft dat hij daarna wel laat.
Succes.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 19:38

Ja ik ga vanaf morgen ofzo het puur gebruiken (voor de bijter Tong uitsteken ) want het lijkt verdund niet te werken!

En helemaal ..?? ik spray hem helemaal in maar mijn god wat stinkt dat spul
dag erna ist weg? dat hoort toch ook niet zo?

dankjewel voor je reactie Ja kan ik wat mee! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:42

Bij mij gaat hertshoorolie er een week niet uit.Heb jij wel goede?Ik dacht dat ik hem van Jacob hooy had.
Ik gebruik het ook puur op de manen en staart er zijn paarden die de manen van mijn paardje ook erg lekker vinden

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:37

ik gebruikte ja gebruikte een staartzak.
bij mijn dame knapen de haren net boven de knoop of klitteband van de zak af met als gevolg korte en lange haren.
Maar ik blijf het ideaal vinden voor het anti staart knabbellen Haha!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:19

ik gebruik altijd staartzakken en ze zijn ideaal.alleen als ze sluiten met elastiek, blijft er wel eens haren in zitten.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:53

Ik he een staartzak met 3 stroken, met klitteband om de staartwortel, 3 stroken haar in de zakken en invlechten. Zakje aan de onderkant dichtknopen en klaar.

Ook in de zomer heb ik hem soms in, hij zwiept net zo makkelijk naar de vliegen met vlecht / staartzak als zonder.